LR2's Rommeltopic

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • LR2
    Mother of all Growers
    MemberLucky Member
    • Nov 2011
    • 8552

    #271
    Re: LR2's Rommeltopic

    Met de bubblekush ben ik een jaartje of anderhalf bezig geweest. Die white rihanna vanaf ongeveer april 2013. Maar nu ik dat zo teruglees, bedenk ik me dat er nog een generatie tussen zit in het begin. Die blueberry was niet helemaal blueberry, maar [[nlx x haze] x blueberry] AF x blueberry AF., daaruit kwam een groot aantal heren, die niet bevielen. En een paarsig heertje genaamd stinky pete.
    Hou het maar gewoon op blueberry. Het is al lastig genoeg. Ik heb het allemaal ooit opgeschreven, maar op 1000 verschillende papiertjes. Dus we gaan er nooit 100% zeker van zijn. Tenzij iemand de stal hier wilt uitmesten en bijbels aan rommel wilt bundelen.

    @ Stemma: zoiets was het inderdaad, dat glyoxisoom, maar die doet weer aan gly-iets (dat gly staat vaak voor suikers) en zorgt er - heel simpel uitgelegd - voor dat je van vetten óók suiker kan maken. Net als het peroxisoom, maar dan weer anders. Potverdomme, het lichaam is zo moeilijk. Dat glyoxisoom is voor diabeten heel handig en ook gevaarlijk, maar soms ook vervelend voor fanatieke sporters die niet genoeg eten. Dankzij dat onderdeeltje beginnen ze namelijk als laatste redmiddel, spieren te verteren of vetopslag aan te boren die de organen beschermt. Super gaaf dat je door zoekt!

    @Michevan: er komt een punt, en dan moet je gewoon lekker gaan rommelen. (Expres) Fouten maken en die oplossen, daar leer je het meeste van. Al helemaal als je er plezier in hebt.

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    EDIT: het ging om het catalysoom, maar dat is onvoldoende besproken op het web. Ook in de literatuur trouwens. Voorlopig doe ik alsof het niet bestaat.

    Nog iemand naar dat PH probleem gekeken?
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment

    • LR2
      Mother of all Growers
      MemberLucky Member
      • Nov 2011
      • 8552

      #272
      Re: LR2's Rommeltopic

      DSCF7016.jpg
      Laat die beentjes maar lekker doorwaaien.
      DSCF7015.jpg
      Bizar vroege zij-groei. Erg leuk om te zien.

      DSCF7011.jpg
      Nog geen bloei gespot natuurlijk.
      DSCF7012.jpg
      Beetje mazzel qua genetische overzitting. De bubblekush vormt al vroeg THC op de stam en het blad. Bij deze plant zie je in het middelste blad ook al van die witte puntjes zitten in een relatief herkenbaar patroon.


      DSCF7010.jpg
      De laatkomers zijn te laat, maar dat geeft niet.
      DSCF7014.jpg
      Ik kwam een sip slakje tegen. Hoe hij hier komt, dat spreekt voor zich. Ik heb hem buiten gezet, ofja, uit het raam gegooid. Maar geen vraatschade verder.
      Attached Files
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment

      • Wietefras
        Amazing Grower
        MemberLucky Member
        • Mar 2013
        • 4374

        #273
        Re: LR2's Rommeltopic

        Ziet er goed uit. Afgezien van die lange stelen, maar daar zat je niet mee begreep ik

        Was je er nog uitgekomen met dat pH vraagstuk? Denk zelf dat het lastig is om de pH te voorspellen van een mengsel. Zou al niet eens durven uitgaan van een pH van 5 voor regenwater.

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment

        • LR2
          Mother of all Growers
          MemberLucky Member
          • Nov 2011
          • 8552

          #274
          Re: LR2's Rommeltopic

          Ik ben er niet uitgekomen, maar ik heb de toplaag toch voorzien van fosforzuur.
          Inderdaad is het link om 'uit te gaan' van bepaalde waardes, maar het gebrek aan groei (in gezonde grond, met PH van rond de 5) heeft me toch doen besluiten om wat zuurs toe te voegen.
          We moeten maar zien of het veel verschil maakt.

          De eerste dame is vandaag trouwens ontdekt. Na precies 20 dagen sinds zaaien op 24 uur lichtschema. Dat is waarschijnlijk te vroeg om heel groot te worden, maar het gaat pas om voorbloei. Er zit tenminste 1 autoflower tussen, dus.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment

          • XXL
            Junior Stoner
            • Nov 2014
            • 15

            #275
            Re: LR2's Rommeltopic

            Ik kom even mee kijken, ziet er netjes uit allemaal.

            Comment

            • LR2
              Mother of all Growers
              MemberLucky Member
              • Nov 2011
              • 8552

              #276
              Re: LR2's Rommeltopic

              DSCF7103.jpg
              Lekker veldje, mooi groen.

              DSCF7104.jpg
              eerste bloeihaartjes, nog geen mannen gevonden.

              DSCF7105.jpg
              Geen idee waarom ik deze uploadde

              DSCF7106.jpg
              out of focus bloeiharen. Vinden jullie mooi toch?

              DSCF7107.jpg
              Like they give a darn.

              DSCF7108.jpg
              Veel vierweg mutaties in deze ronde. Ik heb er zo een stuk of 5 geteld.

              En stinken! Damn!
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment

              • thugz
                Amazing Grower
                420 MemberMemberLucky Member
                • Jun 2013
                • 4284

                #277
                Re: LR2's Rommeltopic

                mooie compacte plantjes alleszins,
                staan er mooi fris bij.
                Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                Comment

                • Wietefras
                  Amazing Grower
                  MemberLucky Member
                  • Mar 2013
                  • 4374

                  #278
                  Re: LR2's Rommeltopic

                  Gaat lekker man.

                  Out of focus foto's zijn volgens mij alleen interessant als er voeten op staan

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment

                  • LR2
                    Mother of all Growers
                    MemberLucky Member
                    • Nov 2011
                    • 8552

                    #279
                    Re: LR2's Rommeltopic

                    Wat me wel opvalt, is dat ik nog geen beestjes gespot heb. Wel op de grassprieten, maar dus niet op de planten zelf. Misschien werkt het 't zelfde als zo'n touw boven in de plant, waardoor de beestjes het steeds hogerop zoeken.
                    Volgens mij heb ik niets behandeld met insecticide. Opmerkelijk gegeven, en misschien bruikbaar voor anderen.
                    Maar we zijn ook pas 3-4(?) Weken onderweg.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment

                    • LR2
                      Mother of all Growers
                      MemberLucky Member
                      • Nov 2011
                      • 8552

                      #280
                      Re: LR2's Rommeltopic

                      Twee dagen verder en ik heb beginnende mannenbloei ontdekt. Deze zijn aanzienlijk later. Mooi; hoe langer de groei hoe groter.
                      Punisher #3 komt steeds dichter bij.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment

                      • budha54
                        Grower
                        MemberLucky Member
                        • Apr 2013
                        • 717

                        #281
                        Re: LR2's Rommeltopic

                        Punisher wel een sm naam voor een wietje !

                        Comment

                        • LR2
                          Mother of all Growers
                          MemberLucky Member
                          • Nov 2011
                          • 8552

                          #282
                          Re: LR2's Rommeltopic

                          Hehehe ze houden ook wel van bondage en geweld, en mede omdat er black domina (ook vrij porno) doorheen zit, hebben we daarvoor gekozen. Bij het testen van de smaak zijn we ook flink afgestraft. We mochten de hele avond niet meer van de bank!
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment

                          • Morgen Zonder Zorgen
                            Advanced Grower
                            MemberLucky Member
                            • May 2013
                            • 1133

                            #283
                            Re: LR2's Rommeltopic

                            hahaha, leuk hoor.
                            Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                            Comment

                            • Hungry_Beaver
                              Son of the Bong
                              Member
                              • Sep 2010
                              • 445

                              #284
                              Re: LR2's Rommeltopic

                              goed voor scrog dus

                              Comment

                              • LR2
                                Mother of all Growers
                                MemberLucky Member
                                • Nov 2011
                                • 8552

                                #285
                                Re: LR2's Rommeltopic

                                Waar het allemaal goed voor is, daar moeten we nog achter komen. Ik zal morgen eens een updatetje maken.
                                Wel cool zo, om eens een eigen autoflower te maken uit, nouja, werk van anderen dat ik bewerkt heb tot eigen pareltjes. Ik vind het een mooi project!
                                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                                Comment

                                Bezig...