Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Meeldauw

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Meeldauw

    Oogsten.
    Schimmelzooi weggooien.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      Re: Meeldauw

      Vraagje over meeldauw.

      Werkt dat nu echt met melk? iemand al ervaring mee?
      Ik denk deze morgen zo een klein beetje meeldauw tegengekomen te zijn op 1 van men blaadjes.
      Ik ben er vrij zeker van nu.
      Maar ik zou graag weten of dit preventief wordt gebruikt of ook curatief?
      Het is maar in de begin fase dus kan nog behandeld worden.
      foto kan ik niet meer plaatsen want heb het blad weg gedaan om toch even te kijken wat het was.
      Nu mijn buur heeft ook last van meeldauw maar die pipo doe niets met zen plant en hij kijkt er nooit naar waardoor i continue last heb van spint en rupsen enzo.
      Van die spint is het niet erg want heb andere beestjes die ze opeten
      maar als het waar is van melk en water zal ik dit zeker doen.
      Kan het kwaad als ze al in bloei zijn?

      Groeten

      Comment


        Re: Meeldauw

        Ik zou zeggen: Begin opnieuw bij bericht #1 met lezen.

        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          Re: Meeldauw

          juist ben wat te voorbarig geweest maar soms wordt vermeld een verhouding 40/60 dus 40% melk en 60% water.
          Ik weet niet of jij ervaring hebt met heermoes extract hier tegen?
          Nu ik ga nog even wachten hiermee tot ik het 100% zeker ben

          Comment


            Je mag de concentratie niet veel hoger nemen, want boven de 30% groeit er een schimmel op de bladeren die zijn voedingsbodem in de melk vindt.
            God was never on your side..

            Comment


              Re: Meeldauw

              Ja ik had het gelezen hoor Bella maar er waren zoveel verschillen en je mag natuurlijk niet alles geloven wat ze op het internet zetten e

              Comment


                Re: Meeldauw

                Zoals dat dan gaat: Wat veel informatie, en vaak ook elkaar tegensprekend.
                Ik vermoed zeker te weten dat melk wel helpt, vooral preventief, maar ook als remmer.
                Maar je moet melk alleen spuiten op dagen dat je plant zeker weten zonlicht gaat krijgen. De melk moet door de zon in synthese (?), zonder zon maak je het waarschijnlijk alleen maar erger want dan zit je met natte bladeren. Ik heb verschillende verhoudingen gelezen en ga zelf preventief 70water 30melk spuiten. Het liefst om de week tot de bloei begint. En dus alleen op zonnige dagen.

                De knoflookthee zou ook goed moeten werken. Ik denk dat je deze op je bodem moet sprenkelen, dus niet op de bladeren? De meeldauw kan namelijk met gemak uit al aangetaste grond je plant invreten. Alle looksoorten houden meeldauw tegen. Veel biologische telers zetten ui en knoflook in de buurt van meeldauw gevoelige gewassen (tomaat, pompoen enzo). Ik ga nu de plantjes nog klein zijn een paar keer zo wateren. Voor mijn volgende kweek ga ik de potgrond op voorhand behandelen met knoflookwater. Ik denk wel dat je hier niet te lang mee door moet gaan want dan zit je misschien straks wel een bieslookspliff te paffen.

                Bij kleine plantjes kan je lastig de bladeren al gaan verwijderen indien aangetast, maar bij grotere planten zou ik zeker de bladeren verwijderen en meteen in een dichte zak weggooien. Doe op dat punt niet laks. Meeldauw overwinterd gewoon als compost en komt volgend jaar dan terug om je humeur weer te verzieken.

                Bijna alle schimmels maken kans op donkere en vochtige plekken (leg bijvoorbeeld eens een sinaasappel neer in een groot gebouw op een plak waar de zon dus nooit is geweest) en zie hoe de vrucht daar in drie dagen totaal is weggerot) Die plekken zijn ongezond en worden door liefdevolle werkgevers dan ook af en toe onder lichtkanonnen geplaatst. Hierdoor denk ik dat -zoals iemand eerder in deze draad opperde-: Ja, een lichtkanon zal waarschijnlijk helpen.

                Of huis, tuin, en keukenmiddeltjes beter zijn, of gezonder dan de de middeltjes die de industrie heeft te bieden weet ik niet (zelf vind ik het wel leuker om een knoflookthee te maken dan een groen flesje te kopen), en daar wil ik me ook niet in mengen. Wel weet ik dat ik geen geld verdien met die plantjes, en ik niet rijk ben. Dat een pak melk en 5 bollen chinese knoflook voor 2 euro zijn op te halen.

                En ik vermoed dat geen rechter je knoflook als 'hulpmiddel' zal aanmerken. Waardoor je nu nog 1 hulplijn over hebt, als ik de regels aangaande teelt voor eigen gebruik goed heb begrepen.

                (sorry voor deze late post, maar twee jaar geleden was ik ergens anders)

                Comment


                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    Comment


                      Een top met meeldauw kun je niet roken.
                      Beter ga je het ventilatieprobleem ook oplossen anders blijf je er achteraan lopen komende 10 weken.
                      Blaadjes verwijderen of zwavel spuiten los je het probleem niet mee op
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                        Een top met meeldauw kun je niet roken.
                        Beter ga je het ventilatieprobleem ook oplossen anders blijf je er achteraan lopen komende 10 weken.
                        Blaadjes verwijderen of zwavel spuiten los je het probleem niet mee op
                        Daar heb je natuurlijk volkomen gelijk, voorkomen is beter dan verhelpen.
                        Ik zal de ventilatie verbeteren, thanks Q
                        Vanavond ga ik ook even spuiten met het middeltje van bayer, hopelijk kan een combinatie van de twee het een beetje onder de duim houden.

                        Comment


                          Zo.... inmiddels zijn we anderhalve maand verder en sinds het behandelen is de meeldauw niet meer teruggekomen.
                          Dus mochten anderen twijfelen over welk middel ze willen gebruiken, Bayer Garden Schimmels heeft bij mij zeer goed gewerkt

                          Comment


                          • QnQ
                            QnQ commented
                            Editing a comment
                            Welke is dat precies ?
                            Er zijn meerdere soorten 'bayer garden schimmels".

                          Deze was het
                          You do not have permission to view this gallery.
                          This gallery has 1 photos.

                          Comment


                          • zegmaarwilly
                            zegmaarwilly commented
                            Editing a comment
                            Het is misschien ook de moeite waard om het volgende te noemen:

                            Bij het bespuiten met dit middel heb ik de planten echt compleet laten druipen van het mengsel, echt extreem veel erover gespoten.
                            Sinds het mengsel is opgedroogd zijn er kleine witte vlekjes zwavel achter gebleven, die ik er niet vanaf heb gespoeld omdat ik vreesde dat de meeldauw dan weer terug zou komen.

                            Deze witte zwavelvlekjes zitten er nu dus nog steeds op en daarom ik zit er nu aan te denken om de planten met een vernevelaar te besprayen met gewoon water, zodat de zwafel er misschien vanaf kan.

                          Dit gevonden op 1 blad meeldouw ? Heb vwrwijdert en gelijk behandeld maar is het wel meerdouw ? Gr
                          Attached Files

                          Comment


                          • QnQ
                            QnQ commented
                            Editing a comment
                            Zou kunnen, maar als het op 1 blad zit kan het ook een ander soort schimmel zijn.

                          • Winter
                            Winter commented
                            Editing a comment
                            Oke ik heb speciale schimmelspray gehaald en het blad vewijderd dus hoop voor het beste

                          Mijn ervaring is dat melk wel helpt maar tijdelijk, en hoe ga je dat dat doen als de plant al bloeit ?

                          Ik moest het om de 3 dagen herhalen, en toen heb ik het met die planten maar opgegeven.

                          Magere melk. De verhouding weet ik niet meer. Misschien toch nog een een poging waard met de verhouding uit de topic start.
                          Lets not criticize but legalize

                          Comment

                          Bezig...
                          X