Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horks Fototopic 2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nu ik toch overnieuw moet beginnen, heb ik ook meteen even een houten plaat laten zagen (115 x 95 x 18cm) ter versteviging van de tafel die een beetje doorzakte.

    IMG_7880.jpg
    Nog bedankt voor de tip Takketoelli hij is nu stevig genoeg, kan er zelf wel op gaan liggen!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Eurogro
      Eurogro commented
      Editing a comment
      Vergeet de vijver Jantjes niet nu je toch opnieuw gaat starten

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      Vwala voor alles is een oplossing , hede gij goe gedaan !!

      Alleen dien zwart tekst stoort me , szg laat eens zien hoe dat da vat er nu onder staat ??

    • Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Heel netjes man. Ik had het ook met me bak die moest ik waterpas opvullen waardoor hij een beetje door kon hangen en de middelste planten meer water zogen. Stalen frame gelast en eronder geschroefd. En perfect elk plantje bijna het zelfde. Top man netjes

    Eurogro ik ken geen vijver Jantjes, kende alleen een Jantje Vijver maar daarvoor is het te laat!

    Grafsteen Jantje Vijver & Dirk Zeinstra in Harlingen.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Eurogro
      Eurogro commented
      Editing a comment
      Sorry manden vijver

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      O zo nee ik gebruik de kratten weer, want daar lag het niet aan.

    Waarom wachten i.p.v. op de heetste dag van het jaar weer overnieuw te beginnen?

    Ziehier 6 x Northern Light stekken gemaakt van female zaad van Sensi seeds. Geen reserves want die heb ik niet momenteel, het moet nu dus in een keer lukken.

    IMG_7884.jpg
    Heb me her en der nog wat ingelezen omtrent hydrokorrels en kennelijk is drie maal daags vloeden nog aan de krappe kant. Dit heb ik verhoogd naar elk tweede uur een kwartier.

    Remco ik heb de plaat iets korter laten zagen dan de tafel zelf, zo ziet dat er aan de voor en achterkant uit. De tafel is nu lekker stevig!

    IMG_7881.jpg IMG_7882.jpg

    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Dat hebben we al eerder gezegd Rreppell, maar onze Hork is een beetje eigenwijs maar dat is ook wijs, suc6 Hork met je nieuwe plantjes en laat ze groeien deze keer.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ik had de pomp toevallig over dus vandaar maar een stukje eigenwijsheid is mij als hennepkweker niet vreemd collega Corleone1933 want anders begin je niet aan deze mooie hobby!

    • Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Lekker bezig. Ik heb er als beginner wel eens last van hoe dingen moeten. De ene growshop vertelt je dit andere shop vertelt je dat en hier hoor je ook goede adviezen maar soms werken die bij jezelf net niet. Uiteindelijk ga je aanvoelen wat je zelf het prettigste vind werken. Wat voor jou werkt hoeft voor mij niet te werken. En lekker eigenwijs zijn soms kom je een heel eind. En soms gaan we erdoor onderuit maar dat is dan een goede les. En hier proberen we elkaar allemaal een beetje te helpen en te steunen ik heb er veel aan gehad tot nu toe

    Goedemorgen! Ik kon haast niet wachten om te zien hoe mijn zes Northern Light kleintjes het maken.

    IMG_7886.jpg IMG_7889.jpg IMG_7887.jpg
    Er wordt nu ieder tweede uur gevloed en het lijkt er op dat het ditmaal goed gaat!

    De pH was ook niet zo idioot hoog opgelopen, maar wel weer naar 7.5. Ik denk wel dat je met deze korrels meer zuur nodig hebt dan bij steenwol.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Steenwol houdt veel meer water vast, dat kan gerust een keer in de drie dagen maar die kleikorrels drogen uit waar je bij staat. Thanks!

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ziet er goed uit, als je de volgende keer je 4x4 stekblokjes in een big blok zet hoef je niet zo vaak te vloeden, toen ze bij mij zo klein waren vloede ik maar 1 keer per dag, de big blok blijft best wel lang vochtig, als de planten wat groter werden 2x per dag en in de bloei, 3x per dag 10 minuten, ze staan er nu fier bij, gaat goed komen

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Corleone1933 met big blocks hoef je inderdaad lang niet zo vaak te vloeden, maar met hydrokorrels wel, want de korrels nemen nagenoeg geen water op waar steenwol zich helemaal volzuigt. Zet je steenwol in hydrokorrels dan droogt het ook vele malen sneller uit dan zonder. Daar is mijn valse start op stukgelopen durf ik nu wel te stellen.

    Nu ik om het uur een kwartier vloed zie je de planten letterlijk groeien!

    IMG_7896.jpg IMG_7893.jpg IMG_7891.jpg IMG_7895.jpg IMG_7894.jpg Ik had nog nooit eerder gewerkt met een medium dat nagenoeg geen water vasthoudt zoals hydrokorrels. Maar wat er dus fout ging was domweg niet vaak genoeg vloeden. Al zal ik ze de volgende keer ook zeker uitspoelen voor aanvang mits ik de korrels niet hergebruik.




    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Het medium hoeft geen vocht vast te houden als er vaak genoeg gevloed wordt. Hydrokorrels kan je vergelijken met de rotsen waar de zee steeds tegenaan slaat waardoor ze nat blijven. Zodra de rotsen niet met de zee in contact komen drogen ze uit waar je bij staat. Dat heb ik afgelopen week pas geleerd hoor, anders was het de eerste keer meteen wel goed gegaan.

    • Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Okee duidelijk. Nog 1 vraag wat zijn de voordelen van deze manier van kweken. Ik vind dit wel een zeer interessante hele coole methode.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Mijn eerste indrukken zijn dat je totale controle hebt doordat het medium nauwelijks water vasthoudt. Maar we gaan het zien!

    Net nog even bij de kleintjes weten kijken en meteen nog maar een paar kiekjes gemaakt.

    IMG_7901.jpg IMG_7897.jpg IMG_7899.jpg IMG_7898.jpg IMG_7900.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Laatste foto zijn net blauwe besjes

    Goedemorgen. De Ec is opgelopen tot maarliefst 2.1 en de pH tot 6.4. Helaas is mijn pH min op en zijn de nieuwe flessen nog niet geleverd.

    IMG_7903.jpg
    Kan er dus niks aan veranderen momenteel, je ziet ze al achteruit gaan.

    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      hg zoutzuur verkopen ze bij elke bouwmarkt voor het reinigen van
      specievlekken op tegels, salpeterzuur en phosphorzuur zal wel een soortgelijke toepassing
      hebben.

      Effe ge googeld, zoutzuur en salpeterzuur voor specie en kalkvlekken, fosforzuur is een roestoplosser.

      Effe googelen dan weet je welke fles je moet hebben.

      Bij elke bouwmarkt te koop.
      Last edited by Rreppellsteeltjam; 21 July 2022, 12:57.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      De planten hebben al zwembad pH min gehad en als ze toch doodgaan dan neem ik wel een verkoelende duik op de tafel!

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      En Remco, ph+ is kaliloog, dit gebruik je als de voeding de ph te laag maakt, dit gebeurd bij hoge doseringen.

    Ik heb gevloed met schoon kraanwater en pH 5.0 en daarna de waarden gereset naar Ec 1.0 en pH 5.6.

    IMG_7904.jpg
    De temperatuur is 27 graden en de luchtvochtigheid 83%. Idioot vochtig dus waardoor ik vrees dat de afzuiger van 500m3 toch te weinig is voor een 120 x 120 x 200 tent.

    IMG_7905.jpg IMG_7906.jpg
    Ze hebben alweer een beste opdonder gehad van die hoog opgelopen Ec waarde van gisteren. Daarom heb ik ditmaal slechts een drupje voeding toegevoegd. Heb een andere timer gepakt en nu vloedt ik elk uur een kwartier. Vanaf nu zou ik in principe alleen de pH te hoeven verlagen van tijd tot tijd.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Klopt, prima voeding maar zeker niet pH neutraal.

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      wat heb je dr op voor afzuiger dan buis of softbox

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Een softbox.

    NOOIT Natrium aan je planten geven. Punt uit. Klaar.
    Natrium is een metaal wat redelijk giftig is voor planten, vandaar dat er zo weinig dicht bij de zee kan groeien.

    HCl, en zwavelzuur zijn het veiligst voor de plant. Zwavel wordt tegenwoordig tot de macronutrienten gerekend, in lijn met NPK. HCl is redelijk veilig omdat de chloride weinig kwaad kan.
    Fosforzuur en salpeterzuur verstoren de voedings-elementen P en N.
    HCl van de gamma is 10% ongeveer, daar zijn slechts een paar druppels van nodig om een emmer op pH 1 te krijgen.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Juist, maar de 10% versie kan je eventueel verdunnen?

    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Je kunt de 10% versie aan water toevoegen, en dat water gebruiken. De kans is vrij groot dat als je water gaat toevoegen aan 10% HCl, dat het kookt en de fles smelt.
      De laatste keer dat ik heb lopen kutten in een lab met dat spul, toen heeft het ongeveer 12 uur geduurd voordat de reactie stabiel werd en de temperatuur begon te zakken.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Het staat op de fles dat het verdund kan worden.

      Echter word de veilige werkwijze niet vermeld.

    Oorspronkelijk geplaatst door Hork View Post
    Oké dank voor de info, heb het vandaag helaas wel eenmalig aan de planten gegeven, indien ze het niet overleven dan is driemaal scheepsrecht.

    Kan je me een link geven waar ik die HCI kan kopen? Op de site van de Gamma is het niet te vinden.
    Het is zoutzuur
    https://www.gamma.nl/assortiment/gam...0-ml/p/B507666

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      My bad Highrider ik had mijn brilletje niet op!

    • Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Jaja u was waarschijnlijk gewoon stoned

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      hca in plaats van hcl.

    Goedemorgen beste kweekvrienden en vriendinnen.

    Of het komt door de zwembad pH min weet ik niet maar helaas heb ik twee moeten vervangen met mijn laatste twee Northern Lights moeder en stek.

    IMG_7907.jpg
    Ben het echt kotsbeu dit gekut met die kutkorrels. Als het nu weer mislukt flikker ik die zooi weg en haal de oude vertrouwde steenwol bij de growshop.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ik probeer de alocasia "polly" goed te houden , moeilijke kamerplant. Ook in hydrokorrels omdat google dit zei. Niet dus, ze gaat nog sneller kapot. Zou je niet veel meer moeten vloeden . Bv elk uur 10 minuten?

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Dat vaker vloeden doe ik al Wesley pipes nu ieder uur een kwartier. Wat hier mogelijk speelt is dat ik de stekken toch weer te vroeg gezet heb met onvoldoende wortels en dan die bak licht die ik niet kan dimmen er op.

    ik denk ook hoe vaker vloeden des te beter omdat het zo weinig vocht vast houdt hydro korrels hoop voor je dat ze snel beter worden de stekke zonde van die mooie stekken

    maar zou je ze dr nog uit kunnen halen zonder dat ze kapot gaan ? bedoul meer als ze nog meer aftakkelen zou je ze dan nog in steen woll kunne krijge als laaste optie

    tis wel zwaar balen dat het zo tegen zit kost een hoop geld tijd en moeite

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ik zou ze er nu nog uit kunnen halen en in steenwol planten maar dan moeten ze niet nog meer aftakelen. Maar ik kan er slecht tegen om op te geven als iets niet lukt, dan wil ik toch tenminste een ronde volbracht hebben. Ja, het kost een hoop geld, daar probeer ik maar niet teveel aan te denken.

    Droogt de korrels niet gewoon uit, in een huiskamer plant heb ik dat ook in zitten. Maar dat is dicht van onder dat houd de vocht vast
    Nu loopt het telkens weg en droogt het meschien uit door je lamp wat je aan gaf..

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Nee gaat niet helaas, maar elk uur een kwartier vloeden zou echt voldoende moeten zijn.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      KnetterMug bij elk uur een kwartier vloeden droogt de korrel niet uit nee, denk toch dat de stekken te weinig wortel hadden en de bak licht nog niet aan konden.

    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Dan moet dat het euvel zijn.

    Ben naar mijn favoriete growshop de Karwei gegaan om een flesje zoutzuur. Eenmaal thuis het vat weer ververst, Ec 1.1 (Biosevia grow) en aangezuurd met zoutzuur naar pH 5.3. Moest toch nog redelijk wat bij om op die waarde uit te komen. Maar goed, aan het vat zal het nu niet meer liggen.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Geen probleem kan gebeuren!

    • Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Aah als het met de verwachting klopt zal het wel goed zijn!
      Dacht gelezen te hebben dat u meer zoutzuur moest voeden als dat de verwachting was.
      Blijf volgen, op hoop van zegen!

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Dat was ook zo doch zegt dat weinig gezien het de eerste keer was dat ik zoutzuur gebruikte. Heb nog even gedubbelcheckt met een andere pH meter, maar die metingen zijn zeker correct.

      Dank u, het lijkt nu dan eindelijk de goeie kant op te gaan!

    Wat een ellende dat het allemaal niet wil lukken, maar hopen dat het nu wat beter gaat, suc6 maat.
    buiten-2020, 2021, 2022, 2023
    Hydro-met afjes-2022

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja het is erg vervelend en dat de korrels de pH zo enorm opjagen vind ik een enorm nadeel. Had ik dat geweten.... Thanks bro!

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ik heb er geen last van gehad, wel steeds eerste twee dagen liep de ph wat op maar daarna goed stabiel.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Misschien dat de pH nog stabiliseert. Vloedde je ook vierentwintig keer per etmaal?
Bezig...
X