Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer oogsten? Trichomes

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Wanneer oogsten? Trichomes

    Ze zijn nu 1 uur rijper, nog week of 4 a 5 - 1 uur te gaan

    Comment


      Re: Wanneer oogsten? Trichomes

      Heey,
      Ik heb een vergrootglaasje gevonden, en geprobeerd om daar de trichomes door te bekijken, echter vraag ik me af of de vergroting voldoende is. Zelf zie ik de kleur niet goed, maar ik ben een amateur en vraag me af of mensen met kenners blik hier wel wat van af kunnen zien..?



      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

      Comment


        Re: Wanneer oogsten? Trichomes

        Moest de tip er nog niet tussen staan: smartphone, google app store,zoeken op macro photo, ik nam de eerste app. magnifying and microscope iets. Zo hoef je niet meer te gokken, afgaande op gewone foto's. Trichomen zijn duidelijk zichtbaar.

        Geeft dan dit:

        CM160102-16361202.jpg

        Comment


          Re: Wanneer oogsten? Trichomes

          Hai ik heb op mijn iphone een lenzensetje van 2 euro uit de action gezet en gewoon ingezoomed op het blad ( wel ff vinger o het scherm houden tot ie focus vergrendeld)
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...t.php?p=560013


          Verzonden vanaf mijn iPhone 7

          Comment


            Re: Wanneer oogsten? Trichomes

            Ha, het was daarmee dat ik dacht dat mijn samsung dat ook moest kunnen. Wist niet dat er iets van lens op zat Maar die heb je dus ni nodig.

            Comment


              Re: Wanneer oogsten? Trichomes

              Samsung Galaxy S2 (ja die ouwe)
              Een loepje van 15x
              Acdsee Pro 4
              QNQ2012319.jpg QNQ2012320.jpg QNQ2012318.jpg

              QNQ2012306.jpg springstaartjes

              De kunst is het scherpstellen, camera stilhouden dus, en veel foto's maken, heel veel.
              Ik maak voor 1 post in een kweekverslag wel 40 foto's waarvan er dan minstens 30 afgekeurd worden.
              Gebruik de hoogste resolutie, goeie belichting (liever geen hps natuurlijk) Bijv. met een zaklamp erbij kun je soms mooie foto's maken.
              Denk aan de achtergrond. De ene foto is mooier met een donkere en de ander met een lichte achtergrond.
              Hoe beter je scherp stelt, hoe verder je kunt vergroten in bewerkingssoftware.
              Ik gebruik de zoom op de gsm niet, wel de macro functie
              En naderhand de crop functie in Acdsee om het stukje eruit te knippen wat ik wil hebben.

              Het zijn geen foto's die van een high-end camera komen, da's wel te zien.
              Maar met een GSM kun je best leuke plaatjes maken, zelfs met eentje van bijna 5 jaar oud.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                Wanneer oogsten? Trichomes

                Ik heb zo een broekzak-gadget toegestuurd gekregen van Soma Seeds ,met twee standjes licht op ,vergroot 60x ,maar kan je geen foto's mee nemen.





                Tijdje terug op Ali Baba en de zeven rovers een USB microscope aangekocht voor 10 dollar incl verzending ,vergroot x600
                Op 3 weken geleverd uit China ,iets goeikoop dat ook werkt.

                Aanrader ! Zeker voor 10 dollar incl verzending.










                Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk uit Groenland.
                Last edited by PotHead Sativa; 3 January 2016, 15:03.

                Comment


                  Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                  Oorspronkelijk geplaatst door PotHead Sativa View Post
                  Ik heb zo een broekzak-gadget toegestuurd gekregen van Soma Seeds ,met twee standjes licht op ,vergroot 60x ,maar kan je geen foto's mee nemen.





                  Tijdje terug op Ali Baba en de zeven rovers een USB microscope aangekocht voor 10 dollar incl verzending ,vergroot x600
                  Op 3 weken geleverd uit China ,iets goeikoop dat ook werkt.

                  Aanrader ! Zeker voor 10 dollar incl verzending.










                  Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk uit Groenland.
                  Gaaf! Ga die ook bestellen


                  Verzonden vanaf mijn iPhone

                  Comment


                    Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                    Ja echt geen geld ,wel effe geduld voor aankomst ,ze zeiden 6 weken maar het waren er maar drie.


                    Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk uit Groenland.

                    Comment


                      Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                      Deze newbie heeft ook wat foto's gemaakt. Ik vind het nog verdomd lastig te bepalen of het nou wel of niet richting oogst gaat.

                      De plant zelf ziet er echt niet meer uit, zwaar in de herfst zullen we maar zeggen.

                      Kunnen jullie even met me mee kijken:

                      Money maker van Strainhunters in de bloei vanaf 1 november:

                      20160105_110422.jpg
                      20160105_110444.jpg
                      20160105_165119.jpg
                      20160105_165127.jpg

                      Comment


                        Wanneer oogsten? Trichomes

                        Moeilijk te bepalen zo ...
                        Geen betere foto's en van toppen en plant bijvoorbeeld ?
                        Ik zie alleen witte pistels ,hoe zit het daarmee?
                        Denk te vroeg aan deze foto's te zien ...

                        Denk dat je trichomes pas milky aan het worden zijn ook trouwens.

                        Hoelang geeft SH aan voor de bloeiperiode ,tel er de voorbloei wel af. (2 weken)

                        Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk uit Groenland.

                        Comment


                          Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                          Binnen geven ze op 8 weken bloeitijd.(ik ben begonnen met tellen toen de eerste pruikjes er waren) De pistels zijn idd in grote meerderheid nog wit (ik dacht dat bij een binnenplant dat minder telde dan bij buiten?).

                          Ik zal morgen even betere foto's proberen te maken. Kwam net tijdens het lezen in dit topics al wat tips tegen mbt uitvergroten, en daar een stukje uit knippen om hier te plaatsen.

                          Ik ga aan de gang, en word vervolgd met hopelijk duidelijkere foto's

                          Dank voor je reactie!

                          Comment


                            Wanneer oogsten? Trichomes

                            Graag gedaan ,pistels zijn eigenlijk geen richtlijn om op te beslissen wanneer je moet gaan knippen.

                            Als pistels nat worden verkleuren ze ook bruin en dat wil dus lang niet zeggen dat je wiet dan klaar is.
                            Daarvoor moet je echt op trichomes afgaan ,maar in normale omstandigheden zijn de pistels meestal 80% of meer bruin ,tegen de trichomes amberkleurig worden ,dus ik denk dat je nog makkelijk een 2 weekjes kan doen.

                            Als je nieuwe foto's plaatst reageert er wel iemand ,of ik ,wie weet.

                            PotHead 'hou ze groen'


                            Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk uit Groenland.

                            Comment


                              Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                              Aan de pistils kun je wel zien dat het nog geen tijd is om te oogsten.
                              Je kunt er niet aan zien of je wel moet oogsten.
                              dizzy.gif

                              Ik zie nog erg veel doorzichtige trichomen Duck, doorzichtig betekend dat ze nog geen werkzame stoffen bevatten.
                              Hoe meer doorzichtige trichomen tijdens de oogst, hoe minder effect je wietje heeft.

                              Op seedfinder zie ik: Flowering Time Indoor: 68 - 78 days (~73 days)
                              Dat zijn gegevens uit de praktijk. Wat de verkopers vertellen kun je meestal niet van op aan.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment


                                Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                                Thnx QnQ. Ik sla Seedfinder gelijk even op, interessante site die ik nog niet kon

                                Ik heb wel een paar andere foto's er nog bij geschoten. Blijft moeilijk niet teveel te bewegen, dus de een is wat beter dan de ander En bedacht pas na er al een paar te hebben genomen dat zonder hps vast beter zou zijn

                                Het streven is naar een zoveel mogelijk high gezien als de verhalen kloppen dit al een redelijke bankhanger evengoed zou zijn.

                                CM160106-10131605.jpgCM160106-10124404.jpgCM160106-10132006.jpgCM160106-10181302.jpgCM160106-10183304.jpg

                                ps. op seedfinder spreekt een van die gasten idd over 10 - 11 weken, dus ik moet nog maar even geduldig blijven
                                Last edited by Thaduck; 6 January 2016, 10:13.

                                Comment

                                Bezig...
                                X