Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Rommeltopic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      Re: LR2's Rommeltopic

      Qua meeldauw had ik het over de een na laatste foto. Hele blad is wit en verfrommeld.

      Toch nog een leuke score inderdaad.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        Re: LR2's Rommeltopic

        LR2 komt de winter wel door
        Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

        Comment


          Re: LR2's Rommeltopic

          @ wietefras: dat is toch echt gigantische vraatschade, of combinatie daarvan met uitdroging. Meeldauw is het absoluut niet. Door de flits lijkt het mintgroene wel erg wit ja!
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            Re: LR2's Rommeltopic

            Alright, nieuwe ronde, nieuwe kansen. Ik zal proberen in deze gevallen uit te leggen, en te linken naar interessante stof.

            Wat is er gaande in het rommelhok?

            Rond juli heb ik een selectie gedaan, op zoek naar de beste smaak uit een 'normale' 8-weken bloeier.
            Dit werd een black domina van een vriend (een andere dan die ik buiten heb staan!!).
            Zoals jullie weten, was de WR#2 een groot succes buiten, maar heb ik door mijn eigen stommiteiten de plant om zeep geholpen. Dikke bult.
            Er bleef gelukkig een WR#2 man over, waarvan ik stuifmeel heb bewaard.

            Stappen:
            - WR man op Bubblekush en WR man op Black domina. Dus 2 verschillende kruisingen. Dus F1 = bubblekush en F1= black domina.
            - Daaruit kwamen ongeveer 50 plantjes per combinatie. (de F2-generatie)
            - Selectie op mooiste, rekening met; groeikracht, potentie, zichtbaar THC gehalte.
            - Overblijfsel: stuk of 4 BBK x WR en stuk of 8 BD x WR. En een mooie BBK x WR kerel.
            - Kerel mocht alles bevruchten.
            - Behandeling eenmalig met 6-bap (400ppm in 1% NAOH-oplossing met 2ml POKON per 100ml); resultaat is uitmuntend. Dubbelbloei en ontzettend harde toppen.
            - Vorige week: Rot en meeldauw losgelaten (20000 sporen per m2)
            - Deze week: besmetting waargenomen -> die planten vallen af.
            - Notities bijgewerkt op besmetting, hoeveelheid, etc.

            Doel:
            - Mendell's theorie testen op de overerfbaarheid van autoflower genen
            - Mendell's theorie testen op overerfbaarheid van paarse genen
            - Autodomina met een powerplant-achtige smaak maken (vetkezen stinkwiet)
            - Auto bubblekush maken

            Waar zijn we in dit verhaal, heb je theorie?
            De bevruchting is geslaagd, F3 zaden rijpen nu af (Komen uit de F2 die er nu staat! Niet verwarren!). Tests met toprotresistentie etc. zijn aan de gang. Daarnaast pluk ik zo af en toe de rijpe zaden al uit de planten. Een mens moet toch bezig blijven.

            Volgens mendelPunnet1.JPG
            Dit lijkt ook op te gaan voor paarse genen, maar in mindere mate. Deze vormen een intermediar fenotype. Daarmee wordt ruwweg bedoeld: een beetje van dit, en een beetje van dat. De calyxen kleuren dus roze en groen, in plaats van alleenmaar paars of groen.


            Het is wat te laat om foto's te schieten, de bloei zit er bijna op. Maar vanaf de volgende ronde wordt alles netjes gedocumenteerd.
            Nog effe geduld, maar het begin is er.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              Re: LR2's Rommeltopic

              Lekker bezig man. Je pakt het allemaal heel methodisch aan.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                Re: LR2's Rommeltopic

                Thanks wietefras, ik hoopte al dat je 't zou waarderen. Ik las al een aantal keer dat je graag wat meer diepgang wilt, meer technisch geneuzel. U vraagt, ik draai er nog een.

                Die hormoontjes, LR2, kun je daar eens wat over zeggen?
                Heel breed genomen bestaan er twee belangrijke auxines die ik veel gebruik.
                Dat is normale auxine (3-indol boterzuur (toch?)) en benzylaminpurine (6-bap).
                Auxine, zorgt zoals we weten, voor strek-groei, grote internodale ruimte, lengtegroei en wortelvorming. Dit is te verkrijgen in poedervorm (bayer), of vloeibaar (clonex), of zelf te maken met wilgentakken in water.
                6-bap is interessant spul, omdat het juist de werking van auxine tegengaat. Niet ontzettend hard, maar het beinvloed de apicale dominantie op een negatieve manier. De plant gaat hierdoor dus meer breedtegroei tonen. Ook heeft het positief effect op de vruchtzetting in heel veel fruitsoorten, en op wiet lijkt het ook goed te werken (5e week bloei, 1x op 400ppm zoals boven beschreven) en de plant blijft sindsdien nieuwe calyxen maken. Met de spaarlamp op 20cm afstand had ik niet verwacht zulke dikke toppen te krijgen. Op groeiende planten zie ik weinig verschil tussen behandeld en onbehandeld. Behalve dat er geen
                Schimmels uitzetten in je hok? Ben je een sukkel of gewoon dom?
                Beide.Maar als je wilt genezen, moet je eerst ziek worden. Ik zoek sterke genetica, zoals de WR#2 die na blootstelling 0 infectie had, zodat er ook sterke genetica overblijft. Alles wat ziek wordt, is te gevoelig. Dat wil ik niet in jouw of mijn tuin hebben.

                Getest op hermafrodieten?
                Meerdere malen. 2-3 weken lang met de klok gespeeld. Hok is niet lichtdicht, planten staan op de tocht en krijgen soms te lang geen water. Soms vergeet ik dat ik ze uit de kast heb gehaald, staan ze effe in de zon tijdens de donkerperiode.. Er zijn 2 herma's komen bovendrijven. Die zijn verwijderd.
                Als er nu nog herma's tussen zitten, dan is dat puur toeval. De hermafactor in de WR#2 was 1 op 75. En in deze selectie van kruisingen dus 2 op 100. Klein genoeg om op verder te gaan.

                Nog vragen? Plemp ze maar neer. Gaan we er eens naar kijken. Dit is een open-input topic
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  Re: LR2's Rommeltopic

                  Echt fijn om te lezen! Hier haal ik veel van uit!
                  -

                  Comment


                    Re: LR2's Rommeltopic

                    Lekker door rommelen.

                    Comment


                      Re: LR2's Rommeltopic

                      Zeer interessant project, dat met die plantenhormonen! I subbed.
                      Ga zo door man

                      Misschien staat er een MSDS met concentratie op de site waar je die indool-3-boterzuur hebt gekocht?
                      Last edited by Cookaap; 7 October 2014, 20:38.

                      Comment


                        Re: LR2's Rommeltopic

                        Ha, dat 6-bap linkje had ik inderdaad ook al even bekeken en vroeg me al af hoe je daar aan kwam. Zowel fysiek het product alswel het idee dat je dat kan gebruiken bij je planten.

                        Neem aan dat je deze thread op ICMag over BAP ook wel al gezien had, maar ik zet hier toch ook maar een linkje neer mocht ik het zelf later nog eens terug willen zoeken


                        Ben je met het verspreiden van ziektes niet bang dat het toch in je plant gaat zitten? Ik had laatst mijn moeder plant nogal verwaarloost (was er klaar mee, maar ze stond er nog wel). Denk dat die ziek was geworden, want toen ik een maand later toch nog wat wilde experimenteren met stekken sloeg er geen eentje aan. Kregen allemaal slappe bruine stammetjes, kregen geen wortels en gingen na een tijdje gewoon dood. De moederplant had wel wat vage bladeren, maar echt problematisch zag ze er niet uit. Later las ik dat het inderdaad best kan dat de moeder last heeft van pythium dat de stekken dat dan mee dragen.

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          Re: LR2's Rommeltopic

                          It contains rooting hormone at 3000 parts per million, the full strength required for explosive root development.
                          Help me effe rekenen cookaap, ik heb circa 0.3ml gebruikt. Ditsoort calculaties is minstens 8 jaar geleden voor me.
                          0.3% op 0.3ml is om en nabij 90uL puur IBA. (Indool-3-buteric-acid IBA)
                          bijna
                          Last edited by LR2; 7 October 2014, 21:36.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            Re: LR2's Rommeltopic

                            In dat potje zat dus 3000 ppm aan IBA? Dan is de ppm van die 0,3ml gewoon 0,3 x 3000 = 900 lijkt mij. Wel wat aan de hoge kant als je 400ppm wilde aanhouden.
                            Nee, zo snel had ik het niet door hoor. Je berekening klopt gewoon van begin tot einde alleen bij het laatste stukje had je wel genoeg info om te ppm te berekenen dacht ik.
                            ppm is maar een eenheid eigenlijk.

                            Jij had dus 0,09 gram IBA op 100ml. In dit geval is die 100ml even de miljoen en dan bereken je hoeveel parts die 0,09 zijn.
                            Verhoudingstabelletje:
                            0,09 (g) X
                            100 (ml) 1000000
                            X = (0,09 x 1000000)/100 = 900ppm

                            Maarja, zo precies hoeft het dus niet bij IBA. Dan kun je maar beter te veel geven dan te weinig.

                            Die 6-bap is een leuk stofje zo te lezen. Ik ga me in de herfstvakantie eens even inlezen daarover! Aangezien ik met croppen bezig ben is dat een uitkomst.
                            Stel je wil gaan croppen en je laat het plantje groeien tot node 5 ofzo en daan geef je een mixje van wat meer 6-bap dan IBA dan gaan die lekker breed groeien en zijtakjes aanmaken.
                            Daarna meteen weer een mixje van meer IBA dan 6-bap zodat al die kleine zijtakjes weer wat gaan strekken en LST'en maar

                            Leuk dat je je hiermee bezig houd!

                            Comment


                              Re: LR2's Rommeltopic

                              Ah fuck, zulk wiskundig inzicht is bij mij echt tot in de darmen weggezakt. Uitpoepen lukt wel, maar een nette drol draaien, dat gaat nog niet. Als ik het zo zie, dan is het zo makkelijk eigenlijk..
                              Wordt aan gewerkt.
                              Ik ben al een tijdje aan het lezen over 6-bap maar de resultaten zijn vrij tegenstrijdig; de een zegt bij 3000ppm een leuk effect, en ik merk zelf bij 300 al effect. Op wiet is het vrij snel (binnen 2 weken) en op bijvoorbeeld orchideeen duurt het bijna 2 maanden.
                              Ik heb daarom besloten om niet veel meer te lezen, en zelf gewoon effecten+conc. te noteren.

                              De meeldauw slaat er lekker op aan trouwens. Kei mooi. De zaadjes krijgen hopelijk de boodschap mee 'we zijn aangevallen, neem wat meer sillicaten op'. Maar dan krijgen we de evolutiediscussie; zijn de mutaties altijd random, en geldt het recht van de sterkste (denk aan het ontstaan van ruderalis), OF passen planten zich, na een paar generaties, aan naar de omstandigheden? Denk bijvoorbeeld aan paarskleuring bij kou, of strek bij te weinig licht. Voor beide gevallen is pro en con te argumenteren. Met talloze voorbeelden uit andere planten.
                              Ik probeer het gewoon. Eens zien wat de volgende generatie doet!
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment


                                Re: LR2's Rommeltopic

                                lokes lr2

                                zie dat je ook weer druk in de weer bent

                                nu lees ik hier iets waar ik zelf nog niet opgekomen was !! namelijk : Schimmels uitzetten in je hok? Ben je een sukkel of gewoon dom?
                                vind ik wel coole test , kan ik mss ook is gaan doen

                                groetjes en veel geluk met de verdere verloop van je testjes
                                Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                                Comment

                                Bezig...
                                X