Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De race naar resultaat met een minimaal budget

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Succes nog met je dames! Hooplijk heb je snel weer wat te roken

    Comment


    • kweek0r
      kweek0r commented
      Editing a comment
      Bedankt! Met twee en halve maand zou het zover moeten zijn! Als mijn probleempje wat ik zojuist hebt ontdekt me niet nekt!


    Goedemorgen!

    Zoals elke dag liep ik weer eens naar de tent en het viel me op dat bij de plant waar een geel blad aan zat. Meer gele bladeren zijn. Wel allemaal onderaan de stam.

    20191018_075541.jpg

    Zoals jullie kunnen zien zijn er links en rechts middenin verkleurde bladeren. De linker is het blad met het verdorde stukje wat niet ver uitbreidt. De nieuwe bladeren hebben nergens last van.

    Dat wordt de bladprobleem oplosser er zo maar weer eens naast leggen.

    De rest van de plantjes hebben nergens last van.

    Misschien hebben ze toch te lang geen water gehad? Want deze pot heeft wel het meest droog gestaan omdat er ook het minst aarde in zit en midden in de opstelling staat.

    Fijne dag!

    Attached Files
    Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
    Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

    Comment


      Na wat research heb ik dit voorbeeld gevonden.

      image_344865.jpg

      Het lijkt erop alsof het een stikstof tekort is.

      Nu nog uitzoeken of stikstof in Terra Grow zit. Dan zou het opgelost moeten zijn want ze hebben twee dagen terug Grow voeding gehad.

      edit

      Van de plagron website:

      Hoe kun je het genezen?

      Heb je vergeelde bladeren geconstateerd? Bemest je planten dan met een meststof met een hoog stikstofgehalte zoals Terra Grow. We noemen dit ook wel meststof met een hoge N-waarde. Je kunt deze meststof als bladmeststof toedienen.
      https://www.plagron.com/nl/grow-topics/stikstofgebrek

      Dan zou het nu opgelost moeten zijn. Ik denk dat het komt omdat ik een 24/0 lichtregime draai. De plant moet als een gek alles bij elkaar schrapen om te groeien.

      Hoe kun je het voorkomen?

      Onder normale omstandigheden komt een stikstofgebrek niet snel voor. Tijdens hevige stress of een groeispurt is de plant echter extra vatbaar voor gebreken.
      https://www.plagron.com/nl/grow-topics/stikstofgebrek

      We gaan het zien!

      Last edited by kweek0r; 18 October 2019, 07:47.
      Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
      Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

      Comment


      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Ik wil wel eentje die niet direct in de fik vliegt of vast smelt. Dat zal dan wel eentje met relais zijn. Ik heb hier thuis wel zo'n simpele gamma tijdklok maar ik durf het niet aan die te gebruiken.


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        45 E heb je een digitale bij technogrow.

      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Ah nice! Dat scheelt behoorlijk in de kosten! Thanks!


      Zojuist de potten maar eens geprobeerd op te tillen met een hand. De grote planten kon ik alweer optillen dus heb ik ze alle vier een litertje water met exmember47012 Terra Grow gegeven.

      De dames beginnen de borrel nu wel echt leuk te vinden. Ze zuipen me leeg!

      Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
      Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

      Comment


        Komt goed! Ik blijf zeker volgen

        Comment


        • kweek0r
          kweek0r commented
          Editing a comment
          Welkom!


        Goedemorgen!

        Een hele vroege vanmorgen. Meteen naar de tent gelopen natuurlijk. Ik ben blij met wat ik aantrof:

        De planten beginnen nu uit de pot te groeien. De eerste blaadjes liggen al over de rand.

        Tja wat moet ik melden het gaat gewoon erg goed. De waterbeurt gisteren was ook niet overdreven en ze reageren er goed op.

        Mijn god wat heb ik zin in over 2,5 maand! Ik zie me al helemaal voor me met een weckpot op het bureau lekker de hele dag smoken! ('s Weekends dan haha)

        Dan als laatste rest mij nog een dank voor eenieder die mij de afgelopen tijd heeft bijgestuurd en geadviseerd! Zonder jullie had ik de plantjes verzopen dat weet ik zeker!

        Nu dan maar even eentje opsteken!

        Attached Files
        Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
        Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

        Comment


          Hier ben ik weer. Ik heb wat opgemerkt. De top van een van de planten ziet er heel anders uit dan de andere planten. Er lijken wel haartjes op te zitten. Kan dit betekenen dat de plant al in bloei is geschoten? Ik heb eens wat gelezen over pruikjes. Daar lijkt dit wel op denk ik

          20191019_060511.jpg

          Dat is wel heel snel of niet? 24 dagen in de groeifase. Ze is ook nog niet echt groot. Maar goed stiekem hoop ik wel dat ze is gaan bloeien. Zo heb ik veel sneller een voorraad. Al is het maar van 1 plant.

          Last edited by kweek0r; 19 October 2019, 05:16.
          Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
          Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

          Comment


          • OudHollander
            OudHollander commented
            Editing a comment
            Ok, bedankt voor de reply
            De reden waarom ik dit vroeg is omdat ik de verschillen in groei van de Amnesia Haze opvallend en interessant vind. Jij runt de auto versie van de feminized versie die ik draai, vandaar... En de bladeren van die Amnesia Haze zijn overdreven groot bij mijn planten en dat zie ik niet bij jouw planten, ik vind dat interessant, nerd zijnde

          • kweek0r
            kweek0r commented
            Editing a comment
            OudHollander is ook interessant! De bladeren van mijn Amnesia's zijn zeker niet zo groot als die van jou. Zoals je al eerder aangaf zullen dat de ruderalis genen zijn.

            De Amnesia Haze zijn de middelste en de rechts achter op de overzichtsfoto's.

          • OudHollander
            OudHollander commented
            Editing a comment
            Yep, de ruderalis genen, echt leuk om te zien dat verschil! Zelfde zaadbank, zelfde soort, alleen is het autoflower/feminized. Bovendien zijn ze ook bijna even oud

            Ik hou ze in de gaten op de overzichtfoto's, nu ik weet welke het zijn

          Goedemorgen!

          Daar zijn we weer op de vroege zondagmorgen.

          De dames hebben het naar hun zin en we hebben bloei bij ten minste een plant!

          Maar nu denk ik het dus bij zowat elke plant te zien Kan zijn natuurlijk, we gaan het zien de komende dagen.

          De potten zijn nog lekker zwaar dus water geef ik ze voorlopig niet.

          Straks maar eens wat informatie zoeken wanneer ik over moet schakelen naar bloei voeding. Ik dacht zoiets te lezen dat je in de tweede week van de bloei daarmee kunt beginnen.

          What is quite amazing: they needed from germinating - what happened at the 8tjh of january - until harvest a bit less than 2 months!! Now we have the 07.03.2017 and in a microscope you see just milk-white and partwise golden trichomes. Wow, that is a fast delivery!
          https://en.seedfinder.eu/strain-info...5401465362872/

          Deze Duitser heeft deze plant (Skunk Automatic) in iets minder dan twee maanden kunnen oogsten. Als dat zo is dan moet ik dus nog 5 weekjes.

          Zin in!

          Attached Files
          Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
          Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

          Comment


          • kweek0r
            kweek0r commented
            Editing a comment
            Ah dan moet ik mijn verwachtingen nog maar wat bijstellen. Het zou goed kunnen zijn dat hij te vroeg geoogst heeft inderdaad! Ik moet ook niet alles geloven wat iemand op internet gooit.


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Oooh, jawel, eigenlijk moet je niemand geloven, maar alles opslaan in je brein en daar dan een gemiddelde van nemen en aanpassen naar eigen inzicht

          • kweek0r
            kweek0r commented
            Editing a comment
            Goede tip!


          laat ons hopen he man ga je voor milky trichomes of half milky en amber
          ziet er in ieder geval goed uit makker
          zeg welk merk led gebruik je
          The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
          5 lekkere grieten onder de zon

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Ik kweek m’n wiet tot uiterste potentie en kwaliteit. Als ik ‘n high wil neem ik 3 trekkies en als ik wat meer wil rook ik ‘m op.
            Echt couchlock heb ik nog niet meegemaakt.
            Ik hang eerder boven de wc als het teveel wordt.
            De smaak, terpenen, worden bepaald door de soort.

          • Jamzieman
            Jamzieman commented
            Editing a comment
            Ja da gevoel ken ik Q zo hard inslaan op de maag dat je te pot staat te schilderen met de binnenkant van je maag.
            Dit vind ik een gepast antwoord en eigenlijk logisch een produkt is pas klaar als het klaar is.
            Dus witte trichomen is weer een verzinsel voor rapper te knippen en weer nieuw aan te kopen of het is even goed als die amber, maar de manier waarop je rookt bepaald misschien hoe scheel je hangt want je hebt genieters,rustig roken en tokers zo snel mogelijk op,als ik dat ltste doe hang ik boven de pot.

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Mja, weet je, het is voor iedereen anders.
            Je moet gewoon zelf een beetje uitvinden wat voor jou het beste werkt.
            Het blijven richtlijnen, indicatoren, waar je op kunt letten om te bepalen waar je je in de bloei bevind en wat het ideale moment is.
            Als je weet dat de doorzichtige geen effect hebben, en dat je bij zwarte te ver bent, dan is alles ertussenin "het moment".
            Dat "moment" kan wel een week of 4 duren.

          Goedemorgen!

          Daar zijn we weer. De dames doen het nog steeds prima!

          Vanmorgen even de potten gevoeld en ik kon ze met een hand optillen.

          Dus heb ik de bloeiende plant Terra Bloom gegeven plus een litertje water.

          De overige planten heb ik Terra Grow gegeven plus een litertje water. (gemengd natuurlijk)

          Waarschijnlijk is de Amnesia ook aan het bloeien en de andere Skunk ook. Alleen zie ik daar maar heel weinig haartjes dus ik twijfel nog. Daarom heb ik ze nog Terra Grow gegeven. De top van de bloeiende Skunk is wel echt heel duidelijke bloei vandaar ook de Terra Bloom.

          Verder staan ze er gewoon weer netjes bij. De Amnesia met de gele onderste bladeren is niet verder geel geworden. Ik denk dat mijn hypothese dat het een stikstof tekort was klopt. Na het bijvoeden met Terra Grow is het opgehouden.

          Fijne dag allemaal!

          Attached Files
          Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
          Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

          Comment


          • kweek0r
            kweek0r commented
            Editing a comment
            Zal ik doen! Thanks!


          • OudHollander
            OudHollander commented
            Editing a comment
            Bij Plagron wordt aangeraden om pas met de bloeivoeding te beginnen vanaf er 'pruikjes' te zien zijn. Dus als de bloei duidelijk is ingezet.
            Die vraag, specifiek over de Terra lijn, heb ik al eerder gesteld en dat was Plagron hun antwoord.

            Dus gewoon Grow geven tot de pruikjes er zijn en dan pas overschakelen naar Bloom. (een pruikje herken je wel)
            (PS: ik zou niet gaan mengen want dan breng je de hele balans van de voeding door elkaar)

          • kweek0r
            kweek0r commented
            Editing a comment
            Ah dan ben ik op tijd met voeden. De pruikjes zijn er al duidelijk. Het begint al een beetje op een top te lijken

            Niet mengen dus. De makkelijkere weg is in deze ook de betere weg denk ik.


          Daar ben ik weer!

          Zojuist nog even bij de dames gekeken en het valt me op dat de bladeren van de Amnesia hangen. Ze zijn niet slap dus ik denk dat ik ze iets te veel water heb gegeven.

          De komende dagen zal ik eens even moeten opletten of het bijtrekt. Voorlopig geef ik deze geen water meer en zal ik mijn trigger om water te geven moeten bijstellen. Het optillen met een hand werkt niet. De pot moet nog lichter zijn. Dus het moet makkelijk op te tillen zijn met een hand. (Wellicht word ik wel sterker van al dat getil )

          20191021_102910.jpg
          20191021_102915.jpg

          Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
          Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

          Comment


            (Wellicht word ik wel sterker van al dat getil )
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post

              sterk.JPG
              > Back to the future Haze run <

              < Kweek Down Memory Lane >

              Comment


                Goedemorgen!

                Daar zijn we weer met een nieuwe dag met nieuwe kansen!

                Goed nieuws. De dames die gisteren een beetje overwaterd leken te zijn waren gisterenmiddag al weer rechtgetrokken. Niet te veel dus. Dus de afspraak blijft: kan ik de pot met een hand optillen, dan 1L water met voeding bij.

                Ik heb wel een hele rare situatie. Ik heb 3 Skunk planten en 2 Amnesia Haze planten. Ik kan de Amnesia Hazes uit elkaar houden omdat ze op elkaar lijken.

                Van de drie Skunk planten kan ik er ook twee vergelijken (de bloeiende plant en de kleine plant)

                De derde Skunk is veel groter, heeft kleinere bladeren en lijkt wel een heel ander type...

                Ook lijkt deze kleine balletjes aan te maken in de oksels. Zou deze autoflower een man kunnen zijn?

                Ik dacht dat autoflowers alleen maar vrouwelijk zouden zijn...

                20191022_092347.jpg

                Op deze foto zie je het een beetje. Kleine balletjes of bolletjes geen idee eigenlijk. Nouja balletjes het zijn meer staafjes. Er zijn in elk geval geen stampertjes te zien (nog).

                Iemand een idee?

                edit:

                Ik ben nogmaals gaan kijken heb ditmaal hoger op de stam toch stampertjes ontdekt en geen balletjes. Het is dus toch een vrouwtje!

                Attached Files
                Last edited by kweek0r; 22 October 2019, 08:59.
                Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
                Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Zoek op galyx.

                • kweek0r
                  kweek0r commented
                  Editing a comment
                  Calyx bedoel je?

                  Daar kan ik wel wat op vinden, op Galyx niets...


                • kweek0r
                  kweek0r commented
                  Editing a comment
                  Ah nu begrijp ik het! Top, bedankt voor de tip!


                Zojuist de lampen in hoogste versteld: 30cm van de planten af. De bloeiafstand volgens de fabrikant.

                Ze zien er zoals altijd weer prachtig uit.

                Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
                Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

                Comment


                • OudHollander
                  OudHollander commented
                  Editing a comment
                  Gaat lekker die plantjes van je, top!

                  Hou ze wel in de gaten nu dat je de lamp hebt verlaagt. Want ze gaan nog wel effe strekken in 't begin van de bloei. Normaal ga je pas lamp verlagen als de pruikjes er zijn want dan is de plant zo goed als gestopt met groeien. Nu mag je eigenlijk nog niet van de bloei spreken, ook niet qua voeding. Je wacht tot de pruikjes er zijn en dat is dan je startpunt van bloei: lamp omlaag, voeding omschakelen en bloeien maar
                  Dus hou ze in de gaten dat ze niet te dicht komen nu of light-bleaching krijgen (zoals bij mij)

                • kweek0r
                  kweek0r commented
                  Editing a comment
                  Volgens mij heb ik al pruikjes of beginnende pruikjes. Ik ga ze in de gaten houden hoe ze op deze verandering gaan reageren.

                  Ik hoop dat je jouw plantjes ook nog weet te redden. Ik las het daarstraks. Balen man zo'n impasse. Veel wijsheid daarin gewenst.

              Bezig...
              X