Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Beestjes op mijn kamerplanten.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beestjes op mijn kamerplanten.

    Korting op 420shop
    Welk beestje is dit en wat doe ik er aan? Het zit op mijn Drakenbloedboompjes in huis. Het is net niet helemaal scherp, als het moet kan ik nog een poging doen betere foto's te maken. Ik wil binnen een half jaar een binnenkweek opstarten, ik kan het niet hebben dat ik bij de start al een plaag in huis heb.

    20220310_104418.jpg
    20220310_104500b.jpg
    20220310_104821b.jpg

    #2
    Ik heb dit ook! Op een soortgelijke plant.

    Heb verenrouwmugjes in de aarde zitten maar dat is waarschijnlijk wat anders..
    Als iemand t weet hou ik mij ook aanbevolen
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Zal je nou net zien. Dat is ook toevallig.

      Het vervelende is dat ik toen ik net op mijn zelf woonde, heel lang geleden toen had ik een huis vol met kamerplanten, het leek wel een jungle. Ik vond het prachtig. Tot op een dag ik een beestje in de planten kreeg, ook zoiets als dit, maar zeker weten doe ik dat niet. Uiteindelijk zijn al mijn planten er van dood gegaan. Dus nu ben ik best bang dat me dat weer gebeurt.

    #3
    Volgens mijn vrouw zijn dat eitjes van een insect. Misschien best zo'n bak met lampen zetten (zoals je ziet in slagerij).
    Hopelijk is het maar dat en als ze uit hun ei komen vliegen ze letterlijk en figuurlijk tegen de lamp.
    Veel peace 🤘

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Het zou best kunnen ja. Ik heb het helaas net niet goed genoeg op de foto kunnen krijgen, maar met loep en eigen ogen zag ik dat het een soort larven zijn. Erg veel beweging zat er niet in.

    #4
    Eizakken van de lange woldopluis (Pulvinaria floccifera) misschien?
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • Old dawg
      Old dawg commented
      Editing a comment
      Heb zitten googlen, en kwam ook daarop uit.

    #5
    Doet mij ook denken aan wolluis in een of andere vorm.
    Omdat wolluis niet onder de zelfde familie valt als luizen (hoewel de naam dat doet vermoeden) zijn ze vaak resistent tegen normale insecticiden. Pyrethrinen bijvoorbeeld werken niet.
    Als je wilt dan kan ik je een middeltje PM'en wat helpt. Dat doe ik liever via PM omdat het een systematisch middel is, en niet zo gezond voor mensen. Prima voor op sierplanten, absoluut gevaarlijk op consumptiegewassen. Dat wil je absoluut niet in de handen zien van beginnende kwekers, of professionele telers. Vandaar dat ik de naam niet zomaar op het openbare deel van het forum gooi.
    De kans dat mensen het gaan gebruiken is dan namelijk 100%.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #6
      Als ik op wolluis zoek zie ik inderdaad veel plaatjes die er op lijken, maar niet precies het zelfde zijn. Ik zal morgen bij daglicht toch nog eens goed kijken en misschien zelfs een betere foto maken als het lukt.

      Als het wolluis is, dan wordt vooral aangeraden om ze handmatig te verwijderen met water en eventueel spiritus. Daar kan ik in ieder geval mee beginnen. Zoveel kamerplanten heb ik nu nog niet, dus het is nog te overzien. Als ik er niet vanaf kom, dan ben ik wel benieuwd naar jouw middeltje LR2 maar zoals je het beschrijft heb ik er schrik van en probeer ik het liever eerst met water en stierenpis uhh spiritus.

      Bedankt voor de hulp tot zover.

      Comment


        #7
        Kijk, ik heb toch iets betere foto's kunnen maken. Ik ga ze nu handmatig verwijderen.

        Ik vind het vreemde wezens, misschien zijn het wel aliens. Wat denken jullie?

        bIMG-20220311-WA0000.jpg bIMG-20220311-WA0012.jpg

        Comment


        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Nee, het is geen witte vlieg. Als ik op plaatjes zoek, dan zie ik toch iets anders dan wat ik op mijn planten zie.

          Ik heb ze vanmiddag verwijderd met wat water, drupje zeep en spiritus. Daarna met een doek elk blad afgenomen. Volgende week nog eens herhalen en hopelijk is het dan weg.

        • batmeid
          batmeid commented
          Editing a comment
          Je kan ze ook verwijderen met in alcohol gedrenkt wattenstaafje.

        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Dat is ook nog een idee ja. Ik doe het volgende week voor de zekerheid nog eenmaal met de plantenspuit en daarna houd ik ze in de gaten en ga ik ze eruit plukken met een wattenstaafje mocht ik er nog meer vinden.
          Voor nu zien ze er lekker fris uit.

        #8
        Ieuwwwwwww gooi die plant weg ieuwwwwww straks kruipen ze in je bed en oor ieuwwwww
        God was never on your side..

        Comment


        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Te laat. Vanmorgen werd ik wakker en ze zaten over in mijn......

        #9
        Wolluis denk ik ook. Blad af en opnieuw laten schieten mss? Buiten zetten tijdje?
        Ganja always does the trick.

        Comment


        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Ik zeg maar zo, beter wolluis, dan schaamluis

          Maar nu even serieus. Ik heb ze met de hand en wat spiritus water verwijderd en het lijkt nu weg te zijn. Ik houd het scherp in de gaten en ga deze behandeling nog herhalen voor de zekerheid.
      Bezig...
      X