Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Mozaiekvirus TMV

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Mozaiekvirus TMV

    gaan van deze ziekte al je bladeren krom groeien en vervormen?
    of beperkt het zich tot een paar bladeren ?

    Comment


      #62
      Re: Mozaiekvirus TMV

      Niet alle bladeren worden zo.
      Ik heb hier nog een foto van een plant van een jaar of wat terug, een stek van een kameraad... heb je een idee.

      Comment


        #63
        Re: Mozaiekvirus TMV

        nee zo is het niet .

        gelukkig want wat ik gelezen heb moet je niet blij worden als je dit virus in je plant hebt !
        bedankt voor de foto is voor mij wat duidelijker met deze foto

        Comment


          #64
          Re: Mozaiekvirus TMV

          Daar zijn tegenstrijdige berichten over.. de getoonde plant heeft niet slecht geboerd destijds.
          $ir heeft ook eentje gehad met een mega opbrengst terwijl het TMV had.
          Maar je zult waarschijnlijk een mindere opbrengst krijgen, maar hoeveel procent minder.. joost mag het weten!

          Oh ja, graag gedaan



          Comment


            #65
            Re: Mozaiekvirus TMV

            ... Dat is jammer...
            Heb ik een moederplant en die kreeg iets later het mozaiekvirus.. maar ik heb all een paar stekjes (die niet naast de moederplant staan ).
            Zijn die stekjes dan gelijk ook besmet? Want ik weet niet of het virus er all in zat toen ik stekjes maakte.
            En maakt het uit voor de opbrengs in welke periode de plant besmet word?

            Gr. Fox
            Last edited by Fox; 23 July 2011, 15:43.

            Comment


              #66
              Re: Mozaiekvirus TMV

              Als de stekken van de moederplant met TMV zijn, is het virus aanwezig in de stekken.
              Komen ze van een andere plant zijn ze niet besmet, besmetten kun je ze door plantensappen over te dragen via besmet gereedschap o.i.d.
              De plant heeft gedurende de gehele cyclus last van het virus....

              Comment


                #67
                Re: Mozaiekvirus TMV

                mijn mozaiekje
                sigpic

                Comment


                  #68
                  Re: Mozaiekvirus TMV

                  Beeestjes zijn hier steevast de boosdoener als je het mij vraagt...
                  Daar ik keer op keer geconfronteerd wordt met de combinatie van beiden heb ik er maar mee leren leven. Toch is er naar mijn mening nog steeds marge om te verbeteren. Blijven hopen op die ene ronde zonder probs he...

                  Grtz $iR
                  sigpic

                  Comment


                    #69
                    Re: Mozaiekvirus TMV

                    TMV betekend niet gelijk het einde

                    J1.jpgJ11.jpgJ10.jpg
                    If life keeps putting you down, You better stay high

                    Comment


                      #70
                      Re: Mozaiekvirus TMV

                      Laten we inderdaad realistisch blijven; TMV valt best mee. Hier zijn alle planten die het hadden, er gewoon overheen gegroeid.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #71
                        Re: Mozaiekvirus TMV

                        Mannen,

                        No worries, ja het is vervelend, ja het zal mogelijk wat doen op de lange termijn. Ik heb dit virus in een aantal planten, opvallend genoeg lijken deze het juist het beste te doen op het moment. Ik heb gemerkt dat het toevoegen van een stevige dosis ijzer helpt, waarom weet ik niet. Ik zal indien er interesse voor is de resultaten over 5 weken hier posten. Wegsmijten kan als je er 300 hebt maar bij 16 denk ik dat je ze beter kan laten staan. Zoals ik al zei: Indien er interesse is zal ik de resultaten posten over 5 weken.

                        Groeten.

                        Comment


                          #72
                          Re: Mozaiekvirus TMV

                          Intresant topic had ik moeten lezen voor ik me mijn tabakshanden aan me stekken Zat
                          verklaard wel meschien waarom fanleaves afstorven ?

                          Comment

                          Bezig...
                          X