Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Rommeltopic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: LR2's Rommeltopic

    Kunnen wortels tegen alcohol? Je kunt stekpoeder er dan wel in oplossen, en dan water bijvoegen, maar slaat het poeder niet neer als je de alchol er weer uitdampt?

    Dat zullen we vast weten na je experiment.

    Comment


      #77
      Re: LR2's Rommeltopic

      Als ik het me goed herinner, las ik pas nog in de biologieboekjes dat alcohol ook
      Last edited by LR2; 5 January 2014, 15:48.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #78
        Re: LR2's Rommeltopic

        Ik volg met spanning.

        Ik heb zojuist een warmtekabel besteld om de vloer van een stekkastje lekker warm te krijgen. Nou moet ik er nog een kastje bovenop bedenken waarin het niet te warm wordt: Wortels op 30 graden en blaadjes op 25 ofzo.
        Het zal nog 2 weken duren voor ik weer stekken van mijn nieuwe moedertje kan trekken, maar dan wil ik ook klaar staan.

        Comment


          #79
          Re: LR2's Rommeltopic

          Je hebt het over alchol, maar hoeveel % dan? Want dat maakt volgens mij wel uit?
          Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

          Comment


            #80
            Re: LR2's Rommeltopic

            Dat wordt even rekenen. Ik kom uit op circa 39.764% alcohol, 59% water, de rest is stekpoeder en smaakmaker van de kruidenbitter. Wat een ranzige geur kom daar vanaf zeg!
            Damn! Misselijke flashbacks naar 2004; zelfgemaakte PVC bong gevuld met kruidenbitter en kersenlikeur. Toen het blowen met vrienden nog ging om het stoned worden. Kotsend in de berm gestaan. Opeens ruikt het potje Massala in de kast naar kruidenbitter, de frikandellen hebben een naar kruidenbittersmaakje. En voor de mensen die het niet weten: voor frituur kun je mij altijd wakker maken! Soms praat ik er zelfs hardop over als ik droom. Normaal is mijn reukzin+geheugenkoppeling een voordeel. En nu dus dit.. Mijn dag, nee weekend, is verpest! Wat een geur al niet met een mens kan doen. Bah!
            Toch is er 0 wortelschade genoteerd op zowel wiet als orchidee. Op de orchidee glanzen nu de wortels zelfs een beetje. Of dat goed is? Geen idee. Ik ben geen Japanner.

            Ik wilde nog een tweede keer sprayen om uit te zoeken wanneer het WEL schadelijk wordt, maar bij nader inzien; ik wil straks ook kunnen slapen zonder PTSS taferelen. Gaat niet door dus. Ik ben oprecht bang geworden voor dat spul. Misschien morgenvroeg, dan kan ik de hele dag uit die geur blijven.
            Om het goed te maken, wat impressies:


            DSCF5854.jpg
            De stekkenbak, die al bijna een week op 12/12 staat. De zelftoppende PP groeit bossig. Die grotere zijn OG Kush. De groene staafjes staan naast de BubbleKush (ik vond nog stuifmeel terug van de bubblegum van mei 2012! YEAH!) Dat is dezelfde vader!
            Dus [OG Kush x Bubblegum] x Bubblegum. Maar dan heb ik wel weer de +/-16 weken bloeitijd.. Zal ik er toch blueberry dieselryder tegenaan gooien? Duurt wel weer generaties langer voordat er wat stabiels uitkomt..
            Al het andere is Black Domina en Bubblegum F3.

            DSCF5862.jpg
            Het begint een beetje te sneeuwen, gelukkig. De geur gaat steeds meer richting Fris zuur. Ik wil juist diepe muskuswiet. Daar is Pete voor! Hieronder doet hij zijn werk!

            DSCF5864.jpg
            Een wijze man zei ooit: "Je kunt maar beter teveel bevruchten, want ooit raakt het zaad op."
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #81
              Re: LR2's Rommeltopic

              Heb je dat fobie ook voor spiritus? Daar zit dan wat methanol in, maar misschien kunnen de plantjes daar wel tegen. Blind zullen ze er niet van worden.

              Comment


                #82
                Re: LR2's Rommeltopic

                jeu! de eerste oplosresultaten zijn binnen > ik kom thuis, pak 'm spullen uit, zet meteen wat zooi voor morgen klaar en -ping!- Ohja! even wat poeder mee morgen om dat eens netjes te doen. Dus ik zet het op m'n buro, geopend, naast een vers gezette bak koffie. Even later ga ik -met m'n hoofd allang weer bij andere zaken- achter dat buro zitten, priegel wat met wat aantekeningen links en rechts, neem een slok koffie, bemerk dat er geen suiker in zit en schep er gedachteloos een lepeltje stekpoeder in. Wat echt meteen weg is! die koffie ook btw, wat een bocht zeg!
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                Comment


                  #83
                  Re: LR2's Rommeltopic

                  Goed bezig moreweed! Zo worden we wijzer, door fouten te maken
                  Ben wel blij dat we de oplosbaarheid van Colchicine niet aan het testen zijn!

                  Ik heb besloten geen vluchtige stoffen meer te gebruiken, ik heb de planten op het territorium van mijn slang staan. Natuurlijk kruipt die in de natuur ook weleens langs een methaanbubbel, of een stuk rottend fruit. Maar hij kan geen kant op in mijn geval. Uit dierliefhebbende overweging staak ik het hele auxine-experiment aan deze zijde. Bedenk eens: dat beest ruikt bijna 900x meer dan wij. Ik wil die slang niet stukmaken. Ooit al eens een defecte slang geadopteerd; die kon niet wurgen. 't Was gewoonweg zielig om daar een muis aan te voeren. Beesten moeten eten natuurlijk. Maar een lijdensweg van anderhalve dag om vervolgens verdronken te worden, gun ik geen enkel diertje.

                  Weer wat geleerd door simpele observatieWaarom appelstroop? Sinds ik erachter kwam dat een lepeltje appelstroop zo slecht nog niet is (Fe, suikers, P en K), heb ik het eens op de aarde gegooid. Scheutje water erop, en een paar dagen later zag ik een schimmel de hele klont stroop de grond in trekken. Iedere dag een stukje verder de grond in. Fascinerend om te zien. Die schimmel geeft hopelijk wat suikers door aan de planten. Die appelstroop is een soort bodem-leven check geworden voor me. Al het goed 'leeft' is hij in twee weken verdwenen.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #84
                    Re: LR2's Rommeltopic

                    leuk idee LR2, zal komend buitenseizoen er eens wat potten van voorzien, kijken wat er gebeurd ! ik gebruik het thuis trouwens regelmatig om weer wat leven in vergeten bacteriekweekjes te krijgen > water, appelstroop, resten van het vergeten spul erin en wachten maar (altijd weer dat wachten..)
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                    Comment


                      #85
                      Re: LR2's Rommeltopic

                      Ik ben 't zelf ook van plan; twee dikke eetlepels voor de 9L potten. Ik heb inmiddels zoveel wormencompost en een scala aan schimmels uit bossen dat ze wel een booster mogen hebben.
                      Hopelijk kan ik aanstaande zomer wat toespitsen op de schimmel die de brandnetels zo hard helpt; ze worden op mijn lokatie bijna 3 meter op onvruchtbare zandgrond, gelegen naast een bos dat wel. Daar moet iets achter, of ehh.. onder zitten!


                      Nog steeds in overleg met een schimmelboer in de VS.. Of ze niet toch eens paypal of andere 'europeaan-vriendelijke' betaalmethoden kunnen accepteren. Daar beseffen ze nog niet, dat je als Nederlander geen creditcards bij je take-out bestelling krijgt.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #86
                        Re: LR2's Rommeltopic

                        frustrerend is dat idd, bestellingen uit de states laat ik inmiddels via een bedrijf vaneen maatje lopen die daar een vestiging heeft. Qua kosten scheelt het niet veel maar het gezeik rond export van vaak totaal onbeduidende dingen is meteen afgelopen op die manier.

                        btw : had gisteren een vruchtbare discussie over het sociale leven van planten > opbrengstverhoging door toevoeging van planten die ogenschijnlijk niks meer met mekaar van doen hebben. Het schijnt common knowledge te zijn dat bv 1 kamilleplant bij een tarweakkertje voor gezondere planten en een betere oogst zorgt. Heb jij daar weleens wat van meegekregen ?
                        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                        Comment


                          #87
                          http://www.sciencedaily.com/releases...0507060855.htm
                          http://www.sciencedaily.com/releases...0309202931.htm

                          Hier de hamvraag: Do plants perform best with family or strangers?
                          http://www.sciencedaily.com/releases...1109115816.htm

                          Among close relatives, plants did not increase resource allocation to roots or leaves. Rather, they altered their aboveground morphology by increasing stem elongation and branching. This may be an example of the plants cooperating with kin by attempting to acquire needed resources without shading nearby relatives. Yellow jewelweed is found in the understory of forests, where light may be scarce but the soil is usually nutrient-rich. Because light is the limiting factor for plant growth in this environment, a plant competing with its neighbors would be most likely to allocate resources to leaves.

                          For Impatiens plants grown with strangers, the plants increased their resource allocation to their leaves relative to allocation to stems and roots, an indication of a competitive response. By moving their resources into leaves, these plants not only positively affected their own growth by enhancing their ability to acquire a limited resource but also negatively affected their competitors' growth by shading nearby plants and decreasing the competitor's light acquisition abilities.

                          However, these differences in response based on the presence of kin or strangers were only observed in those plants grown with root neighbors, indicating that communication among roots may be necessary for plants to recognize kin. Also, changes in allocation of resources toward roots in response to light quality only occurred in plants grown with root neighbors.
                          Uit: http://www.sciencedaily.com/releases...1111092047.htm
                          Last edited by LR2; 8 January 2014, 11:42.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #88
                            Re: LR2's Rommeltopic

                            Leuk, thanks voor het delen van je linkjes!

                            Ik heb geen bron helaas (daar wordt aan gewerkt) maar de reden dat het intrigeerde was een opmerking mbt die kamille bij tarweveldjes : 1 kamille of minder op 100 aren bleek opbrengstverhogend, maar meer juist opbrengstverlagend! En dan niet IN het akkertje maar aan de zijkant ervan. Dat valt niet echt onder competitie zou ik denken

                            de vraag is natuurlijk of dat wel echt gemeten kan worden of dat de conclusie rolt uit diepgaande statistische analyse (wat zoals bekend prima gewenste resultaten kan genereren). Degene met wie ik dat gesprek had is ook een biodynamisch bomenknuffelaar pur sang maar wel met extreem groene vingers. En in bezit van een droogapparaat die hij kocht na van jouw droogexperimenten geproeft te hebben
                            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                            Comment


                              #89
                              Ik kan er zelf, na een drie uur durende zoektocht, echt NIETS over vinden moreweed! Niet in scholar, maar ook niet cht op het internet. Er is wel een hippie-website die dezelfde claim plaatst, maar die komt daar gewoon uit de lucht vallen. Als je er ooit bewijs/indicaties van vind, zou ik dat graag horen. Flarden geheugen vertellen me wel dat kamille iets afstaat aan de grond, maar wat? Daar kom ik dan weer niet op..
                              Fijn om te horen dat sommigen wat hebben aan mijn experimenten, dat maakt het de moeite waard! Naast de beloning die ik er zelf aan overhoud natuurlijk, want ik rapporteer wel aan jullie lezertjes, maar ik doe het allemaal toch cht voor mezelf

                              Volgens mij was dit een kweekverslag.. Iemand interesse in foto's of is iedereen (die niet geinteresseerd is in de oplosbaarheid van auxines en chemische-interspecies-berichtgeving) al afgehaakt?
                              Zou ik best begrijpen hoor. Geneer je niet!

                              De schimmel heeft de appelstroop weten te vinden trouwens, lekker donzige stukjes aard
                              Last edited by kroket; 10 February 2022, 16:28. Reden: Bericht herstellen
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment


                                #90
                                Re: LR2's Rommeltopic

                                Ik vond wel deze:
                                http://edepot.wur.nl/119935
                                Onkruiden, die in meerdere gewassen problemen (kunnen) geven, mogen in een tarwegewas niet tot zaadzetting komen en moeten volledig worden bestreden. Het betreft met name onkruiden als duist, wilde haver, distel, kleefkruid en kamille.
                                Naast inderdaad een aantal vermeldingen dat "1 kamilleplant op 100 tarweplanten" een betere tarwe oogst zou geven.

                                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                                Comment

                                Bezig...
                                X