Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Rommeltopic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: LR2's Rommeltopic

    FF voor BLANI : ja dan zak je !
    JA als IVO nou eens op zout , kunnen we eens kweken zonder stress ! en eens een keer wat roken en proeven !

    LR2 Ja , we kramen er wel eens onzin uit , maar we leren er met zijn alle toch van , bedankt voor het delen !

    Grtz Budha

    Comment


      Re: LR2's Rommeltopic

      Klauw bij donkergroene planten kan duiden op stikstofoverschot.
      sigpic
      100% BIO Indoor autoflower enthusiast

      Comment


        Re: LR2's Rommeltopic

        Thanks Gamm, maar helaas biedt dat geen oplossing. De fertometer geeft tekort aan, en de enige voeding die ik heb gegeven sinds 3 weken, bevatte meer P en K. Het zou een PH probleem kunnen zijn, maar die PH meet ik dus njet.

        Ik vat hem shifty! Maar ja, ik meen het wel. Als het allemaal niet zo secretief zou moeten, dan was het veel gezelliger geweest. Maar het is niet anders. Ik heb wel wat kwekende vrienden, maar ook daarmee blijft het oppassen geblazen. Ze zullen me niet verraden en vice versa, maar communiceren brengt toch risico's met zich mee. En communiceren doen we maar al te graag, blijft leuke stof namelijk!
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          Re: LR2's Rommeltopic

          Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
          Ik volg je niet shifty, hoe bedoel je voor mezelf houden?

          Ik heb trouwens wat gezocht naar die klauw. Maar de antwoorden lopen uiteen:
          - PH
          - EC
          - Verluchting
          - Temperatuur (de een zegt bodemtemp, de ander omgevingtemp.)
          - LV
          Dat is dus, ongeveer alles. Wat mogelijk een bron van het probleem kan zijn. Heeft iemand uitsluitsel?
          Wortelschade kan er ook bij. Te zuurstof arm staan of schade door schadelijke schimmels of bodeminsecten.

          Klauwstand van je blad geeft aan dat je plant een probleem heeft in de waterhuishouding. Of ze verliest het water te snel (verdamping) of ze kan het niet opnemen (wortelprobleem)


          Comment


            Re: LR2's Rommeltopic

            Thanks Flintstoned, klinkt eigenlijk super logisch. Ik hou het op schadelijke bodeminsecten. Klopt ook met de symptomen die ik nu een paar dagen heb bijgehouden.
            Water gegeven zowel regenwater als kraanwater: blad hangt slapper, meer klauw.
            Enkele dagen droog: klauw trekt weg.
            Water gegeven: vochtige grond -> varenrouwmug kan eieren afzetten en de larven daarvan hebben vrij spel.
            Enkele dagen droog: droge grond -> larven sterven door gebrek aan vochtige omgeving.

            Je vergist je, dat is namelijk trips. Goed opgelet! Een chronisch probleem, ik zie ze bijna als huisdieren. Bestrijden heeft alleen zin voor een paar dagen. Dus dat ga ik niet meer doen, dat bestrijden. De onderste bladeren sneuvelen nu wat sneller dan normaal, maar ik zie het niet als 'groot' probleem zoals die varenrouwmug toch blijkt te zijn. Als het qua trips echt uit de hand loopt, dan grijp ik in natuurlijk. Maar de planten zijn al twee keer bespoten, dus ik probeer zoveel mogelijk het spuiten te beperken.

            Spuiten/wateren met gif heeft trouwens geen zin bij vliegende insecten. Ze blijven wel aan de toppen kleven, die vliegjes. Even de aarde drie dagen droog laten trekken, en het is weer een weekje rouwmug-vrij in het hok. Dat is de enige oplossing die ik heb kunnen vinden: droge grond.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              Re: LR2's Rommeltopic

              We zijn weer wat dagen verder. Zo rustig aan een eigen bloeivoeding gemaakt. Met extra vitamine B complex, omdat dat in het boek Plants from testtubes (gratis te lezen via google, kwam ik achter na het kopen) toch wel een handige vitaminesoort blijkt te zijn. Zie pagina 69. Zie het hele boek trouwens, mooi spul.

              Je eigen bloeivoeding? Hoe maak je dat?
              Men neme een biologische korrelvoeding, die 'tekort' aan K heeft maar wel voldoende P(-hosfor) en bijna geen N. Dan leeg je jouw asbak, pluk de peuken eruit en je houd potas over. Potas + water = ionen van K (potas-sium) in je water.
              En dan? Alles bij elkaar gooien, wacht een halve dag, effe roeren tussendoor. Klaar.
              Veel biologischer ga je het niet krijgen. Tenzij je zelf ergens fosfor uit weet te toveren natuurlijk.
              Efficiente waste management: as van de ene joint, wordt voeding voor de volgende joint.
              Stinkt als een gebaggerde vijver, maar dat lijkt me een goed teken.

              Zo rommelen we maar wat voort. Semigeslaagde bevruchting trouwens op de flatstem PP: 1 zaad. Op de domina tel ik er twee. Op de bubblegum meer dan 4. Dus de [bubblegum indica x special kush] x bubblegum indica is geslaagd. Doel 1 behaald. Hopelijk komt er wat leuks van!
              Ik denk zelf van wel. Als die black domina x bbk een kerel wordt dan is het verhaal eigenlijk al af, want die toppen zie ik graag: vet, lang, stinkend, druipend van de kristallen. Die nog een keer over de bbk x bbg gooien, en het is feest in huize LR2.
              Maar dat is iets voor volgend jaar, niet op de zaken vooruit lopen.

              Foto's? Man.. daar heb ik effe geen zin in. Over een paar dagen weer!
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                Re: LR2's Rommeltopic

                Hahahaha, recyclen !!!
                Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                Comment


                  Re: LR2's Rommeltopic

                  DSCF6377.jpgDSCF6654.jpg
                  Hierboven staat de bevruchte bubblegum. Voel je vrij om me te nomineren voor die eerste kutfoto. Het gaat eigenlijk ook alleen om het gegeven dat je calyxzwelling ziet.
                  DSCF6653.jpg
                  Bubblekush, net zo oud als de rest. Verkleurt ietwat paars, hopelijk zet dat door!
                  DSCF6650.jpg
                  Ganse bak.
                  DSCF6649.jpgDSCF6393.jpg
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    Re: LR2's Rommeltopic

                    hai LR

                    ik las (en zie ) je trips probleem. je moet er al wat langer dan deze ronde last van hebben.
                    ik heb het zelf een jaar lang iedere keer zien terug komen. en inderdaad eigenlijk niets helpt.

                    wat de plaag wel bij mij terug drong was een tip van wit zand met tabak. ik strooide op
                    het grond medium 2 sigaretten aan tabak uit met daarover een laagje van 1,5 cm wit zand.
                    het witte zand voorkomt dat de tabak gaat schimmelen en dat de aarde vele malen minder
                    toegankelijk word voor beestjes die je grond in kruipen om te nestelen. de tabak maakt het bovenste
                    laagje wat zuurder zodat eitjes het niet zouden redden.
                    andere optie is alles verbranden als helemaal niets meer lukt

                    succes

                    ps. als je plek hebt zou je er een zonnedauw bij kunnen zetten, baad het niet dan schaad het niet.
                    Last edited by bramonius; 5 March 2014, 20:30.

                    Comment


                      Re: LR2's Rommeltopic

                      DSCF6679.jpgDSCF6678.jpgDSCF6670.jpgDSCF6668.jpgDSCF6654.jpg
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        Re: LR2's Rommeltopic

                        Ik heb het blijkbaar eerder gemist, maar wat is er gebeurt? Meeldauw?

                        De topjes zien er wel mooi uit trouwens.

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          Re: LR2's Rommeltopic

                          Neuh, trips, en flitser, dan lijken de trichomen - ze zitten echt overal - nogal bleekjes. Trips behandel ik niet meer, de pflanzen mogen het zelf bolwerken van mij.
                          Ook nog:
                          Foutje gemaakt, de lamp heeft 8 dagen op 24u gestaan. Dus de bloeitijd gaat nog een paar weken verder verschoven worden.
                          Je kan niet alles hebben.. Hoe dan ook, geen herma's en alsnog wel 5 gram per stekje. Dus de moeite waard. Maar zoveel aandacht als voorheen krijgt het allemaal niet met zulk lekker weer buiten!

                          Dus dit topic is een aflopende zaak. Nog drie weken te gaan, waarbij eigenlijk alleen de zwelling van de buds en rijping van de zaden belangrijk zijn.

                          Wees niet getreurd, rookverslagen en macrofoto's komen nog aan het einde! Maar aangezien ik nu twee lopende topics heb, krijgt deze wat minder aandacht.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            Re: LR2's Rommeltopic

                            Da's niet fijn, je lamp verkeerd instellen!

                            Is mij ook overkomen, met een electronische schakelklok. Sindsdien gebruik ik voor de lamp alleen supersimpele mechanische klokjes. Wat je niet kan instellen kan je niet verkeerd instellen.

                            En het zomerweer is alweer voorbij hoor. Lekker terug naar de binnenkweek.

                            Comment


                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment


                                Re: LR2's Rommeltopic

                                Ik ben ook meestal te logisch voor dat soort dingen lr kom juist hetzelfde altijd steken, ik Eef gewoon de blame aan mijn "gezond" boerenverstand ....
                                Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                                Comment

                                Bezig...
                                X