Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad Probleem Oplosser

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Blad Probleem Oplosser

    Zou even geen krasloten kopen dan, want met gokken lukt het niet vandaag.
    Dit is een schoolvoorbeeld van een fosfortekort.

    Hoe kom je aan een fosfortekort ?
    -Verkeerde pH. Fosfor wordt in aarde het best opgenomen bij een pH tussen 6 en 7.
    Door regenwater ipv leidingwater te gebruiken zit je meestal goed.

    -Te veel water geven, of goedkope aarde. Door teveel water verstikken de wortels. Dat kan visueel allerlei tekorten opleveren, o.a fosfor.
    (het is geen echt tekort, de plant kan het alleen niet opnemen)
    Onderschat dit niet. Teveel water is de bron van veel problemen, zeker bij dit warme weer goed opletten dat ze niet zeiknat in 35 graden zon staan.
    Na 1 keer teveel water laat de plant dmv de bladeren al zien dat ze daar niet blij mee is.

    -Als de aarde na een week of 6 te compact is geworden, wat vaak voorkomt bij goedkopere aarde geeft dat dezelfde bladproblemen als bij teveel water.
    Net als bij teveel water zitten er voldoende voedingsstoffen in de aarde. De plant kan ze alleen niet opnemen.

    -Bij temperaturen onder de 15 graden wordt de fosforopname moeilijker voor een plant.
    Zo koud is het nog niet overdag, maar 's nachts zitten we al regelmatig onder die temperatuur.

    -Verkeerde voeding.
    Tijdens de bloei geef je een bloeivoeding. Die heeft extra fosfor(P) en kalium(K)
    Dat is voldoende om een fosfortekort door ondervoeding te voorkomen.

    Ook verkeerde voeding kan de opname van fosfor belemmeren.

    Voila, daar kun je mee vooruit denk ik. En anders moet je maar even verder googelen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      Re: Blad Probleem Oplosser

      Dank je voor de duidelijke uitleg

      Comment


        Re: Blad Probleem Oplosser

        MOOI GEANUSEERD qNq, WIE LEEST ER NU NOG EEN STARTPOST?

        Las je vanaf post 1 heel dit topic door en bekeek alle fotoos kan je men niet vertellen dat je vraag niet uit luiigheid geboren is.


        Ik opend dit gecopieerde topic als monty. intussen lezen ze niet eens meer de voorgaande posten en verwachten en antwoord op hun vraag. ik kan dit topc niet meer zelf sluiten daar ik niet meer monty kan of mag zijn mischin dat een opelltende modirator dat ff voor me kan doen.
        Last edited by FlintStoned; 14 September 2016, 22:08.

        Comment


          Re: Blad Probleem Oplosser

          Ik denk dat moderators in dit specifiek geval minder tijd stoppen dan jij in het achteraf opschonen van je verzopen proza.
          Copy paste eens al je posts van gisteren op na elkaar op 1 tekstfile ; zonder op te "schonen" zoals je achteraf en dus ook nu aan het doen bent.
          Lees dan eens dat file.

          Comment


            Re: Blad Probleem Oplosser

            Je kan mensen nu eenmaal niet dwingen om te lezen.

            Je kunt hooguit gewoon niet op ze reageren.
            Of alleen op die paar die wel lezen.
            Maar dan nog stellen die wel eens vragen die in jouw ogen dom lijken maar dan willen ze misschien wel weten hoe iemand bij z'n antwoord kwam.

            Als jij dan als een warrige politieagent gaat zitten kakelen en piepen over mensen die niet lezen. En niet 1 keertje ofzo.
            Overigens op een manier waarin ik amper abn herkende. Een manier waarop ik m'n dochter van 13 nooit op hoop te betrappen, want persoonlijk weet ik niet wat ik erger vind.

            Een overduidelijk zeer wijs iemand met heel veel wijsheid in pacht, antwoord zien geven op een gefrustreerde manier die ook nog eens amper te begrijpen is.

            Of iemand die te simpel is om wat onderzoek te doen en de meest simpele vragen op dit forum afvuurt...

            Maar dit is nu eenmaal een forum uitwisselen van informatie is wat we doen. Heb je een vraag al te vaak gezien. Besteed je toch wat meer aandacht aan iets wat wel van jouw gading is.

            Zo voorkom je bij jezelf een hoop ergernis. Daardoor raffel je je teksten ook niet meer af. Dus je vergroot je leesbaarheid enorm. Die is heel erg afhankelijk van je emotionele staat heb ik gezien.

            Dit is geen verwijt naar jou persoonlijk flintstoned. Je bent nu alleen even m'n voorbeeld omdat iemand als jij op een forum als dit juist ook een enorm voorbeeld kunt zijn. Als je dat al niet was

            Peace!

            Comment


              Re: Montys Blad Probleem Oplosser

              ik lees het, jah.

              sorry voor me taalfouten ben nog niet zo ingeburgerd ls jij

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              IMG_20160921_120438.jpg
              draaien we de rollen om is het nu spint of de stinkwants of gewoon meeldauw

              Comment


                Re: Blad Probleem Oplosser

                Als iemand reageert op iets wat jij schrijft en dat ga je dat gaan aanpassen achteraf, dan heb je zopas MET intentie de ander zijn kader van antwoord veranderd en zet je die dus bewust voor schut en tegelijk jezelf in een beter daglicht.
                Dit is een techniek.

                Comment


                  Re: Blad Probleem Oplosser

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tjirp View Post
                  Als iemand reageert op iets wat jij schrijft en dat ga je dat gaan aanpassen achteraf, dan heb je zopas MET intentie de ander zijn kader van antwoord veranderd en zet je die dus bewust voor schut en tegelijk jezelf in een beter daglicht.
                  Dit is een techniek.
                  Dit is ook een techniek. Pas je bericht maar aan, bij mij blijft het zo staan als het staat.

                  @Flint: meeldauw en stinkwants.

                  Over al het andere: ook ik merk dat alle moeite tevergeefs is, en blijft. Dat terwijl ik m'n best doe om alles begrijpelijk en leesbaar te houden. Soms betekent dat, dat ik 3 uur zit te tikken en opnieuw kan beginnen. Uren heb ik besteed aan het verschaffen en hapklaar maken van moeilijke informatie die ik zelf uit heb moeten zoeken. Ik investeer tijd, ik investeer moeite, en vervolgens walst iemand er gewoon overheen. Ik denk dat de wijzen van het forum eens 'n maandje op hun tandvlees moeten bijten om niet te helpen, dan zullen we eens zien hoe rap het achteruit gaat. Met alle gevolgen van dien.

                  Ik heb tijd gestopt in een omgangsregeling, een topic waarin uitgelegd wordt in 2 A4'tjes hoe je het beste uit het forum haalt. Ook dat is tevergeefs. Wat moet je dan? De enige optie is mensen wijzen op hun gebreken, zo kunnen ze er wat aan doen. De zogenaamde blinde hoek zichtbaar maken. Maar als ook dat in het verkeerde keelgat schiet, dan is het af. Ik ben helemaal klaar met dat zielige gedoe. Ik ben op m'n iets te kleine pik getrapt en dat mogen jullie weten.

                  Ik trek me voorlopig terug, voor de zoveelste keer.. Ik kan namelijk ook gewoon helemaal niet meer reageren natuurlijk. Als dat is wat steeds uit de discussies rolt, dan zij het zo. Blijkbaar is dat de enige houdbare oplossing.
                  Ik zit tevens oprecht te twijfelen om mijn verleden posts aan te passen en alle informatie te wissen. Zelf weet ik goed hoe de vork in de steel steekt. Om dat anderen zomaar kado te doen, terwijl ik ze niet mag wijzen op die voorheen geposte informatie 'want je kunt ook niet reageren'.. Tsja, dat is dan ook zoiets. Ik geef paarden, en ik kijk jullie in de bek. Als dat kijken niet mag, dan wil ik eigenlijk ook m'n paarden terug.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    Re: Blad Probleem Oplosser

                    Ik waardeer het om op fouten gewezen te worden is de enige manier waarop je kan leren
                    ja veel doen er niet de moeite om te zoeken

                    en das erg zuur ik ben hier maar pas en erger me er al aan
                    laat staan hoe dat is voor de mensen die zoveel tijd stoppen in het helpen waar kan

                    @ LR2 om het eens heel duidelijk te zeggen niks wissen aub is veel te waardevol voor diegene die wel de moeit willen doen

                    profiteurs en mensen die onmiddelijk hulp willen zonder zelf moeite te doen krijg je altijd en overal
                    maar die zie je dan meestal ook weer snel verdwijnen gelukkig

                    Comment


                      Re: Blad Probleem Oplosser

                      Mis dat dit iets toevoegt aan het topic, marijuana-deficiency-chart


                      Comment


                        Comment


                          Re: Blad Probleem Oplosser

                          Zo te zien zijn het stekken. Heb je ze gedompeld voor je ze in de tent zette?


                          I like it!!!
                          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                          Comment


                            Re: Blad Probleem Oplosser

                            Ook gedompeld en daarna nog water gegeve

                            Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

                            Comment


                              Re: Blad Probleem Oplosser

                              Oorspronkelijk geplaatst door Hoeloes View Post
                              Zo te zien zijn het stekken. Heb je ze gedompeld voor je ze in de tent zette?


                              I like it!!!
                              Of bedoel je of ik ze "ontsmet heb" voor ik ze heb gepot

                              Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

                              Comment


                                Re: Blad Probleem Oplosser

                                Yup ik dacht aan ongedierte, vandaar mijn vraag.


                                I like it!!!
                                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                                Comment

                                Bezig...
                                X