Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

Vind je het gek!!! LR2 heeft natuurlijk flink lopen te kloten met die al die schimmels die spaart!!!
    Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

Prachtig tuintje zo LR2.
      Lekker rustgevend als je net klaar bent met werken.
      We blijven meekijken ook al reageer ik niet zoveel.
      Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
      Spliff Strawberry in scrogg, klaar

sigpic

Comment

Hehehe daar wordt ik een beetje verlegen van! Goed om te horen dat mensen blij zijn met mijn wegwerpzaad + expres gemaakte kruisingen.

Flink wat gebeurd, nouja, eigenlijk niet zo flink veel. Maar wel effe fucking aan het balen geweest. Één amnesia, en één NL x Bigbud zijn opgevreten, van binnenuit door een mineerlarve. Nog nooit gezien, maar bij zaailingen vreten ze de stam helemaal leeg. Die wordt een slappe sok, en zakt gewoon in elkaar. Ik heb de wormpjes in beide gevallen weten te vinden. Maar toch balen.

Verder is gebeurt er weinig, behalve dat ik meneer WR#2 lekker aan het melken ben. Met 80cm stamlengte, is hij de grootste autoflower-man die ik ooit heb gehad. Goed geurtje trouwens ook!
        Net als de WR#2 Dames, niet onbelangrijk.
        Het bloeien gaat traagjes, maar zal volgende week wel in volle glorie losbarsten. Ik ben rete-benieuwd. Want erg veel THC is er niet te zien in de okselcalyxen, of op de bladeren. Terwijl dat bij andere soorten toch vrij vroeg al van start gaat. Ik wacht het lekker af. Ondertussen krijgt autoflower haze een badje, samen met een nieuwe nl x bb en de amnesia autofem. Die twee laatste zijn van hy-seeds.
        Ik zou ook nog power plant zetten, maar dat komt later wel. Even op zoek naar een goede afkomst.

Morgen probeer ik foto's te plaatsen voor jullie!
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

DSCF6769.jpg
          Zaailingen gaan niet zo hard in de regen.
          DSCF6768.jpg
          Amnesia x haze
          DSCF6767.jpg
          Amnesia x haze
          Nekpijn? Steek er nog eentje op!
          DSCF6766.jpg
          Topje van de grootste WR#2
          DSCF6765.jpg
          Moedertjes met te krappe schoenen. Reveggen en bloeien, ze weten het allemaal effe niet meer. Ik ook niet. Want de PP die binnen stond, die is dood. En de kush en bubblekush schoten snel in de bloei toen ze buiten kwamen. Misschien zet ik ze wel in de volle grond, want het zou kunnen dat ze in de herfst op tijd klaar zijn. Zoals jullie misschien weten zet ik vaak 1 of 2 reguliere bloeiers, zodat ik toch een deftig zakje oogst heb als de autoflowers mislukken. Eens zien of ze schade oplopen met dit weer, en of de resistentie voldoende is. Met zo'n houten stam heb je snel kans op rot en datsoort gekke taferelen. Geur van de bubblekush is op en top bosbessenranja. I rike!

DSCF6764.jpg
          Ja, dat is dus nogal uit de klauwen aan het lopen. Gigantische autoflowers is één, maar boven de 1.5 meter en pas nét bloeien, dat is een ander verhaal. En eigenlijk geen leuk verhaal. Ik wil namelijk gewoon lekker veel verschillende soorten. En dat dit nu nog 2 maanden moet bloeien, betekent dat ik moet inleveren op andere lekkernijen. Goed, goed, de opbrengst is voldoende. Maar toch kan ik de negatieve kant wel inzien. Misschien hak ik één van de WR#2's om, om maar gewoon plek vrij te houden voor wat anders. Lastig parket. Zit het een keer mee, maak ik nog dat het tegen zit..
          Die kleine links onderin dat is een double fun meneer. Denk ik. Die toont wat voorbloei, mag ook wel, die staat als sinds het begin buiten. Maar nog niet duidelijk genoeg!
          Last edited by LR2; 28 May 2014, 15:03.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

Voor het log:

- Special Kush weggepleurd -> wat een baggersoort. Groeit als kool, bloeit voor geen meter. Ook niet binnen op 12/12: Ik heb nu nog steeds 2 stekken staan die nog niet klaar zijn, al minstens 4 maanden op 12/12.
            - Bubblekush in de vollegrond gezet, wortels gesnoeid. Pootgaatje netjes aangevuld met bemeste potgrond en wormencompost.
            - Black domina in haar eentje op 9L
            - Autohaze (GC), NL xBB en Amnesia (HYS) gezaaid zonder kiemen. Op 1-6-2014
            - Amnesia middelste vollegrond weggepleurd was te mager -> geen zin om te wachten tot die vette toppen maakt. Kans was ook klein, erg sativa. Bonenstaak. Die andere heeft dat ook, maar minder.

- WR#2 groot: 1.6m
            - WR#2 'klein': 1.4m
            - Amnesiaxhaze pot: 1.2m
            - Amnesiaxhaze grond: 1.4m

Voeding: 0
            Water: 0 op de grond, kraanwater in de pot.
            Gevonden ballen: 8. -> allemaal in de amnesia x haze (meervoud) -> ontstabiele genetica van de amnesia. Toch maar gewoon nieuw zaad kopen volgend jaar.

Verder ben ik in volle voorbereiding voor een wedstrijdje/prijsvraag zodat enkele leden wat testzaad kunnen winnen. Ik zeg er alvast bij: kost jullie niets, maar jullie mogen ook niets verwachten van mij. Ik heb de ruimte voor grote aantallen niet, en ik doe mijn best om gevaarlijke praktijken te elimineren. Maar de kans blijft dat er een herman tussen zit. Die waarschuwing komt nog wel een keer, maar het kan beter al vroeg duidelijk zijn.

Reacties/bullshit zijn welkom! Natuurlijk!

Deze heb ik trouwens iedere maandagavond in mijn hoofd. Vooral afgelopen week, dat was zuur, want er was geen uitzending.

Comment

Was die Special Kush dan geen hennep, hahaha. Welk merk is het dan?

Ach het ruimt natuurlijk lekker op zo

Comment

Neenee geen hennep, hennep bloeit als een gek namelijk! De special kush kwam van wietzaadjes.nl. Maar ik heb het idee dat dit een apart gevalletje is. Want andere growers hebben er geen problemen mee gehad.

Comment

Zo vroeg in het seizoen en nu al dikke planten nice Lr2
                  http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

Comment

Thanks chemiel! Ik schrik er zelf ook iedere keer weer van.

Helaas, tot mijn spijt, maar ook mijn genoegen, mocht de giga WR#2 geen unanieme keus gemaakt hebben qua geslacht. Banaantjes gevonden, en niet zo weinig ook. Allemaal nog groen. Maar mijn oog mist niks. Met plezier en een beetje verdriet heb ik haar aan stukken gehakt en in de kliko geponeerd. Toch weer ruimte voor een nieuwe plant!
                    Dat is tweee.
                    Nu nog even hopen dat de laatste WR#2 géén herma is. Toch gek; de moeder was NIET herma, maar de dochters weer wel terwijl de zoontjes dus weer niet herma zijn.. Ik sta voor een raadsel. Want hoe is dit mogelijk? Is hermafroditisme dan toch een recessief gen? Dan moet het óók voor komen op de heren. Maar waarom is dat niet? Zoveel vragen, en zoveel tijd om erop te broeden. Damn.
                    Wat ik wel durf te stellen is dus dat het erfbare (dus niet het stressen, maar genetisch vastgelegd herma) herma-gen alleen tot expressie komt in dames. Tough stuff. Kan iemand dat weerleggen? Ik daag jullie uit. Onderbouwingen zijn welkom.

Wat nu dus? Nog maar een potje aangemaakt. Dit keer met critical jack, en nog een NL x BB want diegene die nu als jonkie buitenstaat, zal niet groot worden. Na drie jaar kloten met autoflowers, weet ik de achterliggers wel aan te wijzen. Maargoed, ik ken de soort niet. Dus het kan ook zijn dat hij dalijk doorschiet.

Zo zie je maar, soms zit het mee, soms zit het tegen. En wie met vuur speelt, moet er van leren als hij zijn billen brandt.

Tot de volgende update!

Comment

Mannetjes kunnen volgens mij ook herma's zijn. Alleen blijven die normaal gesproken niet zo lang staan dat je dat zou kunnen zien. Heb er wel foto's van gezien.

:edit: Plaatje erbij gezocht
                      45390450cf1a7dba2a.jpg
                      (link op foto is naar discussie over deze plant)
                      Last edited by Wietefras; 5 June 2014, 15:50.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Wel interessant van die herma mannetje, alleen jammer dat verder niemand erop gereageerd heeft. Ik zou daar wel meer over willen horen.

Comment

hey LR2,
                          herma is inderdaad recessief! maar kan ook een gevolg zijn van stress. sommige soortjes zijn er heel gevoelig voor! heb is een een verhaal gehoord van iemand waarvan zijn planten per ongeluk in de bloei 2uur te veel licht hadden gekregen en heel zijn tent vol herma's.

Gdog
                          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

Comment

@wietefras, dat is overtuigend bewijs. Ik heb het ooit voor elkaar gekregen om een strain te masculizen (enkel mannen). Door een herman met een gestresste dame te kruisen. De kindjes waren 100% man. Dat is ook iets bizars; het vrouwelijke gen totaal afgeworpen, terwijl ze twee moeders hadden.
                            Lastig parket zo, die hogere plantenkunde.

Over die recessiviteit valt dus eigenlijk niets te zeggen, alleen dat het in dít specifieke geval zo gewerkt heeft. En in de laatste WR die nog overeind staat, heb ik nog steeds geen bal gevonden. Maar die begint ook net pas met bloeien. Vingers gekruisd!

Dat een plant met 2 uur teveel licht herma schieten, dat lijkt me vrijwel genetisch in plaats van door de stress. Dan heb je wel héél slechte kwaliteit. Want hier is het me nog nooit overkomen op 13/11 of zelfs 14/10 lichtschema. Ook niet op wisselende schema's, of dagen met de lamp volledig uit.

Even terug naar de tuin: die drie replacement zaailingen zijn kapot. Te warm geweest, geen water gehad, daarna storm eroverheen. BAM! Alle drie verbrand, verdronken en verrot.
                            Fekking zuur. Nieuwe zaadjes zitten in de grond.
                            Een Critical jack is gekiemd, bleken er 2 te zijn. Maar één plantje uit het zaadje heeft geen lobblaadjes, wel een dunnere variant daarvan. Toch maar laten zitten. De CJ die wel gezond is, is niet triploid, maar heeft gewoon 3 bladeren. Triploïd is blijkbaar een verkeerde benaming, omdat het ergens anders op slaat. Triploide planten zouden 3 ouders moeten hebben. Da ken nie!

Eh, ik had nog iets gezaaid? Die is ook boven. Was een 'nummer 2'. Volgens mij NL x BB.

Verder? De amnesia x haze in potten doen het goed. De grootste heeft een deftige top en maakt 3 bananen per bloemstuk. Niets ergs aan. Want die bananen ontwikkelen zo slecht dat ik niet eens op zaad durf te rekenen. Wel dikke kans op rot zo. De kleinste is schriel en zielig. En dan die amnesia hyseeds en nl x bb hyseeds, die doen het lekker rustig aan. Groeien niet hard. Komt misschien, misschien niet.
                            Eh, ja, dan opeens heb je nog maar 5 planten staan. Van de 16. En nog steeds geen topje kunnen oogsten. Lekker, dat tuinieren!
                            Ach, komende maand bestel ik nog wat reguliere bloeiers, en dan komt het allemaal wel op zijn pootjes terecht.

Comment

die man kun je ook roken
                              is niet zo sterk als een vrouwelijke plant,
                              maar zeker roesverwekkend,
                              helaas is de fabel nog altijd aan de overheersende kant dat een man geen thc bevat,en niet rookbaar is.

gr staff

Comment

facepalm.gif

Ja die herma kun je die roken.
                                Je kan geraniums ook roken, en viooltjes ook, maar of je er blij van wordt ?
                                Mannen roken is idd een fabeltje net als hennep roken.

Wat ga je roken dan ?
                                Die ballen waar stuifmeel uit komt, of gewoon al dat blad ? Hmmmm.. yummie !
                                Succes.
                                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                                X