Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Rommeltopic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: LR2's Rommeltopic

    Even teruggebladerd, we zitten op 3 weken 13/11 en alles staat in bloei. De bubblekush wilt wel, maar zet niet door. Dat wordt afwachten. Omdat de vraag blijft of ze hoog genoeg worden om effectief licht te vangen.
    De autoflower doet het prima, komen toch minstens 15 jointjes vanaf. Met 90W spaarlamp op 13/11 lichtregime, vind ik dat best acceptabel.
    Foto's? Foto's. Die komen vanavond denk ik. Batterijen zijn weer leeg.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      Re: LR2's Rommeltopic

      13/11 Nooit over nagedacht......die ga ik ook proberen....als ze bloeien....dan.....bloeien ze....

      Ik had met manon en pan ook al perfecte bloei in Augustus....buiten....even nazoeken...



      24.png

      Ja, hoor dat moet kunnen en moet heel wat kunnen schelen in opbrengst....
      Last edited by Escargot; 26 January 2014, 14:30.
      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

      Comment


        Re: LR2's Rommeltopic

        Hey LR,

        Leuk om te lezen en de foto's spreken voor zich !

        Suc6 en volg je instinct, haha...

        Grtz, hippie.
        The seeds of today are the flowers of tomorrow

        Comment


          Re: LR2's Rommeltopic

          DSCF5959.jpgDSCF5959.jpgDSCF5953.jpgDSCF5950.jpg
          De White Rihanna. Beetje verkleurd door, tja, stikstofblokkade? Geef ik geen zak om. Ze kijkt al milky. Zaadjes rijpen nog af, dus die mogen nog 2-3 weken.
          Even kijken of ik deels ga oogsten. Geen banaan te bekennen, ook geen rot. Wel hier en daar een stervende calyx in de oksels. Dat heb ik tot nu toe bij iedere autoflower gezien.
          Dus geen reden tot zorgen.

          DSCF5947.jpgDSCF5945.jpg
          Flatstem PP. Lijkt hermaballen te maken. Maar het is een flatstem, ik weet niet hoe het eruit hoort te zien!

          DSCF5941.jpg
          Gehele bak. De onderste rij die al pruiken heeft, is Bubblegum. Dit is een paarse indica pheno. Nice, want:

          DSCF5942.jpg
          Bubblekush #2 is een man! Een oplettende kijker, die ziet dat er wel topbouw is, maar geen haren. Van bovenaf is te zien dat er ballen ontwikkelen. Maar die foto was onscherp.
          Bubblekush (eigenlijk bubblegum x special kush) is een eigen creatie. Die gaat gebruikt worden om de bubblegum mee te bevruchten. Deze bubblegum, thank the lawd oh baby jesus! bloeide net zo snel als de eerste stekken van de andere soorten. De bloeitijd is dan hopelijk meer richting de 9 weken, in plaats van 16.
          Een oneindig project gaat dat worden. Want bubblekush x black domina (ook een indica) lijkt me ook prachtig. Why not both?
          De bbk#2 staat in een aparte pot. Ik ga nog even bedenken hoe hij mag bloeien zonder de rest om zeep te helpen.

          DSCF5943.jpg
          De Black Domina's zien er zijdezacht uit. Erg lange haren!

          Verder nog wat te melden LR2?
          Neuh, eigenlijk niet. Ik zit vast aan het buitenseizoen te denken terwijl ik spa cactus citroen drink met ijsklontjes van pure kiwi. Super lekker. Wel opletten dat je de zaadjes niet kapot maakt, dat wordt bitter. Ijsklontjes met 3 graden buiten, het is maar waar je van houd.
          Grapefruit outdoor, of toch C99? Powerplant hoe dan ook. Double fun erbij? Maar welke autoflowers dan? De white rihanna x nlxfbh komt er. Stof tot nadenken genoeg.
          Ik vond nog een zaadje terug van VLRS. Een outdoor grapefruit x [frisian dew x AK47]. Die ligt in het water met een double fun. Als ze uitkomen en ze zijn vrouw, dan komen die deze zomer buiten te staan. Maar de frisian floris (outdoor grapfijwowjf jullie snappen het) zag er oud en twijfelachtig uit. Mag ook wel na.. drie jaar(?).

          Houdoe!
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            Re: LR2's Rommeltopic

            Ha, je hebt er maar druk mee. Een verfrissende kiwi drink is dan wel een goed idee

            Leuke experimenten allemaal. Ziet er ook mooi uit zo'n brede collectie aan planten in een grote bak.

            Die lange pistils van de Black Domina's had ik op de Flowerbomb Kush ook. Is dat iets wat te herleiden is tot bepaalde genetica?

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              Re: LR2's Rommeltopic

              Kush en domina zijn beide afghaanse indica's. Maar of dat zo te herleiden is?! Dat weet ik niet zeker. Ik had landras afghanen die toch vrij kort van haar waren.
              Ik denk dat het meer tot uiting komt in hybrides met een klein aandeel sativa (<30%). Maar dat is alleen op observatie gebaseerd.

              Alle combinaties en kruisingen vind ik zelf ook mooi om te zien. Alleen het probleem is de voeding; de een kan extreem veel hebben, de ander niet. Dat maakt het lastig. Kush en domina zitten tegen ondervoeding aan, terwijl de BBG en BBK verbranden. Maakt het ook wel spannend natuurlijk!
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                Re: LR2's Rommeltopic

                Ha, ja die verschillende voedingsbehoeftes zal inderdaad niet mee vallen zo. Ik heb er in losse potten al moeite mee, maar dat is meer omdat ik te lui ben om ze allemaal aparte voeding te geven

                Ik had een Grapefruit Krush en dat was ook een mix van OG Kush (net als de FBK) en die had inderdaad ook "normale" pistils.

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  Re: LR2's Rommeltopic

                  Ach jee, wordt ik gemist? Ik ben gevleid.

                  Ik had de laatste week alleen maar negatieve input, dus ik heb maar even mijn mond gehouden. Toch maar even zeuren dan?

                  - Schimmels invoeren... heeft dat niet een risico van fauna-vervalsing, oftewel een landelijke schimmelplaag?
                  - Web-pagina's formatten is leuk, maar vergeet dan niet om je pagina te testen in verschillende browsers en schermformaten. Hoe meer je probeert een pagina naar je hand te zetten, hoe meer mensen problemen krijgen om 'em te lezen.
                  - Flatstems stekken!? Ik had in mijn allereerste kweek een flatstem in een Afghan-Kush. Die heb ik laten afbloeien, maar die flatstemtop begon in week 5 zichzelf in de weg te zitten en te rotten. Flatstems zijn een leuke curiositeit, maar ze zijn niet goed voor je opbrengst.

                  Wel leuk natuurlijk om uit te zoeken hoe zo'n flatstem ontstaat. Er zal vast wel een genetische factor zijn, maar ik denk dat er ook een omgevingsfactor is. Mijn Afghan-kush had namelijk 1 flatstem en verder heel normale toppen. De flatstem was ook niet de hoofdtop, want die had ik lang daarvoor al weggeknipt. Dus waarom wordt de ene top een flatstem en de andere niet? Schimmelinfectie? Mislukte splitsing op microscopisch niveau? Ik ben benieud of LR2 daar wat meer over kan uitvinden.

                  Comment


                    Re: LR2's Rommeltopic

                    - Schimmels invoeren... heeft dat niet een risico van fauna-vervalsing, oftewel een landelijke schimmelplaag?
                    lijkt herma-trekjes te hebben. Ik kijk het nog even aan, maar de kans is groot dat hij er toch uit gaat. De verrekte Quasimodo dat het is.
                    Ik gooi het persoonlijk op een mislukte deling, de plant probeert er daarna maar het beste van te maken. Hij groeit maar niet de hoogte in, omdat de top op zijn originele punt nog steeds vast zit -> duidt op mislukte celdeling op die plek. Hij trekt nu langzaam krom, als boog die steeds meer op spanning raakt. De kans op toprot schat ik op minstens 95%.
                    Vorig jaar heb ik er een boel over gezocht, in alle krochten van de wietfora, maar niets gevonden. Die zoektocht ga ik niet nog eens ondernemen.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      Re: LR2's Rommeltopic

                      Ik zat de denken aan mijn vader die orchideeen smokkelde uit Suriname. Daar bleek een keer een nestje farao-mieren tussen te zitten. Mijn vader vond dat best leuk in zijn terrarium: Een echt ecosysteempje. Helaas waren de mieren een week later verdwenen...

                      ...om wat later weer op te duiken in de keuken, in de voorraden, in de filmcollectie, in de fruitvliegenkweek en in alle andere terraria. Mijn vader is 10 jaar bezig geweest om ze weer te bestrijden, geholpen door ongediertebestrijding van de gemeente. Dat is ondertussen 30 jaar geleden, maar je kunt nog steeds gifbuisjes vinden in mijn ouderlijk huis.

                      Ik ben dus een beetje voorzichtig geworden met wat ik invoer...

                      Of bacterien nou flora of fauna zijn, daar zat ik ook al mee. Ik heb gekozen voor fauna omdat dat lekkerder in de mond ligt. Van floravervalsing heb ik nog nooit gehoord, hoewel het zeker moet bestaan. Ik hoop niet dat Poison Ivy ooit wordt ingevoerd in Europa.

                      En die flatstem... Er is een goeie markt in misdrukken van postzegels, maar of zo'n markt op te starten is voor afwijkende wietplanten... ik ben er bang voor.

                      Comment


                        Re: LR2's Rommeltopic

                        in de fruitvliegenkweek... rofl Fijn he, zo'n bio-ma ? Hopelijk verdoofde ze gewoon met ijs of co2, en niet met Ether... Ik had een collega die dat leuk vond, reden onbekend. In vrije uurtjes op het werk experimenteerde ze daar dan een beetje mee, tot zowat een hele etage scheel keek van de ether. Drosophila Melanogaster.. doe mij maar gewoon een hond.
                        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                        Comment


                          Re: LR2's Rommeltopic

                          Van floravervalsing heb ik nog nooit gehoord, hoewel het zeker moet bestaan. Ik hoop niet dat Poison Ivy ooit wordt ingevoerd in Europa.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            Re: LR2's Rommeltopic

                            Wat zijn jullie humaan zeg, om je fruitvliegen te verdoven. Bij ons gingen ze onverdoofd het terrarium in om door de gifkikkers verslonden te worden. In de winter althans: In de zomer ging mijn vader met een vlindernet muggen vangen in het park.

                            Nou zijn fruitvliegen nauwelijks irritant. De gevangen muggen waren 99.99% mannen die niet steken. Dat haalt het dus niet bij de oorverdovende krekeluitbraak van L2R. Gelukkig.

                            Ik ben zelf beschuldigd van faunavervalsing toen ik mijn kano van de ene sloot naar de andere droeg. "Of ik wel wist hoeveel wantsen ik wel meesleepte." Dat ging nogal ver.

                            Comment


                              Re: LR2's Rommeltopic

                              met humaniteit heeft verdoving van fruitvliegen voor onderzoekjes niks te maken hoor, het is gewoon heel erg onpraktisch om zo'n beest onverdoofd onder een binoculair te leggen. Nou, dat leggen valt nog wel mee eigenlijk, maar het daar houden, dat is het probleem.
                              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                              Comment


                                Re: LR2's Rommeltopic

                                Ik was eergisteren voor een derde keer ooit 'onder invloed' op jointjedraaien aan het typen.
                                Damn.. Ik ben blij dat ik niet op Plaats reactie heb gedrukt. Wat een onzin!
                                Daarom ga ik niet naar fora als ik stoned ben. Ik begrijp het nu weer.

                                Even een schriftelijke update, want de foto's zijn in ontwikkeling.
                                - Eerste zaden van de tweede ronde op de autoflower zijn aan het rijpen. Erg veel verschil onderling. Eentje is al bruin en gestreept, de rest is nog groen.
                                - De binnenkooi is ontdekt door mijn moeder. De vond het niet leuk, dat binnenkweken, maar wel weer reuze interessant.
                                - De planten drinken als een malle.
                                - Alles wederom omgeknakt om de ruimte te beperken.
                                .. eh? Ik vergeet vast wel wat. Dat is voor een andere keer!

                                Prettig weekend allemaal! Bye!
                                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                                Comment

                                Bezig...
                                X