Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Meeldauw

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Meeldauw

    Korting op 420shop
    Daarnet ging ik gaan kijken naar mijn
    plantje en zag ik witte vlekken.. al snel had ik door dat dit meedauw was.

    Na een lichte paniekaanval heb ik gelezen op internet dat je het kunt bestrijden met 1 deel magere melk en 9 delen water. Dit heb ik direct gedaan, heb de plant helemaam nat gespoten.
    Nu lees ik achterna dat je de toppen niet mee mag bespuiten, dit heb ik wel gedaan.. toppen hebben nog ongeveer 4 a 5 weken nodig om helemaal klaar te zijn. Heb ik de plant nu volledig verpest door als een halve gek melkwater geespoten heb over de toppen?

    Het is maar 1 tak die echt aangetast is, is het beter dat ik die er gewoon volledig van snoei? De schilmmel zit op de kleine takjes waar de toppen
    aan groeien. Het is een autoflower en ben bang dat ze te zwaar zal stressen.

    Hopelijk kan er mij iemand helpen!
    Alvast bedankt.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.

    #2
    Enige wat ik kan bedenken is om als een malle met beleid de toppen schoon te spuiten met gewoon schoon water. Het liefst nog voor het opdroogt en anders in 2 stappen. Eerst nat, 5 minuten wachten zodat de melk weer is opgelost en daarna pas echt schoon spuiten.

    Of je ze nu hebt verpest.. Geen idee, maar kan me inbeelden dat het wat zurig smaakt
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


      #3
      kroket ik was te zwaar aan het stressen, heb bladeren takken en toppen met meeldauw ervan geknipt. Hopelijk kan de rest mooi doorbloeien maar ik vrees dat ze het niet zal halen..

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Mwah, ze kunnen flink wat snoei verdragen. Rustig verder laten gaan

      #4
      In de helpdesk staan uuuhm....gokje 63 topics over meeldauw
      Soms staan er goeie tips tussen.
      Melk werkt niet.

      * Meeldauw kun je preventief wel het een en ander aan doen.
      Alles begint bij voldoende ventilatie dus bouw je buitenplanten niet helemaal in.
      De wind moet er lekker doorheen kunnen waaien.
      En dan zijn er nog allerlei plantversterkende middelen,
      zoals Silicium, waar hier een topic over is.

      Ik zal deze ook even naar de helpdesk verplaatsen
      Last edited by QnQ; 25 June 2019, 10:48.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • odk015
        odk015 commented
        Editing a comment
        Iemand zei me dat dit geen meeldauw conchineal ofzo is, een insect. Maar bij mijn weten lijkt dit toch heel sterk op meeldauw.

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Als je in Amerika of Mexico zou wonen en cactussen zou kweken, dan zou dat kunnen

        In Europa is dit gewoon een schimmel die aanwezig is in de plant en tevoorschijn komt bij ideale omstandigheden.
        Hoe komt die in de plant zul je denken...
        Door beschadigingen tijdens de groei : ongedierte, toppen, fimmen, bladeren verwijderen etc..

      #5
      en met je vingers van die plant af blijven anders vliegen heel die schimmel sporen op heel je plant
      God was never on your side..

      Comment


      • belladonna
        belladonna commented
        Editing a comment
        P.s voor deze waarschuwing ben jij eigenlijk al te laat aan gezien je er met je vingers goed aan zit

      • LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Lieve Bella, schimmelsporen zijn gemaakt om te vliegen. Onze vingers zijn super vettig en die hebben allerlei smerige ribbeltjes waar die sporen in kunnen blijven steken. Het maakt niet zoveel verschil of je er aan zit of niet, in het geval van meeldauw tenminste.

      #6
      Had Ongeldig of BackYardPlant of iemand anders nog iets gedaan met waterstofperoxide? Hoe is dat afgelopen? Ik kan me herinneren dat ik het vorig jaar een aantal mensen heb aangeraden.. Aangezien ik nooit een terugkoppeling heb gezien, ga ik er vanuit dat het gewerkt heeft. Anders had ik wel verwacht dat mensen om een nieuw alternatief vroegen.



      Ik heb hier geen meeldauw meer gevonden namelijk, anders had ik zelf wat kunnen rapporteren.
      Als iemand, bijvoorbeeld de topicstarter want die wilt een oplossing, even moeite doet om die topics van vorig jaar terug te zoeken, dan kan er wellicht op de man gevraagd worden.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Toevallig kom ik dit topic tegen; Ik heb dit jaar meeldauw behandeld met waterstofperoxide.
        Ik moet erbij zeggen dat ik 35% heb, en ik heb maximaal 5 druppels aan 500ml water toegevoegd. (ongeveer 0.5 ml/L dus)
        Het resultaat op die plant was dat de uitbreiding van meeldauw stil stond en de witte vlekken in een paar dagen bijna verdwenen.
        Na een week waren er alleen wat lichtere vlekken te zien op het blad waar de meeldauw gezeten had.
        Het is op die plekken niet meer uitgebreid of teruggekomen.
        Tijdens de hele testperiode heeft het niet geregend. Wel is er hier 's ochtends altijd een hoge LV.

      • BackYardPlant
        BackYardPlant commented
        Editing a comment
        ik weet wel wat waterstofperoxide de sporen verstikt en daarom bijv. word gebruikt om kas ruiten schoon te maken van meeldauw sporen

        het op de plant zelf doen, geen ervaring mee
    Bezig...
    X