Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horks Fototopic 2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Sinds gisteren heb ik twintig vrouwelijke Afghani #1 zaadjes van Sensi in natte steenwol blokjes geplant.

    Ja beste kweekvrienden, Hork gaat een zaadkweek doen dat mag wel bijna in de krant. De zin in indica dreef me tot deze beslissing en het is de bedoeling om zestien stuks over te houden van de twintig.

    Later meer.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Monkey Man ik heb geen connecties en maak altijd mijn eigen stekken, wat betekent dat ik af en toe een zaadkweek doe van een bepaalde soort als ik eens wat anders wil. Dat je in Oostenrijk stekken kan kopen wist ik, ideaal inderdaad maar ik denk niet dat ze aan buitenlanders verkopen.

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ze versturen wel naar andere landen bij bestelling van meer als €150,-

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Klinkt interessant, het is dat ik net zaad geplant heb anders zou ik het graag geprobeerd hebben voor deze Afghani #1 ronde.

    Beste kweekvrienden en vriendinnen, nog snel even een update omtrent mijn huidige stekkenkweek alvorens de schaar er in gaat.
    De negen plakkerige Sinaasappeltjes op aarde beginnen overmorgen aan de negende week van de bloei en naderen hun onvermijdelijke einde.

    IMG_7144.jpg IMG_7145.jpg IMG_7146.jpg IMG_7142.jpg IMG_7143.jpg IMG_7148.jpg IMG_7149.jpg IMG_7147.jpg
    Hoe lang kunnen ze nog denken jullie?

    Op de hydroafdeling staan de nieuwe Amnesia en Sinaasappeltjes stekken te acclimatiseren. Voorlopig even onder een van de drie armaturen op 270 watt op een 60 cm afstand ongeveer.

    IMG_7150.jpg

    IMG_7151.jpg
    Ik heb ze nu een keer behandeld tegen spint door de stekken te dompelen in een dubbele dosis pyrethrum. Dit herhaal ik over een dag of wat nog eens en daarna nog eens.

    En de twintig Afghani #1 zaadjes zijn eergisteren geplant en zullen in de nabije toekomst de ruimte van de spoedig oogstrijpe Sinaasappeltjes gaan vullen.

    IMG_7152.jpg
    Quote van de dag: van een leeg hok komt wrok.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Hé, zaadjes niet in het donker op een warmtemat!?

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Takketoelli oké eens zien of ze dat gaan halen! @Rreppellsteeltjam ik heb de blokjes afgedekt en de bak staat op het warme dak van de kweektent.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      dat werkt ook.

    Oorspronkelijk geplaatst door Hork View Post
    Hoe lang precies weet ik niet want ik tel vanaf 12/12. Reken maar dat ze vanaf het stekken tot aan de switch 5 weken staan. 125 gram droog per plant teken ik voor!
    Dus ruim 3 maande dan Als ik het goed begrijp

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Klopt maar stekken doe ik al tijdens de bloei van de planten die op dat moment staan dus de groeitijd is verwaarloosbaar.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Hier nog even op terugkomend. Doordat het zo'n drie maanden duurt voordat je gewortelde stekken hebt die tevens gehard zijn, kan je ze prima snijden van je eigen planten als die nog in de groei staan. De bloei overbrug je door de stekken onder een 8 watt tl led (verkrijgbaar bij elke bouwmarkt) te laten wortelen, vervolgens te verpotten naar startblokken en te laten staan tot er een bos wortels onderuit komt en de blokken gauw droog beginnen te trekken (wat overigens nooit mag gebeuren want dan zijn je stekken dood). En indien de stekken teveel de hoogte dreigen in te gaan, domweg toppen en een nieuwe stek maken.

    • Eurogro
      Eurogro commented
      Editing a comment
      Hork
      Bedankt ga het van de zomer proberen met de buiten dames
      Tips altijd wel kom

    Ja die zien er goed uit, ik geloof dat als je biologisch kweekt je de planten niet tot het einde mooi groen kan houden. Lkkr man

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      De planten lang groen houden betekent volop fotosynthese.

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Bedoel je een nieuw handje grond, of wat al in de pot zit. Na een week of 6 kan ik nauwelijks nog mijn vinger in de pot stoppen door de wortelvorming.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Goed lezen wat er staat, a.u.b.

    Beste kweekvrienden en vriendinnen daar ben ik alweer met een update.

    De volgende lichting Amnees en Super Orange Glue stekken groeien gestaag door onder 250 watt aan cobs. Dit zijn de laatsten die ik heb en alvorens de planten later op 12/12 gaan neem ik van ieder een of twee stekken. Die stekken zet ik in een propegator in een steenwol blokje van 4 x 4 cm onder 8 watt tl led van de bouwmarkt. Dit is hoe ik dus stek Eurogro en voor buiten zou ik het ook zo doen.

    Dit zijn de stekken welke ik in de eindpotten plant zodra er redelijk wat wortels onderuit de startblokken komen. Eerder beginnen heeft geen zin en leidt alleen maar tot slecht aanslaan.

    IMG_7164.jpg
    De Amnezen zijn behandeld tegen beestjes wat te zien is aan het blad en ze herstellen goed. Binnenkort behandeling twee.

    IMG_7163.jpg IMG_7161.jpg
    In de blauwe afwasteil staan nog meer Neesjes en verder zie je op de foto hierboven de laatste plakkerige Sinaasappeltjes stekken, wat weer de moeders zullen worden zodra zij in de groei gaan 12/12 naderen. Het verdorde blad is het restant van de behandeling tegen beestjes.

    En van de twintig Afghani #1 zaden van Sensi zijn er 15 opgekomen als ik goed heb geteld. Ik heb er zestien nodig voor in de tent.

    IMG_7162.jpg
    En dan nog wat kiekjes van de plakkerige Sinaasappeltjes die in week negen 12/12 zitten.

    image_437551.jpg

    IMG_7165.jpg IMG_7167.jpg IMG_7168.jpg IMG_7169.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Zo zie je maar hoe weinig ruimte je nodig hebt om in je eigen stekkenvoorraad te voorzien! Met slechts 60cm x 40cm kan je de hele buurt wel bevoorraden!

    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Hahaha niet de bedoeling..

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Nee want het vervelende is dat bij ontdekking die stekken nopen tot kopzorgen. Het is veiliger om een cobra te huisvesten los in de kamer die ontsnapt in het riool dan een handvol baby stekjes.

    Pizza is geen brood en ik eet veel liever pizza dan brood.

    IMG_7178.jpg
    IMG_7177.jpg
    IMG_7179.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Dank je! Hoe vaker ik pizza's bak hoe beter ze lukken en smaken! Ik lust het elke dag wel.

    • TegridyRandy
      TegridyRandy commented
      Editing a comment
      deeg ook zelf gemaakt? ziet er goed uit!

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Uiteraard en thanks!

    In totaal zijn er zestien van de twintig Afganhi #1 zaden ontkiemd en dat is precies het aantal dat ik nodig heb! Ze zijn eergisteren verpot naar steenwol startblokken die ik met de achterkant in een emmer voedingswater heb gehouden met Biosevia grow (Ec 1.3) en GHE pH min poeder(pH 5.1).

    IMG_7189.jpg
    De toplaag van de blokken bij voorkeur drooghouden zodat alg geen kans krijgt.

    IMG_7192.jpg
    Sommigen adviseren om de blokken 24 uur in een emmer te laten weken, maar dat is een beproeft recept voor allemaal groene shit op je blokken in no time.

    Ook de stekken maken het goed, de Amnezen en de Sinaasappeltjes. Hiervan zal ik er twaalf in totaal afbloeien waarvan ik weer nieuwe stekken snijd tijdens de groei. Liefst zo laat mogelijk zodat de stekken makkelijker goed te houden zijn tot de volgende ronde.

    IMG_7190.jpg Stekken laten wortel schieten kost ongeveer drie weken. Dan nog twee weken wortelen. Verpotten naar startblokken waar ze drie tot vier weken in blijven om goed te wortelen. Dat is ruim voldoende tijd om ze een bloeicyclus te laten overbruggen. En wanneer de stekken toch te lang worden voordat je hok weer vrij is, kan je een nieuwe stek maken zodat je vier weken wint. Of anders de gewortelde stek in het startblok snoeien.

    IMG_7191.jpg
    Immers, ik huisvest geen moeders, dat is mij te veel gedoe. Deze stekken zijn klaar voor de tweede doop in antispintmiddel. Al ogen ze schoon, je kan niet voorzichtig genoeg zijn en nu kunnen ze nog gedompeld worden in pyrethrum. Eenmaal in de eindpotten kan er enkel nog gespoten worden en dan raak je nooit alles.

    En het klimaat is op orde voor gewortelde stekken en zaailingen.

    IMG_7193.jpg
    IMG_7194.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Bij mij wortelen ze binnen 10 dagen, 90% .

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Bij mij soms wel soms niet, ligt ook aan het seizoen.

    • Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Goed bezig man. Echt top om te zien lekker zelf je stekken kunnen maken en daarop door borduren. Als je eenmaal een goeie strain heb die blijven gebruiken.

    Knap man !!

    Da go hie we dik in orde zijn !!

    Zalig moment die kleine ukies , en de stekken zien er ook mooi uit !!

    Zie nu wel dat je van uw spint weg is Killlllll-Billlllll R.I.P.
    🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

    👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      De spint is weg inderdaad, maar uit voorzorg ga ik de stekken nogmaals behandelen want je weet het maar nooit!

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      Zeker doen , zeker doen !!

      Dien pyrethrum hoe lang moogt ge da gebruiken ??

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Dat staat wel op de verpakking maar aangezien ik steeds alleen de nieuwe stekken behandel let ik daar niet op. Ik wissel de biologische en niet biologische varianten gewoon steeds met elkaar af en zolang ik geen spint zie is het mij goed!

    En als laatste nog een paar kiekjes van de bijna oogstrijpe plakkerige Sinaasappeltjes. Ze zijn nu ook gestopt met het stevige drinken dus de oogst is nabij.

    IMG_7195.jpg IMG_7201.jpg IMG_7202.jpg
    IMG_7198.jpg IMG_7199.jpg IMG_7204.jpg IMG_7196.jpg IMG_7200.jpg IMG_7203.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      inderdaad half grammetje poeier per toet , heb net men lading gerold voor morgen

    • Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Mooie toppen man ziet er echt sexy uit 😃

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ik haal mijn schade in s avonds , 1 doobie per vrij en wakker uur ongeveer

    Hallo beste kweekvrienden, vriendinnen en buurvrouwen! Hier ben ik weer met mijn tweewekelijkse update!

    De negen plakkerige Sinaasappeltjes zijn geoogst en liggen te drogen as we speak. Het is keiharde compacte wiet geworden en het lijkt een mooie ronde te zijn. Heb alleen de eerste foto met flitser genomen en had dat ook bij de andere twee moeten doen zie ik nu.

    Helaas dus maar een foto i.p.v. elk vertrek een.

    IMG_7219.jpg
    Dit is een hele slechte foto zal later voor de herkansing gaan.

    De zestien zaailingen zit erg weinig groei in vind ik, derhalve heb ik de cobs zo'n 60 cm verder van ze verwijderd. Hopelijk knappen de zaailingen daarvan op want ze zijn in vier dagen tijd amper gegroeid.

    IMG_7216.jpg
    Ook zijn er enkele die niet bepaald happy ogen, geen idee wat er aan schort. Wilde weer eens indica maar een vliegende start is het bepaald niet. Nee, dan doen mijn stekken het stukken beter die ik gisteren gepland heb in de potten waar de negen Sinaasappeltjes in hebben gestaan. Het zijn negen Neesjes en drie Sinaasappeltjes, dit omdat ik geen Neesjes meer had en niet langer wou wachten. En ook is het wel handig m.h.o.o. verse stekken om van beide soorten wat planten in de groei te hebben. Eventueel kan ik altijd nog de ronde volbrengen met negen Neesjes en de Sinaasappeltjes er uitzetten.

    IMG_7217.jpg
    De oude kluit er uit, schep maerl in het gat, de nieuwe stek er in, inwateren (Ec 1.2 pH 5.0) en gaan. Deze stekken heb ik twee weken geleden behandeld tegen spint en een tijdje aan laten sterken onder drie cobs van in totaal 250 watt. En dat is te zien, want hier is duidelijk wél sprake van een vliegende start.

    IMG_7218.jpg
    De stekken hebben er zin in! Kon vanochtend de lamp van 800 watt al een vijftigtal centimeter laten zakken. Vermoedelijk kunnen ze met een dag of 5 al op 12/12. Eerder dan de zaailingen die nauwelijks groeien.

    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Sativied het lekbakje is al bijna vol met alle zestien startblokken er in en hierna gaan ze toch in grotere potten. Anders waren hydrokorrels ideaal geweest. Takketoelli heb wel een clipper gehad in een grijs verleden, maar die verschroeien al je wiet. Ik steek de bong aan en houd 'm brandend door meteen weer een trekje te nemen.

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Ik dacht juist dat clippers juist ideaal waren juist omdat ze groter vlammetje geven bij kantelen. Maar blijkbaar heeft hork een shilm zo groot als een kampvuur🤣🤣 lekker man

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Nee hork heeft een gewone bowl van 20mm. Een te grote vlam verschroeit je wiet en is nogal scherp op de keel. Ik rook al decennia bong en heb alles wel geprobeerd. Tegenwoordig gebruik ik een gewone Bic aansteker. Ik houd de vlam even tegen de wiet aan, neem een hijs en dan brandt het vanzelf goed. Wel is het zaak dat je wiet goed droog is en goed gegrind.

    Geen kiekjes vandaag maar de zaailingen knappen zienderogen op!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


      Toch maar een aantal foto's gemaakt zonet. In plaats van geen een flinke collage!

      Zoals ik schreef knappen de Afghani #1 zaailingen op.

      IMG_7240.jpg IMG_7238.jpg IMG_7237.jpg
      En de negen Neesjes en drie Sinaasappeltjes zijn naar het strand gegaan.

      IMG_7242.jpg IMG_7243.jpg IMG_7244.jpg IMG_7245.jpg
      Na het maken van de foto heb ik de lamp nog een beetje laten zakken, zodat de stekken z.s.m. wennen aan 800 watt ledpower op de kopjes.

      En zoals beloofd gaan we voor de herkansing met duidelijke foto's van de oogst van de negen Sinaasappeltjes.

      IMG_7248.jpg IMG_7247.jpg IMG_7246.jpg IMG_7249.jpg
      Ik zie nu dat ook deze foto's onscherp zijn helaas.

      Later als de oogst droog is en in een papieren zak zit, maak ik wel even een duidelijke foto.

      Dat was hem alweer, ik wens u allen een fijne zondag!
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Sativied
        Sativied commented
        Editing a comment
        Gaan die vliegskes dan niet gewoon naar de afvoergaten van de pot?

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Nee heb ze nog niet gezien, kennelijk zitten ze vooral in de toplaag.

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Remco ik had ook mijn twijfels bij het gebruik van witzand bovenop de potgrond (ik was bang voor verstikking van de wortels). Daarom heb ik daar ooit eens een testje mee gedaan en het lijkt de wortels niet negatief te beïnvloeden. Het resultaat is hier te lezen: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...60#post1439360 (in de berichten daarboven wordt de test zelf besproken)

      Mooie voorraad van je sinaasappeltjes, geniet ervan.
      Dat zand is een mooie oplossing, misschien ook iets voor buiten tegen de beestjes.
      buiten-2020, 2021, 2022, 2023
      Hydro-met afjes-2022

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Denk dat het metselzand buiten ook wel ideaal is ja! En bedankt, ga ik zeker doen!

      Het was lekker weer hier in Leeuwarden vanmiddag. Ik heb de oogst ondertussen al in papieren zakken maar het is nog niet droog.

      b en w.jpg
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Poes is wel eens boos op de hond en slaat haar dan maar andersom nooit.

      • KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Dat is genieten...

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Echt wel!

      Daar zijn we weer met de wekelijkse tweewekelijkse update kan ik ondertussen wel zeggen!

      De stekken gingen zo mooi dat ik de lamp iets te snel heb laten zakken waardoor ze een opdonder hebben gekregen. Derhalve heb ik de lamp noodgedwongen een vijftigtal centimeters hoger gehangen.

      IMG_7292.jpg
      Spijtig natuurlijk want dit kost tijd en meer stroom dan nodig had hoeven zijn. Wat ben ik soms ook een ontzettende hork!

      image_439072.jpg

      Ook heb ik een netje opgehangen na een vijftal jaar kweken. We gaan zeker niet over een nacht ijs! De reden dat ik de voorste drie planten niet van een net heb voorzien is omdat ik de middelste er uit moet lichten om de achtersten water te kunnen geven. Gaarne had ik in iedere pot een tensiometer gestoken, maar de achtersten kan ik toch niet meer aflezen zodra alles is dichtgegroeid. Best wel een flink nadeel van die handige dingen!

      IMG_7293.jpg
      Het klimaat is wel in orde, wellicht ietsje te warm maar die meting is vermoedelijk wat vertekend doordat de lamp recht op de hygrometer schijnt.

      En de zaailingen knappen met de dag op. Ze stonden er zonet zo fris bij dat ik mij verstoutte en de lamp een veertigtal centimeters heb laten zakken.

      IMG_7295.jpg
      Nee dat lieg ik, ik heb de zaailingen 40 centimeter verhoogd.

      IMG_7294.jpg En ik zou jullie niet graag halve waarheden voorhouden!

      Dit was hem weer, misschien tot morgen of tot over twee weken!

      Was getekend Hork a.k.a. de Wesp.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Monkey Man
        Monkey Man commented
        Editing a comment
        Hork is jou bak helemaal vlak en horizontaal. Bij mij zit er een paar mm in helaas en merk dat de ene plant veel natter achterblijf dan de andere. Kan hem lastig uitvullen omdat ik het niet kan zien van onder. Zit zelf te denken vijverzijl eruit egaline erin en dan vijverzijl er weer in plakken.

      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        Go goe met de zaailingen - mooi ik kan bijna ni wachten om men volgende peuters groot te brengen !!

        Mooiste gedeelte van den teelt van niks naar iets !!!

        En de meisjes moeten nog wa wennen aan de nieuwe situatie waarschijnlijk , hou u maar vast want als deze vertrokken zijn zal het snel gaan


        Ik moet mijn achterste tensio meters ook met een spiegeltje aflezen !!

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Monkey Man nee mijn kweekoppervlak loopt ook af. De plant waar het water naartoe loopt als de anderen drain hebben sla ik regelmatig over met wateren. Remco aflezen van een spiegel is zeker handig als dat lukt maar mijn hok is 160cm diep dus ik kan niet bij de knopjes van de tensio's als ik die in de achterste potten steek. Laat staan ze aflezen. Geen optie dus helaas want ze zijn superhandig.
    Bezig...
    X