Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Hermafrodiete zaden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hermafrodiete zaden

    Korting op 420shop
    Heb ff een vraagje, iemand enig idee wat er gebeurt als je zaden gebruikt uit een hernafrodiete autoflower plant?

    worden dit ook hermafrodiete planten of gewoon vrouwelijke? Gaat om een ak47 autoflower

    #2
    Worden zeer waarschijnlijk ook herma's. Ik zou ze weg gooien.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      Precies, vogelvoer!
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

      Comment


        #4
        2e
        3e

        Comment


          #5
          Karpervoer
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Hoe zit het dan met de bewering van LR2; dat je Herma-genen er uit kan kweken na een aantal generaties? Dan moet je toch beginnen met Herma-zaden..
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment


            • kroket
              kroket commented
              Editing a comment
              Zoals ik die berichten van LR2 altijd interpreteerde; zal je uit herma zaad, herma's en vrouwen kunnen krijgen. Klopt dat?

              Dan zullen die vrouwen (de eerste generaties) alsnog gevoelig zijn om hermafrodiet te worden. Een eigenschap die je liever niet ziet. Als je er snel van wilt roken, is kweken met herma-zaden niet echt verstandig nee. Precies wat je zegt QnQ; genoeg goedkope zaden te krijgen
              Maar voor hen die een beetje willen experimenteren, proberen, testen en aankloten, kan het best leuk zijn

            • LR2
              LR2 commented
              Editing a comment
              Ik ben er van overtuigd dat er zowel mannen, vrouwen als herma's uit herma zaad kunnen komen. Dat wil niet zeggen dat dat ook gebeurt. Die kans is 25% of kleiner.
              Ik weet dat je met FEM planten door kunt kweken zonder herma's tegen te komen als je met zuivere mannen werkt. Het kan.
              Herma genen zijn, net als andere trekjes, prima uit de lijn te houden door op tijd alle herma's te verwijderen en daar niets mee te doen. Wat je dan over houdt zijn mannen en vrouwen. Als je die weer doorkweekt, krijg je daaruit mannen en vrouwen en wat herma's. Herhaal dit tot je geen herma's meer tegen komt.
              Het tegenovergestelde is ook mogelijk: herma-trekjes in de lijn houden door continu de herma's door te kweken.
              Om herma's als beginmateriaal te gebruiken is dus onhandig, dat kost een aantal generaties extra werk ten aanzien van FEM x man of vrouw x man.
              In het geval van FEM's is het wel fijn om te weten of de breeder herma-tests gedaan heeft, bijvoorbeeld door ze te stressen qua licht-uren om te kijken of ze van nature herma zouden kunnen worden. Als ze dat niet doen, dan kun je hoogwaardig femzaad of reg zaad maken met kleine herma kans. Als ze dat wel doen, dan moet je ze niet gebruiken om femzaad of reg zaad mee te maken, want dan kweek je praktisch herma x herma.
              Dat laatste stukje vergeten veel veredelaars, en vandaar dat er bepaalde shops zijn die bekend staan om hun hoge herma-percentages.

            • kroket
              kroket commented
              Editing a comment
              Zelfs mannen dus
              Ik had juist alleen herma's en vrouwen verwacht. Aangezien gefeminiseerde zaden eigenlijk ook uit een hermafrodiet gewonnen worden.
              Mooi stukje toelichting LR2 Nou snap ik ook waarom sommige zadenbanken bekend staan om hun herma-zaden!

            #7
            kroket nog een kleine toevoeging:
            Femzaden zijn afkomstig van vrouwen die onder normale stress omstandigheden niet herma worden* en daarna chemisch tot herma geforceerd worden. Het stuifmeel van die herma wordt aangebracht op een onbehandelde plant, omdat er anders teveel herma in zit. En dus ook teveel herma uit komt.

            *tenminste, dat zou de bedoeling moeten zijn.

            Ik weet niet precies hoe geslacht geregeld is in planten, misschien eens leuk voor me om uit te zoeken. Maar ik vermoed dat cannabis OF geen specifieke geslachtschromosomen heeft, waardoor het geslacht niet altijd even sterk vast ligt maar wel te sturen valt. Dat, OF ze bevatten een soort XXY, XXX, YYY, YYX-achtige configuratie, waarbij je dus XXY als dominant vrouw hebt met onderliggend mannelijk, of YYX dominant man met onderliggend vrouwelijk. Dat laatste lijkt mij waarschijnlijk, omdat er in het geval van herma's altijd een geslacht dominant lijkt: ofwel een man met hier en daar vrouwelijke delen, ofwel een vrouw met hier en daar mannelijke delen. Het is nooit 50/50 verdeeld, wat je zou verwachten als er een viertal bestaat zoals XXYY.
            Maar ik weet 't niet zeker. Toen ik er een boel over op zocht een aantal jaren geleden, was het niet duidelijk. Inmiddels verwacht ik wel dat er studies zijn die er licht op schijnen maar ik heb weinig zin om die op te zoeken. Ik weet immers al wat ik wil en hoe ik dat moet doen, en het werkt prima zonder die informatie. Als iemand anders 'sex regulation in cannabis' wilt googlen, dan mag dat, ik hoor graag wat er gevonden is.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


            • kroket
              kroket commented
              Editing a comment
              Vandaar dat er dus ook mannen uit herma-zaden kunnen komen.. Wederom een duidelijke uitleg
          Bezig...
          X