Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Het grote "Kan Ik Al Oogsten?" topic

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Het grote "Kan Ik Al Oogsten?" topic

    Korting op 420shop
    Stel hier al je kan-ik-al-oogsten vragen.

    Info die we nodig hebben :
    • De soort plant en of het autoflower is of niet.
    • Hoe oud zijn ze.
    • Hoe lang bloeien ze.
    • Minimaal 1 foto, liever meer als het je lukt om die in 1 post te zetten.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    #2
    Hallo allemaal,
    ik kweek 2 autoflowers en ben nu 8weken later.
    Ik vraag me nu af wanneer mijn planten oogstrijp zijn. Dit zijn mijn planten op het gemak
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Groei rond 5 weken
      bloei ietsje langer
      nu nog een week 5 of
      ietsje langer... ongeveer
      Last edited by Ipie; 16 July 2019, 21:06.

      Comment


        #4
        Kan iemand mij vertellen of het oogstrijp is of niet? Mvg
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #5
          Geef wat meer info:
          hoe oud is je plant, wat voor soort.
          En nog een paar foto's. Maar met mijn weinige kennis is je plant nog niet klaar. Hoelang zie je de bloei haartjes.

          Comment


            #6
            Die is zeker nog niet klaar de haren mogen wel meer bruin uitgedroogd zijn maar idd wat meer info zou zeker handig zijn
            Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

            Comment


              #7
              Nog lang niet.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Het is een chocolate skunk auto . Hij staat van 21 april . Dat is al ruim langer dan op de verpakking staat 8-9 weken.

                Comment


                  #9
                  Wat op de verpakking staat klopt nooit. Dat is eigenlijk alleen om je over te halen de zaadjes te kopen.
                  Net zoals eigenlijk alle krachttermen die de verkoper in een beschrijving zet.
                  Zo zijn er bijvoorbeeld : beste high/stoned/smaak/gewicht/grootste/snelste/kleinste/vetste/##%CBD/ ##%THC enzovoorts.
                  Allemaal dingen die je met een korreltje zout kan nemen.

                  Bij autoflowers kun je meestal uitgaan van ongeveer 3 maanden van zaadje tot oogst, er zijn geen soorten die in 8 of 9 weken klaar zijn want alleen de bloeitijd duurt al zo lang. (of je oogst ze te vroeg)
                  Aan je foto te zien kunnen ze nog wel meerdere weken staan.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg Hoi,

                    Mijn 4x Royal Haze Autoflowers staan al een tijdje in de bloei.

                    Ik heb ooit een post gezien die uitgelegde wanneer je kon zien dat je je plant kon oogsten.
                    Echter kan ik deze niet meer vinden.

                    Ik ben de afgelopen week op vakantie geweest, en vaderslief zou ze goed verzorgen. Heeft denk ik iets te veel water gegeven want ze hangen nogal erg slap.

                    Toch zou ik bij deze aan jullie vragen wat jullie ervan denken, zijn ze klaar om te drogen?
                    Attached Files

                    Comment


                    • QnQ
                      QnQ commented
                      Editing a comment
                      Nope, ze is nog erg groen, deze mogen nog minstens een week op alleen water, zonder voeding.
                      Veel water mag best tijdens de laatste week, maar niet teveel natuurlijk.

                    #11
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...sten-trichomes

                    ik zie dat er wat foto's zijn verdwenen in het betreffende draadje, maar dat doet verder weinig af aan de inhoud

                    zonder microfoto's gok ik dat ze nog wel ff mogen

                    Comment


                      #12
                      Sluit me aan bij Meglow maar misschien durven anderen er meer over te zeggen. Ben zelf echt een n00b op dat gebied.

                      Volgens mij heeft QnQ hier gisteren toevallig een nieuwe sticky voor geopend om deze vraag te stellen. Waarschijnlijk om de wildgroei van deze vraag te voorkomen

                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-oogsten-topic
                      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                      Comment


                        #13
                        Yessir.
                        Dit topic dus verplaatst daarheen.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #14
                          Eej, leuk topic. Dat sscheelt hopelijk een heleboel nieuwe posts.

                          Ik doe ook mee!
                          KAN IK AL OOGSTEN?

                          Nee zonder gekheid, ik heb bij mijn ouders in de tuin een redelijke verwaarloosde autoflower staan.
                          Gaat om een Gorilla glue Af huismerk van wietszaadjes.nl.
                          Al mijn verlepte plantjes mochten bij mijn ouders in de tuin
                          Begin mei ontkiemt, maar nooit echt groot geworden... Slechte grond weinig zon in de tuin etc..
                          En ook nog eens redelijk aangevroten door vliegjes en hier en daar een slak.

                          Het plan was om haar over ongeveer een week te oogsten, maar ik zie nou vandaag dat er rot in zit.
                          Geen toprot, maar een van de takjes was bijna helemaal weg gerot.

                          Wat kan dat onwijs snel gaan zeg. Gistereren was er nog geen plekje rot te bekennen, maar vandaag is een hele top bijna uitgedroogd omddat het takje verrot is.
                          an het takje zaten ook nog wat goeie topjes. Die liggen nu te drogen. Dat is ook waar ik de foto's van gemaakt heb.

                          Ik heb het takje er af geknipt en afgedept met rijst azijn in de hoop dat het niet verder gaat versprijden.

                          Nou is het mij ontschoten om er ff een foto van te schieten....

                          Maar het plan is nu dus wel om morgen/overmorgen al te oogsten....

                          Vandaar mijn vraag.. KAN IK AL OOGSTEN?

                          Of zouden jullie haar ondanks takrot not een week laten staan?

                          Sorry voor de redelijk slechte foto's trouwens.. Mijn 6 jaar oude oneplus heeft zijn beste tijd gehad. Zeker als het op macro aan komt..
                          Dat ik ze vervolgens moet converteren naar een lagere resolutie word het ook niet beter van..



                          aDvys0f.jpg tHGYYxy.png cTVeZ64.png z8p4Ouj.png mJaahhh.png

                          Onder de microscoop is ongeveer 80% melkwit, en maybe 5 % amber. De rest is nog aardig glas achtig.
                          Nou hij ik niet zo van de hele zwaare stoned, dus niet al teveel amber vind ik wel prima.
                          Last edited by Nederhigh; 22 July 2019, 22:28.
                          Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
                          Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

                          Comment


                            #15
                            Pythium (stamrot, wortelrot) is een schimmel, of eigenlijk een parasiet, net als botrytis (toprot)
                            Dat verspreid inderdaad snel, omdat het al een hele tijd in de plant zit. Je ziet het wat vaker bij vroeg beschadigde planten (getopte planten bijv)
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                            • Nederhigh
                              Nederhigh commented
                              Editing a comment
                              Thx! Na het lezen van je comment heb ik direct geoogst!
                              Ik had ook niet langer moeten wachten want er zat ook al een heel klein plekje rot in een van de topjes 1 node het verotte takje.
                              Ik heb niet getopt of iets. Maar ik kan me voorstellen dat redelijk wat vraat van beestjes ook niet helpt.
                          Bezig...
                          X