Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen ivm Plagron.

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hallo hallo enkele vraagjes ik neem aan daje maar plagron begint te geven als de plant 6 grote blaren hebben en dan pas begint met het schema plagron terra begint te volgen nu staat er daar op daje maar 2 weken plagron groei moet geven en dan begint mee bloei all te geven is dit op autoflowers berekend of op gewone plantjes ik wil namelijk gewone plantjes kweken

    Comment


      Bloei voeding geef je pas als ze daadwerkelijk in bloei staan, dat is dus pas een paar weken nadat je ze op 12 uur licht per dag hebt staan in het geval we het over "gewone" plantjes hebben
      2e
      3e

      Comment


      • Nicle
        Nicle commented
        Editing a comment
        EasyW dit heb ik vaker gelezen dat kwekers in het begin van de bloei nog groeivoeding geven.
        In mijn geval kan ik nog 3 weken rondkomen met de watertank op het RDWC systeem.
        Dus ik kan bijv. over 2 weken overstappen op de bloei, en dan nog een week lang de huidige voeding behouden.

      EasyW begin je met het tellen van de bloei, als je de eerste bloei-verschijnselen ziet?

      Comment


      • Lambalski
        Lambalski commented
        Editing a comment
        EasyW Ik dacht dat als je witte pruikjes ziet, je moet beginnen met de bloeivoeding. In ieder geval bij Plagron.

      • EasyW
        EasyW commented
        Editing a comment
        Dacht ik ook bij Plagron Lambalski en bij Biobizz geef je dan bloeivoeding naast de groeivoeding die je al gaf

      • Nicle
        Nicle commented
        Editing a comment
        Het prettigste is het denk ik om het simpel te houden.
        Als Plagron adviseert om de bloei te gaan tellen bij de witte pruikjes dan vind ik dat prima.
        Plagron gebruik ik namelijk ook.

      Groeivoeding geef je als de planten in de groeifase zitten. In de eerste periode van de bloei groeien ze ook nog enorm veel. Dan willen ze ook nog groeivoeding. Wanneer de plant echt begint met het maken van kleine topjes wordt de vraag naar de voedingsstoffen anders, dan willen zij bloeivoeding. Groeien kan je doen voor zolang je wilt, er staan maar 2 weken in het schema omdat veel kwekers die tijd aanhouden, maar als jij 4 weken wilt groeien kan dat prima. Begin met het voeden van de plant wanneer ze wat lichter van kleur wordt en de groei wat trager gaat, dan heeft ze honger.

      Comment


      • Nicle
        Nicle commented
        Editing a comment
        2 weken groei is wel erg kort, dat zijn dan alleen kwekers die er 100 stuks per keer kweken ofzo.

        Ik doe het met maar 4.
        Mijn EC staat op 1.5.

        Als mijn planten lichter van kleur worden, hoeveel voeding moet ik dan toedienen in een 95 liter kweeksysteem?
        Last edited by Nicle; 11 May 2019, 02:11.

      • Nicle
        Nicle commented
        Editing a comment
        Hoelang duurt het gemiddeld, voordat de eerste topjes zichtbaar worden, terwijl ik nog groeivoeding geef met het lichtschema op 12/12?
        Dan kan ik hiermee rekening houden, aangezien mijn watertank voor 3 weken meegaat.

      Comment


      • Nicle
        Nicle commented
        Editing a comment
        Ik denk dat ik 3 weken groei aanhoud.
        IN een vorig bericht noemde je beginnen met een EC van 1.0.
        Nu weet ik dus niet met welke waarde ik moet beginnen.

        In het groeischema van Plagron is de 1ste week de EC 1.4, 2de week EC 1.4 en 3de week EC 1.5.
        Zijn dit nou goede waardes die ik kan hanteren?

      De meeste hydro kwekers beginnen met EC kraantjeswater + 1.0 en later naar 1.2.!!!!

      Comment


      • Nicle
        Nicle commented
        Editing a comment
        Dat heb ik inderdaad meerdere keren gelezen.
        Zo begon ik ook mijn huidige kweek.

        Pas als de plantjes licht van kleur worden voeding toedienen.
        Maar ik vind het wel verwarrend de verschillen tussen de ervaren kwekers doen en wat Plagron aanraadt.

      Er zit een groot verschil in het kweekschema wat Plagron adviseert en de fabrikant van het kweeksysteem.
      Toch kies ik voor die van Plagron.
      Ik moet ergens beginnen

      Comment


      • Nicle
        Nicle commented
        Editing a comment
        Dan zou mijn start EC 1.6 zijn.
        Dit lijkt mij te hoog.

        Zojuist zag ik dat Plagron kweekschema's op maat maakt.
        Goede service van ze.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Nee Nicle, die EC 1 komt bovenop je kraanwater EC. Dus in totaal 1.6 wordt dat dan bij jou!!!!!! Zit jij daaronder!? Doe je dus wat fout!!!

      • Nicle
        Nicle commented
        Editing a comment
        Heb je gezien hoe mijn planten erbij staan?
        Ziet dat er verkeerd uit denk je?

      EasyW Alleen staat dat dus niet in het kweekoverzicht.
      Zie de foto die ik heb bijgesloten.
      Hierin wordt geadviseerd om met EC 1.4 te starten.

      Met mijn huidige kweek startte ik met alle supplementen behalve die van de EC, en dat is bij Plagron dus de Hydro a + b.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • Nicle
        Nicle commented
        Editing a comment
        Ik heb dat ook allemaal per week uitgerekend voor deze kweek.
        Ff lastig klusje.

      • EasyW
        EasyW commented
        Editing a comment
        Dat zal toch niet de bedoeling zijn van Plagron zeker.......... en calculator waarbij je dan zelf alsnog alles moet aanpassen en uitrekenen omdat je EC kraanwater niet wordt meegenomen in de berekening Nee toch exmember47012 ??

      • Nicle
        Nicle commented
        Editing a comment
        Zo heb ik het voor deze kweek wel gedaan haha.

        Maar ik las dat ze het nu aanbieden jouw eigen EC gehalte op te nemen in hun calculatie.

      Schermafbeelding 2019-05-21 om 18.22.02.png

      Lees maar...... genoemde EC waardes zijn inclusief de EC waarde van het leidingwater van 0,4 mS/cm

      EC leidingwater + 1 dus
      2e
      3e

      Comment


      • Nicle
        Nicle commented
        Editing a comment
        Ik geloofde je al hoor haha.

      • Nicle
        Nicle commented
        Editing a comment
        Inderdaad, daarom haal ik 0,6 EC eraf, en bereken dan hoeveel hydro a + b eraan toegevoegd moeten worden.
        Ik wil namelijk de EC hanteren in het overzicht.

      Het kweekschema hanteert vanaf de eerste week dat de plant voeding nodig heeft. Dit is niet perse de eerste week van kiemen. Wanneer je ziet dat jouw plant voedsel nodig begint te hebben hanteer je het schema.Dit is vaak in week 3. Hydro kan dit wat eerder voorkomen. De EC waarden op hydro liggen ook over het algemeen hoger dan op aarde. Over het algemeen kloppen de schema's en de meeste kwekers weten dit goed aan te houden. De voorzichtige kweker begint wat lager dan het schema verteld, meestal hanteren de kwekers 50%aan en bouwen dat in de eerste weken op naar de 100.
      Maar wanneer jouw plant ziektes heeft gehad, of onbalans heeft gehad, dan kan je niet zomaar het schema overnemen en hopen dat alles goed komt. Dan moet je eerst de problemen oplossen en terug naar de basis zien te komen.

      Het schema is dus een richtlijn die meestal klopt, maar hangt ook veel van de kweker af.

      De vraag over zelf berekenen snap ik niet helemaal. Wij hebben de calculator op de site, die werkt als het goed is gewoon. Ook staat op de verpakking van elk product de aangeraden dosering indien het gaat om gezonde planten.. Of bedoel je dat niet?

      Comment


      • exmember47012
        exmember47012 commented
        Editing a comment
        EC kraanwater is een beetje een lastig onderwerp. In je kraanwater kan namelijk ook gewoon bijvoorbeeld magnesium of ijzer zitten. Waarom zou je deze dan niet meetellen? Wat rreppellsteeltjam zegt is naar mijn mening wat kort door de bocht. Ik zou er zeker rekening mee houden. Maar als het simpelweg bij elkaar optellen voor jou op hydro werkt, dan kan je dat doen. De EC van kraanwater en dus de samenstelling van het water verschilt per plek in Nederland, hier echt een waterdicht advies over geven is lastig.
        Mijn advies is dan ook dat je naar de opgegeven waarde toewerkt met stapjes van 0.2 EC.Als je ziet dat de plant licht van kleur is, zoals laatst in jouw topic, dan voeg je wat toe. Jouw planten mochten nog wel wat hebben.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Kijk in andere hydroverslagen, van het afgelopen jaar, hoe die kwekers dat doen!!
        pH en EC waardes verschillen door heel Nederland, die kan je op internet zo vinden.

      • Nicle
        Nicle commented
        Editing a comment
        exmember47012 het is natuurlijk ook even mijn weg hierin vinden, is de eerste kweek.
        Ik neem de informatie mee, bedankt.

      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


        In principe hoef je met deze temperaturen en deze korte tijd je nergens zorgen over te maken. Als er echt wat mis is met de voeding kan deze gaan kristalliseren, maar wij hebben ze getest op hogere temperaturen en langduriger. Optimaal is de voeding onder de 30-35 graden, vandaar die vermelding.

        Comment


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Nou, ik heb mijzelf 'gejinxed'...

          Als de Vita Race niet meer goed is dan weet je dat wel, geen twijfel.
          Bij Greensell besteld, en is zo dik als pasta met een funky luchtje

          Ben benieuwd naar hun antwoord op mijn mail...

        • WillyWally
          WillyWally commented
          Editing a comment
          Al nieuws ?

        • exmember47012
          exmember47012 commented
          Editing a comment
          Ben ook erg benieuwd! Indien je het flesje nog hebt kunnen wij wellicht de oorzaak achterhalen. Stuur maar een PB'tje als ik je verder kan helpen!

        Hallo allemaal

        Ik heb een probleempje, althans misschien niet. En ik dacht nog wel zo goed voorbereid te zijn.

        Ik heb de volgende producten.
        Plagron growmix 25l
        Plagron allmix 50l
        Plagron 100% terra grow
        Plagron 100% terra bloom
        Plagron pk13-14
        Plagron green sensation

        Dit smeerde de growshop me aan

        Kom er dus net achter dat Batmix eigenlijk aarde is voor een biologische kweek en ik heb 100% Terra voeding. Ik ga ook niet biologisch kweken. Geen kweekschema voor te vinden natuurlijk, logisch.

        Iemand enig idee of dit verder heel veel gaat uit maken voor het verdere verloop van de kweek?
        En of ik hier uberhaupt wel mee door moet gaan?
        Alvast bedankt!

        Comment


        • exmember47012
          exmember47012 commented
          Editing a comment
          Hallo!

          Batmix is inderdaad organisch. Maar je kan die nog wel gebruiken in combinatie met je terra voeding. Let echter wel op je pH, en spoel je batmix altijd eerst even door. (Zeker niet ontkiemen in batmix!)

          Het is mij alleen niet geheel duidelijk, ik zie in je lijstje geen batmix staan.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Dat vroeg ik hem ook al plagron.

        Alle aarde is biologisch!

        Laat je de voeding toch staan! die heb je de eerste weken sowieso niet nodig.

        waar zit die batmix dan in?

        Comment


        • Urban
          Urban commented
          Editing a comment
          Op het moment dat er iets aan de aarde is toegevoegd mag het niet meer biologisch genoemd worden dus is niet alle aarde biologisch.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Ok Urban, organisch it is.

        Weer een vraagje exmember47012

        Denk dat ik het antwoord wel weet, maar ben op zoek naar een bevestiging. Ik heb guano en wormenmest van Plagron in huis gehaald. De dosering die daar op staat is voor potgrond die geen voeding bevat neem ik aan?
        Of kan ik voorbemeste potgrond er ook mee verrijken (in een lagere dosering)?
        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

        Comment


        • exmember47012
          exmember47012 commented
          Editing a comment
          Wij raden aan om de batguano alleen te gebruiken bij voedingsarme grond.. Als je substraat al voldoende voeding bevat zou ik geen guano toevoegen. Mega Worm kan wel, om je bodemleven te versterken. Sommige substraten bevatten gewoon weinig bodemleven, Mega Worm verbetert dit en heeft een hele lage NPK waarde.

        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          exmember47012
      Bezig...
      X