Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Rommeltopic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: LR2's Rommeltopic

    Leuk dat je mee kijkt k1.

    Vandaag, 14-10-2014 gaan de planten om. Na ongeveer 10 weken bloei.
    Zaden drogen voor zolang nodig is, daarna 5-10 dagen de vriezer in (kiemrust, winter nabootsen) en weer doorknallen met de volgende ronde op 24/24 lichtschema.
    Op 24/24 omdat dan de autoflowers vanzelf naar boven komen, en de niet-auto's zullen blijven groeien. Die gaan er uit. Of worden apart genomen voor een andere keer. Ik zie wel.
    Eerst maar eens knippen.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      Re: LR2's Rommeltopic

      Heb je trouwens nog een beetje verder getest en meer resultaten met vitamine B? Ik ben wel benieuwd. Ik zelf had het idee om een keertje met biergist tabletten testen, maar dat jij mag natuurlijk ook doen . Biergist is ook o.a. Ook vitamine B en is goed voor de huid, haren en nagels.

      Kan je die 6-bap ook in Nederland kopen, lijkt mij ook wel gaaf spul om wat mee te experimenteren. Heb je misschien nog wat foto's liggen van het resultaat van de 6-bap plant.?
      Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

      Comment


        Re: LR2's Rommeltopic

        Eh, ja, in Nederland kopen kan. Maar dan zit je gauw in de tuinbouwsector. Ik heb 10 gram wit poeder uit de VS besteld, ongeopend langs de douane. Dat was die 6-bap dus.
        Vitamine B doe ik al geruime tijd door de aarde, maar geen idee of het veel verschil maakt. Op google scholar staat het volledige boek 'plants from testtubes', boordevol info over ditsoort dingen. Ook homemade calluskweekjes, voor als je geen zin hebt in stekken.

        Biergist werkte wel bevorderlijk, maar meer door de ph verlagende werking en de co2 die vrijkwam.
        Foto's komen de volgende ronde pas, en omdat ik alles behandeld heb kan ik geen vergelijkende resultaten showen.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          Re: LR2's Rommeltopic

          DSCF6981.jpgDSCF6982.jpg
          Black domina x wr#2
          DSCF6984.jpgDSCF6985.jpgDSCF6987.jpg
          Bubblekush x WR#2

          Ik was toch met de camera bezig. Bij de bbk zie je mooi de paarskleuring, die begint wat laat. Als ze tot mooie volle rijping was gekomen, dan was het mooier geweest. Maar dat duurt te lang onder spaarlamp, de volgende generatie moet aanstaande zomer buiten staan. Dus er zit wat haast achter. De BD X WR is een echte topper, die ga ik doorzetten. De bbk autoflower gaat op pauze. Alhoewel, misschien kan ik toch een potje plaatsen. Maar het is me om de smaak te doen, die van BD x WR is beter.
          Het ging hierbij om de zaden, zoals jullie zien is dat gelukt. Mooi tijgerstreepje, een stuk of 80 per top. Voldoende om een selektie uit te maken. Morgen of overmorgen ga ik de grond voorbewerken, dan een weekje laten rusten (kan het bodemleven op gang komen) en dan zaaien. De zaadjes gaan ondertussen in de vriezer, zodat ze een nagebootste winter doormaken. Daarna kiemen ze wat beter namelijk.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            Re: LR2's Rommeltopic

            Als bij mijn de zadenrun lukt dan ga ik ze ook maar even in de vriezer doen, is toch wel een goed plan.
            Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

            Comment


              Re: LR2's Rommeltopic

              Ja sowieso zijn ze dan eindeloos houdbaar, en de kwaliteit gaat nauwelijks achteruit. Daar bovenop komt dat ze het idee van 'winter' gehad hebben. Bij sommige soorten is het best belangrijk dat dat gebeurt, omdat ze anders heel slecht kiemen.

              Vandaag 26-10-2014, na 4 dagen in de vriezer, een batch van +/- 30 zaden gezaaid. En bewaterd met regenwater.
              Gezaaid in: LR2 mix (gecomposteerde compost, wormencompost, potgrond, schimmels, schimmeltabs, stikstof en fosforvoeding en cal/mag) Geen kalium zie ik nu.. Volgende keer wat houtas er doorheen. De aarde heeft 2 dagen kunnen rusten op circa 27 graden.

              Lamp op 24 uur. Voor de komende hele ronde. Scheelt verwarming op mijn kamer (= buitentemperatuur +/- 3 graden, nu +6 graden).

              Verder nog iets? Nee, verder niets.
              Jawel, toch iets. Voor mijn eigen aantekeningen.
              Notering op de zadenbuisjes was fout; moet [WR#2 x BD] X [BBK X WR#2] zijn.
              Meeldauwuitbreiding op die plant (P1) het laagst; 3mm per dag. Geen toprot gezien in de hele soort.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                it separates the men from the boys
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  Re: LR2's Rommeltopic

                  Wel leuk dat je lekker bezig bent met het kruisen naar een ideale ras. Je mag dan wel een mooie naam voor verzinnen als het gelukt is
                  Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                  Comment


                    Re: LR2's Rommeltopic

                    Oh ja, damn, een mooie naam.. Daar ben ik vaak niet zo goed in. Maar alles op zijn tijd, eerst maar eens zien wat er uit mag komen deze ronde
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      Re: LR2's Rommeltopic

                      DSCF6993.jpgDSCF6988.jpg
                      Langzaam maar zeker, komt er leven in de brouwerij. Morgen of overmorgen staan ze wel boven denk ik.
                      Nogal te nat alleen, hopelijk blijven de beestjes uit de buurt en blijft de wortelrot hier ver vandaan.
                      Bodemtemp: 25.4 C
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        Re: LR2's Rommeltopic

                        DSCF6998.jpgDSCF6999.jpg
                        Zo, de eerste vier zijn boven! Zaadjes die gemaakt zijn onder spaarlamp doen het dus ook prima.
                        Kiemtijd (zonder voorkiemen): 3-4 dagen.
                        Temperatuur: 24.5C

                        "En die lelijke reflectie, zou je die niet eens vervangen door iets serieus?"
                        Nee. Want hoe meer water-restjes erop komen, hoe matter wit het wordt. Dat willen jullie toch graag?! He?! MAT WIT!
                        Nee geintje, ik doe niks meer aan mijn hokje totdat ik genoeg geld heb voor een complete serieuze upgrade. Dus over een jaar of 10.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          Re: LR2's Rommeltopic

                          Dank je voor dit mooie en leerzame topic.
                          Vandaag, met krakende hersens, gelezen
                          Ik snap lang niet alles , maar het boeit me enorm.
                          Stemma doet het forum, stout 2017

                          Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          Comment


                            Re: LR2's Rommeltopic

                            Het lijk wel paardenmest jou zelf gemaakte subtraat. Maar werkt het nou beter als die bodemleven met schimmels enz. Of is het nou gewoon leuk om het zo te doen?
                            Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                            Comment


                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment


                                Re: LR2's Rommeltopic

                                Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                                ...Die kleine schijt-autoflowers, waarbij je pietjeprecies moet gaan meten - voor twee maanden lang - om een weekje te kunnen roken, daar ben ik klaar mee...
                                Daar kun je alleen maar achter staan, toch ?
                                Ik lees lekker mee, alleen die afkortingen moet ik steeds terugzoeken
                                (ohja, stro in de potten, doe ik buiten ook, da's een oud gebruik, net als visresten in de moestuin) grandpa.gif
                                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                                Comment

                                Bezig...
                                X