Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

    Mooi verslag. Welke bubblegum is het?
    Baas in eigen brein.

    Comment


      Re: LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

      Bubblegum van Eskobar, via QnQ. Ik ga er vanuit dat ik een F2 heb gekregen.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        Re: LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

        Ok dank je
        Baas in eigen brein.

        Comment


          Re: LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

          Hoi LR,

          Hij gaat lekker hoor, de pruikjes zijn in aantocht !

          Veel plezier ermee en suc6 met de afbloei ...

          Hippie .
          The seeds of today are the flowers of tomorrow

          Comment


            Re: LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

            Prachtig die stammen. Mooie update LR!
            En we hebben bijgeleerd, ik weet nu wat turgordruk is.
            Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
            Jack Herer in scrog
            The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

            Comment


              Re: LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

              Goed om te horen jackthebass! Ik vond dat een van de vervelendste begrippen in de biologie omdat in de boeken direct wordt verwezen naar atmosferische druk en druk van buitenaf, terwijl het zo simpel kan zijn! Een opgeblazen ballon kun je stapelen, en een lege ballon ook. Maar die lege stapel is een stuk slapper (en kleiner) dan de opgeblazen stapel. Zo werkt het met plantencellen dus ook, maar dan heb je water in een vacuole ipv lucht in een ballon.

              @hippie: thanks kerel, jij ook! Ligt er mooi bij op het balkon!
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                Re: LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

                Ziet er goed uit. Ik zit ongeveer in hetzelfde stadium van bloei ook als het goed blijft rond eind oktober de knip erin.
                Mooie stammen ook.

                Thugz
                Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                Comment


                  Re: LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

                  Mooi uitgelegd LR.
                  Vandaar dat ze slap gaan hangen als ze te warm hebben,
                  omdat ze meer water verdampen dan de wortel kan opnemen... bv.
                  Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
                  Jack Herer in scrog
                  The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

                  Comment


                    Re: LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

                    IMAG0783.jpgIMAG0782.jpg
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      Re: LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

                      Lijkt overvoed die gele zaagtandjes en bladpuntjes.

                      Comment


                        Re: LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

                        Ik dacht zelf aan kaliumgebrek, ik heb namelijk sinds juni geen voeding meer gestrooid. Het is vrij lokaal in de plant ook.
                        Komt ook overeen met de meststoffen die ik gebruik, Kalium komt daar het minst in voor qua gewichtspercentage.
                        Maar overvoed zou toch kunnen, ga ik alleen niets meer aan kunnen doen volle grond spoelen liep verkeerd af de vorige keer.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          Re: LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

                          Toprot slaat toe! Twee buds van bbk, drie van de domina. De bbk gaat in een razend tempo. Ik voel me niet bezwaard om die binnen een week of twee om te doen. De domina heeft echt nog drie weken nodig, als het niet nog langer duurt. Hij is al afgeschreven, ieder te redden grammetje is leuk meegenomen.
                          Plaatjes komen morgen weer denk ik.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            Re: LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

                            Ja, kut uploader. de helft dubbel en de andere helft gewoon niet. Ik ben al 15 minuten aan het proberen, tevergeefs. Doe het hier maar mee. Het ligt hoogstwaarschijnlijk aan mezelf hoor. Maar goed, na een vijfde poging, doe ik geen zesde.

                            DSCF6903.jpgDSCF6903.jpg
                            Bevruchte BBK. Een vrouw zou het paars noemen. Ik vind het roze. De topjes in het 'donker' verkleuren nauwelijks, terwijl die in de zon dat wel doen.
                            Ik heb deze plant doorgekruist met WR#2 om hem autoflower te krijgen, en van die F1 zijn de topjes in de schaduw weer roze. Wel 1/10 minder intens. Dus groene kleur lijkt me dominanter.
                            Misschien komt 't weer terug in de volgende generatie. We gaan het zien. Hopelijk is van rot dan ook minder sprake. Ach. Ik wist welk risico ik nam. Niet zeiken LR2!

                            DSCF6918.jpg
                            BD zoom op topjes.

                            DSCF6913.jpg
                            BBK van boven met flits.

                            DSCF6912.jpg
                            Sans flash. Spot de rot! Voordat je verder scrolt.

                            DSCF6908.jpg
                            Spot de rot! Die BBK heeft dus zulke compacte toppen dat ze zonder regen ook al bezwijken. Als je deze soort binnen zou zetten, damn. Dan wordt je zelfs met een spaarlamp beloond.
                            Ik heb voor de grap (was eigenlijk een kado voor een maat) een stekje buiten gezet in een 250ml potje, halfvol met aarde. Die levert circa 2 gram op, en hij heeft niet eens meer fanleaves. Ik zal er ooit een plaatje van skieten.

                            DSCF6916.jpg
                            Die rot, dat ziet er dan zo uit. Roze en bruin zijn echt lastig te onderscheiden; ik moet af gaan op de blaadjes aan de buitenkant die iets vertonen.

                            DSCF6906.jpg
                            Domina totaal
                            DSCF6905.jpg
                            BBK totaal.

                            DSCF6919.jpg
                            De sativa-achtige kaars bloei die ik eerder noemde.

                            Was 'm weer!

                            En dan nu iets anders; ik wil effe jullie mening. Ik ben een auto-domina aan het maken. 3 pheno's op een selektie van circa 50. Ik ben nu halverwege, daarmee bedoel ik: de autoflower genen komen in de aanstaande zaaiing naar boven (over 5-6 weken). Kunnen we daar een collectief van maken? Bijvoorbeeld:
                            A. ik stuur 20 zaden naar 5 gebruikers (5 p.p.).
                            B. Die gebruikers bewaren een man, en bevruchten een dame. En de zaden die daaruit komen worden ook uitgedeeld aan 5 personen.
                            Omdat stuifmeelhandel ook toegestaan is, zijn er leuke pheno's te combineren. Mocht ik het doorzetten, komt de hele genetica-lijn op het web. Alle stappen/behandelingen tussendoor, incl. bloeitijden en phenobeschrijving.
                            1. Is dat een leuk idee? Ja. Vind ik wel. Wat vind jij?
                            2. Is dat een goed idee?
                            3. Is het haalbaar en hoe lang denk je dat dit doorgezet kan worden?
                            4. Zou je, hypothetisch, als 420shop zijnde, ditsoort zaden in je assortiment willen hebben (bij wijze van steun aan JD, ik ben nog steeds maar een arme student en ik koop daar nooit iets; ik wil wel eens wat terug doen) als 'beginnerssoort zonder garantie' bijvoorbeeld. De diagnose bij bladproblemen kan dan bijna zonder plaatjes. Zaden kunnen voor een prikkie over de toonbank vanuit 420shop. Na de eerste ronde (B) wordt de helft van de zaden van de gedoneerd aan 420shop, de andere helft mag de kweker zelf houden (en 20 zaden doneren aan anderen!).

                            Let wel; het is een voorstel. Bind me er niet op vast!

                            Gewoon op mijn kweekverslag commenten mag natuurlijk ook. Je hoeft niet mee te denken
                            Attached Files
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment


                              Re: LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

                              Leuke update. Het rot ook mooi in beeld gebracht. Had toch even zitten turen maar op de foto kan ik het niet vinden voor ik verder scrolde.

                              Comment


                                Re: LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

                                Dat hangende verdorde blaadje volgen en daar vind je de rot Mooie kweek! Prachtige planten.
                                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                                Comment

                                Bezig...
                                X