Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

    Korting op 420shop
    Voordat de titel geript wordt, heb ik hem aangemaakt.
    Voor de zekerheid vast.

    Maar jullie willen meer, hongerige informatiewolven dat jullie zijn. Dus jullie willen meer?
    Dan krijgen jullie meer.

    Woord vooraf
    Credits waar de credits horen. Ik kom weleens op het wietforum.nl en daar lees ik graag dingen van Macerror, Blowsterke, Xtreme (rip), en ikkomeffenietopdienaam laten we het houden op Kap'tein Roodbaard (die laatste doet de leukste projecten vind ik, ook fijn als mensen kunnen uitleggen waarom ze dingen doen). Geniale topics. Vooral Macerror's schrijfstijl bevalt me. Dus dat ga ik proberen te kopieren. Waarom begin ik daar hier over? Omdat ik geen account gemaakt krijg op WF. Na 8 pogingen - met verschillende emails en IP's - heb ik het maar opgegeven. JD is toch mijn thuisbasis, en op WF kan ik toch gewoon plaatjes kijken. Die 100000W kweekjes met miljoen silverhaze stekken boeien me geen kut.
    Kweken is voor mij hobby, passie, iets wat ik doe om tot rust te komen, en dat gaat niet alleen om wiet. Het feit dat ik hier verslag ga leggen, doe ik voor jullie. Om een deel van die passie over te dragen, info te delen en een beetje te ouwehoeren.
    Hypocriet: Ik ben zelf zo'n klootzak die urenlang topics kan lezen zonder reacties achter te laten. Ik verlies ze vervolgens uit het oog, en dan een maand later heb ik geen zin om er nog wat van te vinden. Dus alvast bij deze: Cookaap, berry, escargod, hippie, vale, QnQ, Blani, El G., poepzak, en iedereen die ik vergeet: jullie doen het goed. Top! Geweldig! Daar mag menig kweker een voorbeeld aan nemen. Verdomme. Dat wil ik in ieder topic wel typen, maar de boodschap blijft hetzelfde. Hopelijk excuseren jullie mij voor mijn nalatigheid. Ik kijk serieus mee, hoor!

    Volgende woord
    Alright, back to business. Bu-zy-ness met 1 S in het midden, LR2. Hoe moeilijk is typen als je het woord al uitspelt in je hoofd? Omdat je het altijd fout typt!
    Net zoals de 'ik wordt' fout. Vastgeklonken in de krochten van de schors. Er zijn ergere dingen in de wereld.

    Wat is je plan LR2?
    Heb ik niet. 25+ soorten, nog meer zaden. De keus is te ruim. Ik wil veel, maar niet alles kan. Even de website van Sensiseeds bezoeken, NLX autoflower? Klingt goed! Maar dat kost centjes. Die komen er wel, maar ik heb al zoveel zaden.


    Yes sir! Ik wil de PP moeder, die nu nog binnen staat, buiten uitplanten. Ik wil Double Fun. Ik wil autoflower Amnesia van GC en misschien een beetje Autohaze. White Rihanna x stinky pete (genaamd White Rihanna #2) krijgt ook een kansje. Ook wil ik een mycorrhizae systeem. Die ben ik nu binnen aan het etabliseren. Door houtsnippers enzovoorts te 'enten' met mega veel schimmels.

    Maar
    hoe weet je welke schimmel het beste is LR2?
    Dat heb ik in mijn hoofd vastgelegd. Enkele jaren terug was er een kwekende dame hier op het forum, die gigantische paddestoelen naast haar plant rapporteerde. Die paddenstoelsoort heb ik. Maar daarnaast nog 20+ soorten. Maar de naam ken ik niet. Die ga ik een dezer dagen opzoeken. Ik weet alleen hoe hij eruit ziet, ronde roodbruine kop, wit stavig lichaam.

    Klinkt als een piemel LR2. Maak je geen geintje?
    Ha! Goeie LR2! Dat is geen geintje. Deze paddenstoelsoort groeit ook in combinatie met mais. Een logisch idee zou zijn, dat deze dan schimmel misschien toch op meerdere planten zijn 'host' kan vinden. Maar, er zijn dus meer van datsoort schimmels.

    Oke, prima. Hoe krijg je die in de grond?

    Het idee, is om stukken (al binnen) gevormde mycelium door de grond te gaan malen. Daarnaast wil ik mycorrhizae op wat karton gooien, en dat door de grond doen. Want schimmels eten ook karton.

    Right, maar verder?
    Ja wat, verder? De grond een beetje bemesten, over een maandje. De wormenbakken nog eens omgooien (die staan er nog steeds! Here to stay trouwens) want daar ligt een forel in die regenboogkleur schimmels heeft. En eens kijken/bedenken wat er wel en niet komt te staan. Als ik eruit ben, dan horen jullie meer.
    Wisten jullie trouwens dat windows 8 echt super kut is? Op schaal van 1-100 zit het op 8000. Ik werk nog liever in DOS, daar kan ik tenminste verwachten dat de muis niet werkt.
    Er staat trouwens nog steeds een tabaksplant, die nog doorgroeit buiten. Daar ga ik morgen eens een wat leuke tabs tegenaan pleuren. Wacht eens effe. Die tabs kan ik ook gewoon ingraven met wat stukken karton, schimmels groeien er toch wel op. Klaar voor de start, dus.

    Hey LR2, wat vind je eigenlijk van zaaigrond?
    Weet je nog dat ik ooit die kiemtest deed, met zowel cocos flakes, cocos 'aarde', potgrond en sphagnum?
    Ja, die herinner ik me vaagjes.
    Nou, daaruit blijkt, en uit al mijn zaaiingen NA 2004, dat potgrond niet te zwaar bemest is voor zaailingen/kiemen. Gaat dus al 10 jaar goed.
    Oh joh, maar waarom kopen die mensen allemaal zaai en stekgrond dan?
    Omdat die fabel blijft leven. Serieus, stop maar eens zaad in natte potgrond.
    Ja maar dat doe ik ieder jaar toch?Wow, eerste post en meteen een wijze les! Thanks!


    Nawoord
    In die vorm wil ik het gieten dus. Leest wat gezelliger, vinden jullie niet?
    Anyhow, anyway, any time, dit is slechts het begin.
    Ik zie jullie in de pruimentijd!

    Iemand ervaring met Frisian dew? Ik heb een paar AK47 x FD maar ik heb beide nog nooit gerookt.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    #2
    Re: LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

    Leuk verhaal. Het is bijna een toneelstuk

    Heb zelf ook nooit problemen met zaad in potgrond gehad.

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #3
      Re: LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

      interessant om te lezen LR2,
      Hopelijk kun je er snel aan beginnen

      Comment


        #4
        Re: LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

        2014 plantjes ? Wow, ik dacht dat ik een grote tuin had.
        Ik hang m'n drone vast boven het strijdperk.
        Succes.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

          Als jij je topic al begint, dan kom ik alvast zitten.
          Al vind ik het nog wel wat koud voor de buitenkweek.
          Maar ach een lekker futske en bier en van berry heb je geen last.

          Succes dit seizoen.
          Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

          The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
          Spliff Strawberry in scrogg, klaar



          sigpic

          Comment


            #6
            Re: LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

            Ik reserveer m'n plaatsje ook alvast.
            Succes LR.
            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

            Comment


              #7
              Re: LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

              Zozo LR2, je skivakantie heeft je wel goed gedaan, je bent helemaal los, hahahaha. Binnenkort zal ik vast nog wat meer van je lezen, want ik ben toch een beetje fan je.!!! Succes met alles wat je doet, wil doen, poging tot, ideeen bedenken of lekker heftig dromen beleven.

              laterrrr
              Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

              Comment


                #8
                Re: LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

                Hey LR2, als je Mac style wil gaan ben je een muziekske of een blote madam vergeten in je post
                En die naam dat je niet op kan komen, zou het 'FoolonTheHill' kunnen zijn?
                Leuke intro wel maar was jij dan geen lid geworden daar, of ben jij dit niet? => http://www.wietforum.nl/topic/98541-..._fromsearch__1

                Comment


                  #9
                  Re: LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

                  Iemand die weet wanneer 2013 aan het lijstje van de rest van de jaren toe worden gevoegd en alleen de 2014 kweekjes zichbaar blijven in kweekverslagen?

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  Lr 2 lekker bezig, alleen al om het plezier hier ga ik je volgen
                  http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                  Comment


                    #10
                    Re: LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

                    'Tripje' dat ik zeker niet wil missen !

                    Zal wsl eerder trektocht door diepste gedachtengangen worden ....

                    Comment


                      #11
                      Re: LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

                      Ben nog niet uitgevraagd ...jij komt onder vuur te staan...

                      Suc6 met de aftrap en ik ga een goed woordje doen bij t KNMI !

                      Grtz, hippie.
                      The seeds of today are the flowers of tomorrow

                      Comment


                        #12
                        Re: LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

                        Zou je wat willen ruilen tegen die frysian dew x ak 47? Ben daar wel benieuwd naar. Heb m laatst gerookt van de sjop. Redelijk wietje, compacte toppen voor een buitenwiet. En kwa geur is ie wel lekker. Smaak ietsje minder. Maar dat kan ook komen door een gebrek aan curen of spoelen. Zelf niet geteeld dus daar kan ik niet achter komen.

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        En mijn zaailingen waren wel verneukt door voorbemeste potgrond was wel cocopeat maar toch... Zou best kunnen dat bij sommige potgronden het wel moet lukken. Ik ga het ieg niet proberen.
                        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                        Comment


                          #13
                          Re: LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

                          Suc6 met je projectje lr2 ben benieuwd wat je allemaal in petto hebt voor ons
                          We wachten geduldig op het vervolg.

                          greets

                          Comment


                            #14
                            Re: LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

                            Heerlijke kick-off van je verslag.
                            Leest lekker door, en ook meteen een leuke tip over die zaai en stekgrond. Ik sta zelf op het punt om te beginnen en dat was nog iets wat ik me afvroeg.

                            Tnx LR, en ik kijk vol verwachting uit naar het vervolg...

                            Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                            Comment


                              #15
                              Re: LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

                              Had mijn royal dwarf vanaf het begint al in tamelijke bemeste zaaigrond met lavameel gestopt en heel de kweek tot nu toe last gehad van verbrande bladpunten.
                              Dus kan hier wel inkomen.

                              Mijn eerste bladeren zijn ook gestorven dankzij overvoeding van de zaaigrond opzich al, denk ik.
                              There are things known and things unknown and inbetween, are the doors.

                              Comment

                              Bezig...
                              X