Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horks Fototopic 2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zowel de hydro- als de terraafdeling heeft gisteren een stevige voedingswaterbeurt gehad. Gemiddeld een litertje of drie per plant.

    Op de hydroafdeling staan zowel Neesjes als Sinaasappeltjes en het verschil in gewas- en voedingsbehoefte is te zien. Eerstgenoemde kan toe met een lagere Ec en laatstgenoemde ziet daar groen en geel van van jaloezie. Eten wat de pot schaft voor die lesbo's.

    IMG_7046.jpg
    En ik presenteer u de de negen mooiste Sinaasappeltjes van de tien resterenden waarmee ik de kweek wil volbrengen.

    IMG_7047.jpg
    Dag vijf 12/12 en dit is wat ik graag zie.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Bedankt vrienden!

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ziet er weer prachtig uit Hork, laat die knoppen maar komen, suc6

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Thanks!

    Gedachte van de dag:

    Lui zijn is goed, want het maakt je stealth!

    Als je geen zin hebt om met zware potten aarde te sjouwen, kan ook niemand je zien sjouwen met zware potten aarde! Dus dankzij jouw luiheid zien je buren je niet verdachte dingen doen! Vervang je aarde pas als het echt nodig is, zoals bijvoorbeeld bij spint of als je bent uitgeschoten met de pH min en/of voeding. Of als je in de potten gepist hebt omdat je had gelezen dat dat ook werkt. Maar is dat alles niet het geval dan is het advies van Hork:

    De oude kluit er uit er in die nieuwe spruit.

    Liefst zo snel mogelijk als je efficiënt wilt kweken!

    Dat scheelt gesjouw en gezeur, want van te veel gesjouw komt gesnauw!

    Groeten van Hork a.k.a. Douwe de Dabbert.

    douwe de dabbert.jpg
    Last edited by Hork; 1 February 2022, 16:18.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      In een sport tas dat past net niet 50L zak

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Die van mij wel!

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Douwe, jeugdsentiment.

      In een rugzakje past makkelijk een 20 literzak.

      Maar ik ga vanuit de kofferbak met twee 50 liter zakken naar de kelder en met twee naar de tuin voor de tulpen, dan met 20 kilo kippenvoer naar mijn schuur en een grote zak hondenvoer heen en weer. Ik maak me weinig zorgen over war de buren denken, behalve dat ze medelijden hebben met mijn rug. En ik hergebruik mijn grond ook 3 keer. Behalve kluit en toplaag. Maar dat is meer een bio gedachte.

    Op de hydroafdeling verder geen bijzonderheden te melden. We zitten op dag twee van de vijfde week 12/12. De topontwikkeing gaat prima, zolang de planten op tijd water krijgen is het niet zo spannend allemaal, maar wee als ze een keer droog komen te staan.

    IMG_7052.jpg
    De neesjes zijn groener dan de Sinaasappeltjes die helaas wat geler dan wenselijk zijn. Daar heb ik per abuis tegenaan gezeken toen ik in de potten piste om mijn territorium af te bakenen en de dames te drinken te geven (in hiërarchische pikorde).

    En bij de negen Sinaasappeltjes op aarde geen bijzonderheden verder, behalve dat het bijzonder goed gaat. Een oersaaie kweek dus, net als de kweker!

    IMG_7053.jpg

    Dag twaalf 12/12 voor de plakkerige Sinaasappeltjes. Wederom heb ik vermoedelijk iets te laat geschakeld, maar dat zal de komende dagen blijken als de meeste groei er uit is. Voor nu probeer ik het gewas zoveel mogelijk te drukken door de lamp er zo dicht mogelijk op te houden brandend op volle kracht.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Dank u Nirvana die mist komt door een bijeffect van de wit balans Remco. Ik fotografeer in raw.

    • Silas
      Silas commented
      Editing a comment
      Mooi bosje groen Hork

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Thanks Silas!

    Het net dat ik nog heb is te kort om over de Sinaasappeltjes op aarde te spannen. Dus ik bestel maar even een nieuwe. Kon mooi even een kiekje maken van de planten met de lamp uit. Ze zuipen behoorlijk, vooral de plant linksachter.

    IMG_7055.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ja nou; met zo'n veld zou je zo maar langs je schoenen kunnen lopen, ech wel


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Lol Takketoelli nee dat valt wel mee hoor, het enige dat ik doe is bewateren!

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ziet er weer goed uit Hork, mooi strak groen veldje, ge bent weer goed bezig, suc6

    hork moet flink ze best doen om zonder rokertje te zitten die twee ruimtes paf je niet zo maar weg of je moet 20gram per dag roken moooi strak veld cannabis denk dat veel mensen jaloers der op zijn staan dr prachtig bij hou zelf.niet zo van hydro maar die planten staan der wel.het mooiste bij zo te zien

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      ga nog wel een x een kweekje zetten maar dan sws wel met led is ook wat lastiger te ontdekken vliegen hier heel veel helekopters

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Led wordt minder warm inderdaad maar de meesten worden ontdekt doordat ze geen goeie filters gebruiken en/of de kweekruimte niet vacuüm is. Zo ben ik eens door het oog van de naald gekropen door een goeie buur die wat rook en niet de politie maar mij inlichtte. Ik snapte niet hoe dat kon omdat ik altijd op tijd de filters vervang. Maar wat bleek? De kweekruimte was niet vacuüm zodat er toch geurtjes ontsnapten.

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      op geurtjes word goed gecontroleerd hier ook inderdaad wil dat niemand iets hoord of ruikt heb gelukkig niet bespaart op dat soort dingen een wil voor volgende kweek ook softbox is toch zoveel beter dan die buisafzuigers best wel veel lawaai blijft altijd ruimte om te verbeteren dat is het mooie aan deze hobby vacuum is geen probleem hier heb een tent en lijkt altijd net dat die knapt zowat van de vacuum
      heb dubbele afzuiging een die afzuigd naar buiten is afzuiging van de douche en een buisafzuiger 420m2 moet genoug zijn die van de douche kan het ook wel aan maar beter extra kan geen kwaad

    dacht laast al amnesia dat is vast geen amnesia haze beide zijn lekker word vast een lekker rokertje is ook wel een soortje die ik nog wel eens wil zetten

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ik durf het niet te zeggen, heb deze stek ooit van een maat gekregen die het ook niet weet.

    Op de hydroafdeling zitten we in de laatste dagen van week vijf van de bloei. Zorgen dat ze nooit droog komen te staan is het voornaamste, verder is het meten en weten. Nog een week of vier te gaan.

    IMG_7060.jpg
    En de negen plakkerige sinaasappeltjes op aarde beginnen overmorgen aan week drie 12/12. Zodra ik het netje thuis heb span ik dat er overheen. Het zijn stevige drinkers!

    IMG_7062.jpg

    IMG_7061.jpg

    Horks Fototopic 2.0

    Comment


      Geen last van toprot? Als het hier zo vol staat in de tent dan kan ik een 50 gram weggooien. Zelfs met ontvochtiger op 55%... Als er blaadjes over elkaar hangen, vormt zich daar een vochtig plekje? Schoon veld daar.

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ik gebruik een oliekachel en de lv is prima.

      • beowulf
        beowulf commented
        Editing a comment
        De kachel brandt hier ook. Heb sowieso toprot, nooit anders geweten sinds alles zo kort op elkaar staat.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Dat is vervelend. Heb je geprobeerd de dag- en nachttemperatuur nagenoeg hetzelfde te houden? Hier werkt dat heel goed tegen rot.

      Vergeten te posten, bij deze:

      IMG_7063.jpg
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


        Op de hydroafdeling is de eerste dag van week zes 12/12 aangebroken. Ze hebben net ieder drie liter voedingswater gehad (Ec 1.1 en pH 6.0) wat ik er via de bovenkant heb ingegoten.

        IMG_7070.jpg
        IMG_7073.jpg
        IMG_7071.jpg
        En de negen Sinaasappeltjes zijn aan de derde dag van week drie 12/12 begonnen. Gisteren hebben die elk drie liter gehad per plant (Ec 1.3 en pH 5.5) en ben nu overgegaan op bloeivoeding. Vanaf de eerste dag dat ze op 12/12 ga meng ik steeds wat meer bloeivoeding door de groeivoeding zodat ze er aan kunnen wennen.

        IMG_7074.jpg
        Ik wou er nog een netje overheen spannen maar daarvoor is het te laat, dus dat doe ik de volgende ronde wel.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Ja dat kan zeker, ze kunnen zelfs uit hetzelfde vat drinken.

        • harfie001
          harfie001 commented
          Editing a comment
          je geeft ze op aarde dezelfde ph en ec als de steenwol? (hydro toch?)

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Klopt helemaal.

        Mo vint toch (maar man toch) beresjieke (supermooie) foto's.
        You are good bezig

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Dat zijn we allemaal hork.

        • sprinterke
          sprinterke commented
          Editing a comment
          Hork ,denk eerder west-vlaming ,die "klapen" zoiets... ,denk aan roeselaare, izegem,die kanten 😊😛

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          @Rreppellsteeltjam so dit is nie 'n Groningen forum nie? sprinterke ik dacht even dat een Afrikaan mijn topic had gevonden maar nu ik jouw verklaring lees en die vlag zie van Pietjewietje denk ik dat jy reg is!

        Hork die sinaasappels zijn nog ver van oranje maar wel moei groen
        zijn het auto of ferm
        wanneer zouden ze klaar moeten zijn nog een week of 3
        daar komt wel een paar grammetjes van af denk
        mooi om te zien hou dat je dat voor elkaar krijgt binnen
        ​​​​​​​

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Het zijn stekken beste Eurogro voor zover mij bekend van regulier zaad. De sinaasappels mogen nog wel een week of drie denk ik ja, misschien zelfs nog wel wat langer.

        Goedenavond kweekvrienden en vriendinnen. Daar zijn we weer met de bijna wekelijkse update.

        Op de hydroafdeling beginnen ze morgen aan week zeven 12/12.

        IMG_7089.jpg
        IMG_7090.jpg
        IMG_7091.jpg
        En de negen Sinaasappeltjes op aarde zijn aan dag een van de vierde week bloei begonnen.

        IMG_7092.jpg
        IMG_7093.jpg
        De twee grootste drinkers links voor en links achter hebben weer een keer te droog gestaan, hetgeen te zien is aan de vergeling. Geen ramp op aarde maar ook zeker niet aan te bevelen. Vanaf nu geef ik ze om de dag en maximaal om de twee dagen.

        Dat was 'm alweer.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          De wijze waarop ik kweek is ook heel gemakkelijk! Het hele principe is meten is weten. Dank je!

        • TegridyRandy
          TegridyRandy commented
          Editing a comment
          Da zijn mooie blommen, Hork!

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Thanks TegridyRandy !

        Zal ik gisteravond mijn hond uitlaten en vind ik dit op mijn fiets!

        IMG_7094.jpg
        En ik houd ze zelf niet!
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Dat was dus echt wel een chickie.

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Heeft het licht gezien

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Het was voorbij in een flits Takketoelli maar ze heeft het gezien!

        Wegens prioriteiten weinig tijd om mijn verslag te updaten. De hydroafdeling is geoogst en gewogen en bracht 600 gram gedroogde toppen op. Met 800 watt aan cobs had het wat mij betreft wel wat meer mogen zijn maar meer is het niet. Bovendien waren de weckpotten leeg en mijn vrienden weg, dus werd het hoog tijd voor een refill!

        De plantjes op aarde staan nog en zitten in week zeven van de bloei. Geen foto's helaas.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • KnetterMug
          KnetterMug commented
          Editing a comment
          Meer mag altijd, zie liever dat alles mooi en rookbaar is. Tot de volgende voorraad er is..

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Helemaal mee eens, kwaliteit over kwantiteit. Doch is het bij mij vaak zo dat de kwaliteit ook het beste is als de planten flink opbrengen. Maar dit keer is de kwaliteit gelukkig prima ondanks de wat magere oogst.

        • KnetterMug
          KnetterMug commented
          Editing a comment
          Ja hoe meer volume des te beter je toppen. Dat gaat bij ieder op mits het goed gaat hehehe
      Bezig...
      X