Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
gelukkig want wat ik gelezen heb moet je niet blij worden als je dit virus in je plant hebt !
bedankt voor de foto is voor mij wat duidelijker met deze foto
Daar zijn tegenstrijdige berichten over.. de getoonde plant heeft niet slecht geboerd destijds.
$ir heeft ook eentje gehad met een mega opbrengst terwijl het TMV had.
Maar je zult waarschijnlijk een mindere opbrengst krijgen, maar hoeveel procent minder.. joost mag het weten!
... Dat is jammer...
Heb ik een moederplant en die kreeg iets later het mozaiekvirus.. maar ik heb all een paar stekjes (die niet naast de moederplant staan ).
Zijn die stekjes dan gelijk ook besmet? Want ik weet niet of het virus er all in zat toen ik stekjes maakte.
En maakt het uit voor de opbrengs in welke periode de plant besmet word?
Als de stekken van de moederplant met TMV zijn, is het virus aanwezig in de stekken. Komen ze van een andere plant zijn ze niet besmet, besmetten kun je ze door plantensappen over te dragen via besmet gereedschap o.i.d.
De plant heeft gedurende de gehele cyclus last van het virus....
Beeestjes zijn hier steevast de boosdoener als je het mij vraagt...
Daar ik keer op keer geconfronteerd wordt met de combinatie van beiden heb ik er maar mee leren leven. Toch is er naar mijn mening nog steeds marge om te verbeteren. Blijven hopen op die ene ronde zonder probs he...
No worries, ja het is vervelend, ja het zal mogelijk wat doen op de lange termijn. Ik heb dit virus in een aantal planten, opvallend genoeg lijken deze het juist het beste te doen op het moment. Ik heb gemerkt dat het toevoegen van een stevige dosis ijzer helpt, waarom weet ik niet. Ik zal indien er interesse voor is de resultaten over 5 weken hier posten. Wegsmijten kan als je er 300 hebt maar bij 16 denk ik dat je ze beter kan laten staan. Zoals ik al zei: Indien er interesse is zal ik de resultaten posten over 5 weken.
Comment