Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Rommeltopic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: LR2's Rommeltopic

    Gaat lekker!

    Ik had zelf wat tomatenzaadjes uit een stel dure tomaten gehaald en na wat drogen direct in de grond gestoken. Die kwamen wel allemaal uit, maar volgende keer zal ik ze toch maar even in de vriezer doen dan. Klinkt inderdaad wel logisch dat ze even door wat kou heen moeten.

    Al is een vriezer wel extreem misschien? Is een koelkast niet veiliger dan?

    Oh, en leuke verwijzing naar dat boek "Plants from testtubes". Zag er op Google books nog wat andere boeken bij staan ook. Helaas op het moment wat te druk (en nog veel te onervaren voor dat soort fratsen), maar daar ga ik later wel eens doorheen neuzen.

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      Re: LR2's Rommeltopic

      Dat is ook niet zo vreemd wietefras, ik dacht dat het thuisland van de tomaat ook geen winter kent. De koelkast is inderdaad veiliger, maar rondzwervend vocht daarin kan wel weer problemen opleveren mbt schimmel of vroegtijdig kiemen. In de vriezer gaat dat niet zo snel.
      Dat boek begint bij de basics, die ken je al, dus je kunt bijna de eerste 100 pagina's wel overslaan. De rest is gelukkig in dummy-taal uitgelegd, anders had ik hem nooit gekocht. Ik ben er ook geen held in namelijk.

      Thanks voor de reacties allen! Dit gaat een leerzame en leuke ronde worden.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        Re: LR2's Rommeltopic

        ROMMEL ALERT!!11!!1

        Omdat dit een rommeltopic is, en blijft, gelukkig, kom ik ook wederom eens met een hulpvraag.
        DSCF7006.jpg
        Ik heb twee mirakelbessen (leuk spul zie http://nl.wikipedia.org/wiki/MirakelbesIk heb in huis:
        Ja, dat mag ik.
        -Mart Smeets
        DSCF7005.jpg
        Aldus hier aangekomen. Bij de prachtige plant genaamd Finger LimeTip: de gemiddelde wietkweker hoeft dit niet te proberen. Kiemtijd: 3 weken tot 3 maanden.

        Afijn, die Finder limes, wat is daar nou meehee?
        Godvergeten van de spint. Maar potverdorie wat een stevig plantje, groeit ontzettend mooi en heeft een duidelijk outback-karakter. Nu drie keer bespoten, hopelijk blijven ze ze spintvrij. Die wortels gaan trouwens ontzettend diep!
        Een plantje van nog geen 15cm heeft wortels van bijna 40cm. Eenzaadlobbig ook.










        Da wilde ek gewoon ekkes deele


















        Ik moet steeds even pauzeren, om wat te klikken in het forum om niet uit te loggen. Goede beveiliging van firefox+adblock+noscript+extensies.



        DSCF7003.jpg

        Alles komt zo langzaam een beetje op. Die strek boeit me eigenlijk weinig. Ze strekken namelijk eerst best flink, dan vallen ze om, en daarna groeien ze nagenoeg normaal verder. Het plan is toch om ze te scroggen/binden/knakken, dus dan maakt dit eigenlijk weinig uit.

        Heel veel kwekers proberen het juist te voorkomen, maar stel nu dat je deze autoflowers buiten, in pak hem beet april, zaait. Wat dan? Soms regent het dan veel, of is het veel bewolkt = lage lichtdruk. Die planten moeten dan alsnog hun eigen boontjes doppen. Dus kiezen of delen. Delen is er hier niet bij, dus kiezen voor de strek.
        En wat maakt het ook uit, die extra stamlengte kost weinig energie voor zo'n plant.


        Links zien we een mooie uitsparing, waar alles later opkomt dan de rest. In beide bakken. Ik heb ze nog eens extra water gegeven.

        Er leeft trouwens aardig wat onkruid in de bakken, dat mag van mij ook wel. Zo lang het niet de kluiten uit groeit. Als je goede compost hebt, dan hoort dat er bij vind ik.
        Want compost op de composthoop, of de compost in onze potgrond, komt uit hopen compost, of composteertrommels. De bacterien die zulke compost afbreken werken het beste op hoge temperaturen. Die hoge temperaturen worden bereikt door het broeden van de compost (mechanisch/extern verwarmen) of door die compostbacterien zelf.
        Steek je arm maar eens in een dampende composthoop van een kuub of 4, op een zomerdag kun je best eens je vingers branden.
        En op een winterdag zie je ze vast weleens dampen.
        Nadeel van die hoge temperatuur: slechts een paar schimmels en weinig bodemleven blijven er over. Voordeel is wel: geen ongewenste organismen en je GFT-afval is in enkele dagen gereed voor gebruik als compost.
        Ik doe het met wormenemmers, dus bij mij kan dat maanden duren. Maar er sterft niets! Dus ook de zaadjes die erin verdwaald zijn geraakt sterven niet.
        Wat ik verwacht: kersen, anijs, pepers, gras en allerlei onkruid.

















        Het stro in de bodemlaag is niet steriel (daarmee bedoel ik: de zaden in de halmen ontkiemen gewoon). Dus er zal nog wel wat meer gras komen te staan. Gras heeft een hoog gehalte aan sillicium, waardoor het gewapend is tegen de meeste bladzuigende en bladvretende insecten. Op diegenen met goede maaltanden na, dus sprinkhanen en slakken. Slakken hebben trouwens best een woest gebit. http://www.documentairenet.nl/review...-als-een-slak/
        Over die silicium, kijk hieronder maar, zie je die blauwe spikes? Dat zijn dus, in basis, glasscherven. Wat jullie met die informatie moeten, geen idee. Want ditsoort spul wil je niet roken. Zouden de insecten langer uitblijven als er gras groeit? We gaan het zien. In mijn terrarium niet. Maar dat is een ander type gras. Dit stro is van dat paardengras, of paardenstro. Net hoe je het wilt noemen.



        DSCF7002.jpg
        En nog een close-up voor de liefhebbers. Het begin van de tweede bladset is er nu.
        Met dank aan gebruiker Axor, is de naam van deze polyhybride
        [[critical jack af x blueberry af] x Black domina] X [[critical jack af x blueberry af] X Bubblegum x OG kush]] vanaf nu:
        PUNISHERSmokereport:
        [Bubblegum x OG Kush] X [Critical jack x Blueberry] F1
        Prima head high, klapt er hard in vanaf het voorhoofd. Maar trekt heel traag weg. Smaakt als binnenwiet. Dat is het ook, dus dat is goed. Erg kruidig, maar dan richting peperkoek kruidig. Soms een hintje zuur, een soort van kersen met chocola zonder likeur, en dan pure chocola. Enigszins uplifting qua gevoel, maakt niet zo traag.
        PUNISHER 1 [Black Domina x [Critical jack AF x Blueberry AF] F1
        Domina zoals ik hem graag heb: eetje dennengeur, beetje zuur, en veel vettige zoete smaak. Richting NLX of een Santa maar dan pittiger. Dit gaat aardig de richting op die ik zoek qua smaak. Of minstens een mooie afwisseling. Het is een goede keus geweest om dit door te zetten. Als dit er in kan blijven, dan wordt het feest.


        Afijn, zover weer wat leesvoer. Stof tot nadenken. Leesvoer. Maar vergeet niet effe te kijken naar dat PH probleem.



        P
        RIJSFESTIJN
        Zea1_Dutch_txt.jpg
        Voor de geinteresseerden: ik heb een prijs gewonnen in de lotto van jointjedraaien gesponsord door 420shop. En omdat ik eigenlijk weinig voor het forum terug kan doen behalve de comunity en het community-gevoel te bevorderen, verloot ik
        1x 6 zaden PUNISHER 2 [Bubblegum x OG Kush] X [Critical jack AF x Bueberry AF] F1 X [Black Domina x [Critical jack AF x Blueberry AF] F1
        en daarnaast als plek voor de bijna winnaar:
        1x 6 zaden [Bubblegum x OG Kush] X [Critical jack x Blueberry] F2

        (+ Bijsluiter)

        Aan degene die het volgende raadsel oplost:
        Zaadjes + water + stof X verbetert het kiemproces. Het toevoegen van stof X helpt tevens schimmels afbreken en het zaad hygienisch te houden. Maar die stof X komt niet alleen in het water voor, maar ook in de zaadjes zelf. In een bepaald organel dat ook meehelpt met het omzetten van vetten in suikers door Acteyl Co-enzym A, tijdens het kiemproces. Het ligt aan de bron van het hele kiemproces. En als extra hint: het breekt alcohol af in de lever.
        Voor de hoofdprijs: Hoe heet dat organel? (er zijn twee antwoorden mogelijk; een specifiek voor mensen, de andere specifiek voor planten; ik reken beide goed)
        Voor de bijna-hoofdprijs: Wat is stof x?
        Regels:
        - Google en wikipedia zijn toegestaan.
        - Maximaal 1 vraag beantwoorden per persoon.
        - Belgen zijn uitgesloten, want de Belgische post is een drama. Ik wil niemand teleurstellen met opgestuurde zaadjes die niet aankomen. Is dat discriminatie? Ja. Hebben we die discussie al eens gevoerd? Ja ook. Ga ik er nog op in? Nee.
        - Let op, we zitten diep in de plantencel op het moment; alles wat je tegenkomt op je zoektocht is leuk/bruikbaar om te onthouden.
        - Het is een loting dus als er al een antwoord gegeven is, mag je met een beter antwoord komen. Dan maak je alsnog gewoon kans natuurlijk.
        Last edited by LR2; 2 November 2014, 21:05.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          Re: LR2's Rommeltopic

          Damn ik was net aan het hopen op enkele free seeds Hahaha!
          Wel nog een vraagje, wat heb je op die finger limes gespoten? Deze kunne namelijk niet zo goed tege zuur.. Dus melk zou ik er niet op spuiten wel leuk dat je er eentje hebt de mijne is een tijdje geleden gestorven

          Sent from my C2105 using Tapatalk
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

          Comment


            Re: LR2's Rommeltopic

            Ik heb ze bespoten met bayer, geen idee hoe het spul ook alweer heet, maar het ruikt naar terpentine.
            Ik heb er op het moment 6, een paar met groene vruchten en een paar met roze. Maar geen idee welke het precies zijn.
            Hier zijn ze al meer dan 5 keer op de rand van de dood geweest; ze staan in mijn terrarium en mijn slang graaft ze soms uit. In de zomer stonden ze buiten, vogels deden hetzelfde als de slang.
            Maar vooralsnog leven ze nog en lijken ze het prima te doen.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              Re: LR2's Rommeltopic

              Met azijn en citroen(sap) toch kan je het zuurder maken dacht ik!!
              HaHa toch een naam bedacht, klinkt wel beetje eng hoor, zal vast komen dat het vrijdag halloween was!!!
              Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

              Comment


                Re: LR2's Rommeltopic

                Met citroenzuur (geen sap) kun je goed je ph verlagen. Dat geeft ook geen bende in je medium doordat het instabiel kan zijn ofzo, dat is het namelijk niet.
                Is gewoon te koop in de supermarkt dacht ik.

                Verder adviseer ik je deze ph meter, voor slechts 12 euro. Dat valt wel mee toch? http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-...reviousPage=lr
                Ben je tenminste zeker van wat je doet.

                Erg leuke update weer LR2, mooi naam voor je soort ook

                Een gokje op de quiz, Stof X is volgens mij waterstofperoxide en het bepaalde organel is het Cytosol.
                Lastige vraag trouwens

                Comment


                  Re: LR2's Rommeltopic

                  Nader puzzelwerk komt inderdaad uit op het organel peroxisoom , zoals Wietefras inmiddels al geantwoord heeft. De peroxisoom bevat de enzymen
                  peroxydase en katalase ( mijn eerdere antwoorden.......)

                  Stof X is vlgs mij waterstofperoxide, maar dat antwoord is al gegeven
                  Last edited by Stemma; 2 November 2014, 22:31.
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                    Re: LR2's Rommeltopic

                    Leuk dat jullie actief meedoen!
                    Ik zie dat jullie aardig in de buurt komen. Blijf lekker puzzelen!
                    Over een paar dagen maak ik de winnaars bekend, we moeten wel de tijd hebben om eens lekker rond te zoeken natuurlijk.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      Re: LR2's Rommeltopic

                      Het antwoord op de quiz kom ik niet verder dan Enzym en als joker zet ik Silicium in.
                      Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                      Comment


                        Re: LR2's Rommeltopic

                        Ha een quiz! Dat is altijd leuk.

                        Ik zou ook zeggen waterstofperoxide als stof x. Google vertelt me dat dat zit in (gemaakt wordt door) het peroxisoom organel en daar ook de functie heeft van het afbreken van giftige stoffen zoals alcohol in de lever en het omzetten van vetten.

                        In eerste instantie dacht ik aan mitochondria. De enige organel naam die ik uit mijn hoofd kende, maar dat heeft niets te maken met waterstofperoxide. De google pagina van peroxisoom geeft wel aan dat er een gelijkenis is. Heb het idee dat de mitochondria meer de volgende mogelijk maken in de omzetting van vetten naar bruikbare stoffen voor de plant.


                        Je spaghetti bak gaat lekker trouwens. Het meeste is wel opgekomen zo te zien?


                        Ik had zelf trouwens een wat sterkere waterstofperoxide oplossing gebruikt om de zaden te ontkiemen. Las dat een 0,5% oplossing het beste zou zijn. De zaden ontkiemden daarop inderdaad wel vrij rap, maar ik heb ook wel het idee dat de boel daardoor een beetje beschadigd is geraakt. De ontstane zaailingen schoten niet erg op. Al kan dat ook aan een te lage EC van de hydro bak gelegen hebben.
                        Last edited by Wietefras; 2 November 2014, 19:05.

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          Re: LR2's Rommeltopic

                          Inderdaad is het meeste opgekomen inmiddels. Maar een stuk of 10 zaden hebben er nog moeite mee, misschien te korte rust gehad. Ze hebben immers nog geen 20 dagen tussen oogst en zaaiing kunnen rusten. Ofja, zij hadden dat wel gekund, maar ik niet.
                          0.5% is wel heftig voor die worteltjes ja, kan bijna de hele buitenlaag kapot vreten. Ik weet niet precies hoe peroxide inwerkt op pectine (de buitenkant van plantcellen), maar de PH heeft wel flinke invloed op de opname van stoffen door de wortels. Ik gooi het vaak op 'een scheutje/eetlepel' 3%-oplossing per kopje water (200ml).
                          Even kijken hoe soepel het nog gaat
                          || Volume oud * Conc. oud = Volume nieuw * Conc. nieuw ||
                          Volume oud = 20ml
                          conc oud = 3%
                          Volume nieuw is 230ml
                          conc nieuw = 20*3/230 = 0.26%

                          Maar deze ronde heb ik alles gewoon in de grond gepropt.

                          Nu is het wachten tot de 1/4 van de auto's komen bovendrijven. Als die andere 10 nu effe opkomen, dan scheelt dat weer. Want hoe meer plantjes, hoe meer selectie er plaats mag vinden.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            Re: LR2's Rommeltopic

                            Amai LR2 ben je bioloog? :p het meeste van wat je zegt klinkt Chinees gelukkig ben ik net in het boek plants from test tubes begonnen! Anders snapte ik er niks van

                            Sent from my C2105 using Tapatalk
                            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

                            Comment


                              Re: LR2's Rommeltopic

                              @Lr2 Hoe vaak mag ik inzenden of mijn antwoord corrigeren ?
                              Stemma doet het forum, stout 2017

                              Stemma doet stout (2016)
                              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                              Comment


                                Re: LR2's Rommeltopic

                                Stemma, je mag zo vaak bewerken als je wilt. Maar woensdag de 5-11-14 maak ik de winnaars bekend.

                                @Gdog: goed bezig kerel! Het is een goed doorbladerboek en helpt een beetje met de basics. Anders is er nog altijd wikipedia of NGbiologie (op youtube) die een boel kan verduidelijken.
                                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                                Comment

                                Bezig...
                                X