Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad Probleem Oplosser

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Blad Probleem Oplosser

    Oorspronkelijk geplaatst door Hoeloes View Post
    Petroleum kachel of een electrische straal kachel buiten de tent voor de lucht inlaatZorgt voor CO2, warmte en evt. brandgevaar.
    Geel blad is misschien een N tekort?


    I like it!!!
    Oo ik wou eigelijk heaters nemen voor warm lucht en dan van die soort sokken tussen de plante dat ze een beetje verwarmt zoude worden snacht maar da kan dus gevaarlijk zijnzeg je

    Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

    Comment


      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        Re: Blad Probleem Oplosser

        Dan misschien een verwarmingsmat?
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

        Comment


          Re: Blad Probleem Oplosser

          Ik heb t volgens me schema gedaan alleen ik heb 2 weken late voorgroeie voor ik naar 12/12 omschakelde je kan wel gelijk hebbe over dat ik tevroeg ben begonne met bloeivoeding maar heb me gwn aan me schema gehoude ik heb nieuwe aarde gebruikt van plagron zelfs de stam is paars aan t worde ik denk dat ik me tijd gwn uit moet zitte
          Jammer

          Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

          Comment


            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              Re: Blad Probleem Oplosser

              Jaa volgens mij is een een opsomming van dingen waardoor the ladies zo der uit zien (koud voeding verwarming nog natte voetjes te langzaam opnemen van voedingvloeistof) ik zal later ff een fototje uploaden waar door t beter te zien is bedankt voor jullie reacties btw

              Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

              Comment


                Re: Blad Probleem Oplosser



                Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

                Comment


                  Re: Blad Probleem Oplosser

                  @ucangenc61 Toch vind ik ze er niet verkeerd bij staan.


                  I like it!!!
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                  Comment


                    Re: Blad Probleem Oplosser

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hoeloes View Post
                    @ucangenc61 Toch vind ik ze er niet verkeerd bij staan.


                    I like it!!!
                    Thnx btw [emoji14]

                    Maar ze zijn veelste vroeg geel geworden ze moete nog een maand

                    Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

                    Comment


                      Re: Blad Probleem Oplosser

                      Oo helft van me reactie komt er ni op wierd maar er zijn nog 5 6 plante die dus van boven af geel zijn geworde de rest ziet er wel oke uit

                      Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

                      Comment


                        Hey fellow growers,

                        wat een kutmorgen , ziek uit bed gekomen, doe mijn kast open en zie op een mijn twee grootste planten (Purple Storm) dat de stengels van de grote bladeren purper beginnen kleuren. Zie verder nog geen purper verkleuring. Bij hun kleiner broertje zie ik dit fenomeen ook terugkomen.

                        Kweeksituatie
                        Planten staan op grond (kwekersgrond van DCMProbleem
                        K zie purperen verkleuring in een aantal stengels, vind de stengels ook niet meer stevig voelen (weet niet of dit zou moeten) en vind dat de bladeren op de twee grote ineens beginnen zaken.

                        Sommige tippen van de bladeren krullen beetje naar binnen, wat is hier de reden van?

                        Zien jullie nog andere problemen? (de grootste plant heeft onderaan paar slechte bladeren omdat ik hem als zaailing beetje had verzopen )

                        Mijn oplossing
                        Purper kan volgens jullie handleiding hier en wat ik vind op andere sites, wijzen op stikstof tekort

                        Hangende bladeren algemeen voedings te kort of teveel water gehad?

                        Krullende tippen ... geen idee

                        Wat zouden jullie doen?



                        PS : hoe zorg je dat de foto's juist staan, nu gaan jullie stijve nek krijgen van een aantal
                        Last edited by w33d3r; 5 April 2017, 09:28.

                        Comment


                          You do not have permission to view this gallery.
                          This gallery has 8 photos.

                          Comment


                            Altijd leuk als je forumdraadjes leest over 'the claw'; Zoveel mensen, zoveel meningen, maar dit is wat ik er uit concludeer....

                            Teveel stikstof (N). Gevolgen van teveel stikstof zijn klauw op willekeurige bladeren en een diep donkergroene kleur van de bladeren. Mogelijk hangen je bladeren ook wat omdat ze nu wat teveel water hebben gehad. De verpaarsing zou ermee te maken kunnen hebben dat de pH in je grond teveel is opgelopen door zo'n sloot water (gebruik je pH-???). Boven een bepaalde pH kan de plant geen fosfor (P) meer opnemen en dan krijg je paarse stelen. Overigens kan dit ook genetische aanleg zijn. Aan de opstaande bladrandjes te zien, hebben je plantjes het ook af en toe te warm, waardoor je een versnelde wateropname krijgt en mogelijk daardoor ook een te hoge stikstofopname.
                            Overigens komen je problemen me wel enigszins bekend voor, bij mij gebeurde het vnl. doordat ik de grond af en toe teveel liet indrogen, waardoor je als het ware een te sterke grond krijgt.

                            Kortom...
                            Zorg dat de pH van je water in orde is met een goede digitale meter (zuur desnoods aan met pH-), zorg dat je niet teveel voeding geeft en laat je grond niet tussendoor teveel indrogen.

                            Comment


                              Thx voor de feedback

                              Heb mijn digitale ph meter sinds gisteren, dit weekend eens mee amuseren

                              Bladeren kwam idd door teveel water, ook weer bijgeleerd .

                              Het purper blijft wel, dus ff dit weekend bezien met ph meter.

                              Beste test voor grond is de 2-1 methode?

                              Comment


                                In mijn ervaring blijft paars paars, dat verandert niet terug naar groen.
                                De pH van je grond meten blijft een punt van discussie, kan ik je niet in adviseren.

                                Comment

                                Bezig...
                                X