Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BCN Power Plant, BCN Critical XXL, Blackberry Gum onder 300W Mars Hydro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: BCN Power Plant, BCN Critical XXL, Blackberry Gum onder 300W Mars Hydro

    Korting op 420shop
    Alvast een kweekverslag aangemaakt omdat ik bij de huidige kweek toch wat cruciale stappen heb gemist. Om deze reden vind je nog geen foto's.
    Ik ben er nog niet over uit of ik 3 of vier potten plaats. Omdat seedstockers een nogal vreemde prijsopbouw heeft heb ik dus 9 zaden besteld (3 van elk eerder genoemde). Dat was het voordeligst (10 van dezelfde was nog voordeliger geweest maar niet mijn wens). Ik kan in mijn kast in principe 4 potten kwijt volgens onderstaand schema. Qua licht zal het niet helemaal optimaal zijn (afbeelding is op schaal) maar beter niet optimaal dan geen plant toch? De lamp brand toch wel.

    indien gevraagd bij foto's: WW jd2020
    Schermafbeelding 2020-01-08 om 09.30.57.png Schermafbeelding 2020-01-08 om 09.30.40.png Schermafbeelding 2020-01-08 om 09.31.16.png

    indeling.jpg

    De soortjes zijn in ieder geval als volgt:
    • Blackberry Gum Feminized (Indica Dominant, Bubble Gum X Blueberry)
    • BCN Power Plant Feminized (Sativa Dominant, Power Plant BCN Selection)
    • BCN Critical XXL Feminized (Indica - Sativa, Kritical Bilbo X Critical Mass)
    • In 4 potten (Airpots) a 38 liter zal ik 2x Blackberry, 1x PP en 1x Critical zaaien.
    • Potgrond: Pokon Langwerkend(180 dagen voeding)
    • Voeding BAC Biotablets (3 per pot). Hy-Pro Spraymix voor de eerste groei. PH- (Hy-Pro) voor het afzuren
    • Bewatering 4x Blumat Maxi
    • Verlichting Mars Hydro TSL 2000 (300W) op 60cm tijdens veg, vermogen 100%
    • Voorgroeien wil ik 4 weken doen om dan vervolgens eens te experimenteren met een soort van Scrog, ik wil 2 of 3 keer toppen. Ik heb totaal 180cm hoogte en ben dus niet per se bang dat ik tegen het plafond van de kast ga komen.
    • Scrognet: Handson gaaspaneel 150x80 cm (ingekort tot 110x80) op 35cm boven de bovenzijde van de potten (circa 70cm vanaf de vloer). Bevestigd met gaasklemmen.

    Voor wat betreft de verschillende soorten. Zoals jullie zien heb ik een indica dominante, een sativa dominante en een 50/50 besteld. Dit omdat ik eigenlijk altijd Jack Herer rook en Amnesia Haze (soms White Widow), geen idee had totdat ik zelf begon te kweken of deze indica of sativa dominant waren en dus ook niet kan spreken over een specifieke voorkeur. Daarnaast ben ik erg benieuwd wat de uitdaging gaat zijn om deze 3 gelijktijdig te kweken, dus alledrie 4 weken groei, circa 60 dagen bloei (volgens seedstockers).
    Last edited by Voor het eerst; 26 March 2020, 23:32.
    Lopend Verslag

    #2
    Lekker aan het voorbereiden
    Wat ik alleen niet helemaal snap; Als je 4 planten gaat zetten gebruik je 38 liter potten. Maar ga je 3 planten zetten ben je van plan 22,5 liter potten gebruiken. Is het niet logischer om dat andersom te doen?

    Ik lees lekker mee in ieder geval Succes alvast!
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Is een budget kwestie. Het een moet ik kopen, het ander heb ik al

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Oh zo, duidelijk

    #3
    Omdat je ergens een begin moet maken.... Het wordt dus 4x 38 liter op Plagron Royalmix. De bewatering gaat via 4X Blumat Maxi. Deze worden de eerste paar weken gebruikt. Vanaf week4 groei ga ik beginnen met voeding geven omdat ik net hoorde van Plagron dat organische voeding circa 2 weken nodig heeft om het bodemleven te reguleren. Ik heb 150 liter aarde besteld, in theorie kom ik dus 2 kilo te kort, zal wel niets iets meer zijn, dan blijft er een randje over in de pot. Verzendkosten van zo'n zak zijn niet te doen en om nou 50 liter te bestellen waar ik er maar 2-10 nodig heb gaat me ook te ver. Daarnaast ben ik van plan om te ontkiemen in 1 liter potten (plagron lightmix) en dat zou dan het tekort weer enigszins opheffen.
    Lopend Verslag

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Meestal heb je juist te weinig als je precies het aantal liters koopt.
      Ik had toch mooi 5 zaken besteld, dat krijg je er echt wel in, of toch bijna
      Succes eh !

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Het zijn dus 40 liter zakken geworden. Deze passen precies in 1 pot (nou ja, dat geldt in ieder geval voor de ene pot die ik heb)

    #4
    Vandaag besteld: 4x 38L Airpot, 9 zaden, 150 L potgrond, 4x Blumat incl. 10M leiding en vatdoorvoer. Ik vermoed dat de zaden het langst op zich laten wachten (moeten helemaal uit Spanje komen en de enige verzendopties zijn gratis of €14,95, ik blijf hollander dus wacht wel iets langer). Zodra deze binnen zijn stop ik deze in de aarde en let it grow...
    Lopend Verslag

    Comment


      #5
      we zitten er al klaar voor
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #6
        Ben erg benieuwd naar je ervaringen met de Mars tsl 2000.
        Volg al een tijdje wat verslagen op ander forums, ziet er zeker niet slecht uit!
        Ik volg!
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Dat verslag was ik al aan het volgen inderdaad. Denk dat je blij mag zijn als je geen bleach hebt op 30 cm. Zag er in ieder geval goed uit!
          Maar ben benieuwd hoe het lampje het doet in een volledige ronde ipv alleen de laatste paar weken bloei.

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          We gaan het zien. Nog paar weekjes geduld dus

        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Ik wacht in spanning af op je volgende ronde Veel succes alvast!

        #7
        Spannend! Succes!

        Comment


          #8
          het ziet er mij een interessant lampje uit en betaalbaar,ben benieuwd naar het resultaat

          Comment


            #9
            Mooi zo... het meeste is binnen. Alleen de zaden en de aarde nog. Nu heb ik dus tussentijds de plannen iets gewijzigd i.v.m. verkrijgbaarheid van aarde. Dit pas ik ook aan in de startpost voor de duidelijkheid. Wat ik me nog afvraag... ik ga gebruik maken van biotabletten van BAC. BAC adviseert 3-4 tabletten per pot (3 voor 30 liter 4 voor 50 liter). Om de afgifte van voeding niet te snel te laten verlopen wordt aangeraden deze NIET te verkruimelen maar in het geheel in de grond te stoppen ter hoogte van het voornaamste deel van de wortels. Heel mooi natuurlijk maar ik stop het plantje straks in de grond en deze heeft dan natuurlijk nog geen volledig wortelstelsel in de grote pot. Dus hoe hoog/laag plaatst ik de tabletten? Ik denk zelf op ongeveer 3/4 van bovenaf naar onder.
            Daarnaast heb ik gisteren 2 blumats op mijn huidige kweek gezet. Ik merk dat er voldoende water uit komt maar niet te veel lijkt het, blaadjes wijzen allemaal nog mooi omhoog en ik zie niet echt verschillen (morgen staan ze er 48 uur in dus controleer ik het nogmaals). Nu zijn dit slechts 18 liter potten. Zouden de bluts maxi voldoende zijn voor een 38 liter pot? En is het raadzaam om extra druppelaars te plaatsen i.v.m. spreiding? Ik bedoel, zo duur zijn die blumats nu ook weer niet maar lijkt mij dat het lastiger afstelt als je er meerdere inzet. Gezien de moeite die ik had om ze achteraf in de pot te krijgen ben ik dat dus wel liever voor
            Lopend Verslag

            Comment


            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              PS iemand nog een idee voor de maasgrootte? 5 of 10 CM?

            • kroket
              kroket commented
              Editing a comment
              Ikzelf zou voor 5cm maasgrootte gaan.

              De tabletten dienen 2-5 centimeter in de grond bij de wortels gedrukt te worden.
              Bron: https://www.baconline.nl/biologische...ten/biotablets

              Op je vragen over de Blumats heb ik geen antwoord. Maar zou ze wel in de buurt van die tabletten plaatsen zodat daar voldoende water overheen loopt.

            #10
            Nagenoeg alles is binnen... Potten komen vanmiddag binnen, aarde heb ik net opgehaald (is toch Pokon langweekend geworden i.v.m. zeer scherpe aanbieding). Ben benieuwd of dit nu juist een hele makkelijke kweek of een mislukte kweek gaat worden. De Pokon Langwerkend bevat vrij veel voedingsstoffen, daarnaast wordt iedere pot voorzien van biotabs dus in theorie hoef ik me met het water en de voeding niet bezig te houden. Maar mocht er sprake zijn van overvoeding heb ik natuurlijk wel een flinke uitdaging. We gaan het zien, voorlopig heb ik genoeg erg lekkere rookwaar om een kweekje te missen dus om die reden is er geen man over boord. Werkt het wel... dan heb ik daar heel veel gemak van tegen relatief lage kosten. (€18,58 potgrond, €14,00 biotabs). Hydro korrels heb ik nog liggen
            Lopend Verslag

            Comment


              #11
              allright 123 start
              The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
              5 lekkere grieten onder de zon

              Comment


                #12
                Gaan! Zonder banaan.

                Comment


                  #13
                  Bijna... een of andere shop is schijnbaar niet in staat een bestelling van 4 artikelen correct te verwerken
                  Lopend Verslag

                  Comment


                  • kelderkastje
                    kelderkastje commented
                    Editing a comment
                    Because they we’re high!

                  • Voor het eerst
                    Voor het eerst commented
                    Editing a comment
                    Denk inderdaad dat dat het is geweest. pfff

                  #14
                  Nou uiteindelijk heb ik dan toch nog 4 potten gekregen. Mocht even duren maar het is allemaal goed gekomen. Ik zal er denk ik niet weer snel iets bestellen tenzij ik het niet al te snel nodig heb. Dat was nu niet per se het geval (dat ik het snel nodig heb) maar ik kan er heel slecht tegen als mensen aangeven dezelfde dag te verzenden om vervolgens ruim een week nodig te hebben om mijn bestelling te verwerken. Het feit dat ze 's middags de zending voormelden en dan toch het pakket niet tijdig afgeven op het postkantoor helpt daar ook niet bij want geeft mij het gevoel van desinteresse. Ik zal de growshop verder niet benoemen want ik weet dat er voldoende mensen zijn die er wel goede ervaringen hebben. Zit nu dus nog te wachten op de zaden (besteld op 10-12) maar daarvan wist ik dat het tot 14 werkdagen kan duren. Ach, als ze nog een weekje op zich laten wachten kan ik ze in ieder geval rechtstreeks in de 38 liters plaatsen na ontkiemen. Is er trouwens een reden om de zaden niet gewoon in de grote potten te laten ontkiemen? Ik heb nu 4 1-liter potjes gehaald met als doel dat als de zaden wel snel binnen waren gekomen ze hierin te laten ontkiemen in zaai en stekgrond. Ik wil eigenlijk helemaal niet verpotten maar ik begreep al dat ontkiemen in zwaar voorbemeste aarde niet aan te raden is. En laat ik nou net zwaar voorbemeste aarde in de potten gestopt hebben samen met BAC biotabs en een paar Blumats. (De lege potten verbruiken overigens niet echt veel water)
                  Lopend Verslag

                  Comment


                  • Flip Hasjkip
                    Flip Hasjkip commented
                    Editing a comment
                    Je hoeft niet om te poten, het mag. Ik heb ze meteen in de definitieve potten geplant. Goede reden om het wel te doen is tijdswinst, als je de laatste weken in gaat van je huidige ronde kan je al een nieuwe opstarten in een kleiner tentje. Er zijn ook mensen die menen dat de planeten telkens een nieuwe groeispurt krijgen als je het wel doet.

                  • Voor het eerst
                    Voor het eerst commented
                    Editing a comment
                    Dat is dus precies wat ik nu gedaan heb. Scheelt toch weer twee weken en omdat het aquarium lekker makkelijk te vervoeren is heb ik die elders staan om niet bij een onverwacht bezoek toch te veel planten te hebben. Mijn idee voor de volgende ronden is dan om steeds 2 om 3 te kweken (dus de ene kweek 2 planten, de volgende 3). Lijkt me leuk om dan ook te zien hoeveel dat in opbrengst scheelt.

                  #15
                  UPDATE: Zaden zijn binnen

                  Dus 21/12 is DAG 1
                  Zojuist de volgende zaden in 1 liter potjes gezet (Pokon Zaai- en Stek grond) met een beetje water en nu nog zonder extra licht. Deze 4 potjes staan nu in een 60L aquarium met dubbelfolie eromheen om zodra de lamp er boven komt voor wat extra reflectie te zorgen. Ik heb de bodem van het aquarium van een cm water voorzien, deze kunnen de potjes dan langzaam opzuigen.
                  • 2X Blackberry Gum Feminized (Indica Dominant, Bubble Gum X Blueberry)
                  • 1X BCN Power Plant Feminized (Sativa Dominant, Power Plant BCN Selection)
                  • 1X BCN Critical XXL Feminized (Indica - Sativa, Kritical Bilbo X Critical Mass)
                  Daarnaast ga ik de grote potten vandaag vast voorbereiden (ik neem aan dat ze daar over 2 weekjes wel in kunnen) maar heb nog een vraag over de Blumats. 2 heb ik misbruikt om de werking te testen op mijn huidige kweek. Deze zal ik dus moeten verwijderen en ik neem aan opnieuw inwateren. Nu wilde ik als volgt gaan werken: Ik spoel de aarde, laat deze in de potten een 24 uur staan (langer indien nog te vochtig maar lijkt me voldoende omdat ik er een alvast gedaan heb om te kijken hoe lang het water erin blijft) terwijl de blumats in een bak water liggen te weken. Morgen wil ik dan het formaat van een 1 liter pot uitgraven en daarom heen de biotabs plaatsen (3 per pot). Daarna zet ik de blumats er in en stel deze af. Neem aan dat dat wel even 14 dagen zo kan blijven staan toch? Ik ben van plan de plantjes over te potten zodra deze allemaal minimaal 1 wortel aan de bodem laten zien.

                  IMG_1614.jpg
                  Lopend Verslag

                  Comment

                  Bezig...
                  X