kleindarvey
Die enzymen moet je wel even de tijd geven om het bodemleven en je wortels terug te activeren he. Het gaat er niet beter op worden, maar na 4 a 7 dagen goed zien of ze nog verder vergeeld.
Ja maar jij zegt daarna "denk logisch na." terwijl JIJ er van uitgaat dat er geen stikstof in bloeivoeding zit. PK 13/14 is een supplement om extra aan je bloeivoeding toe te voegen in de tweede bloeifase. Het gros van de bloeivoedingen heeft alles in één tube dat de plant nodig heeft tijdens de bloei. Maar hier gaat het ook om een plant die maanden in hetzelfde medium heeft gestaan. Ik gok met mijn natte vinger dat die aarde vanuit de zak rechtstreeks de pot in ging. Dat kan als je een voedingslijn volgt. En in quasi iedere voedingslijn zitten enzymen verwerkt om het positief bodemleven in uw substraat actief te houden en een beter weerstand te bieden. Had deze plant voldoende weerstand, een substraat met actief bodemleven en bloeivoeding was er misschien wel een verkleurd blaadje te vinden, maar niet zo'n hele vergeling als dit.
Ik heb ook een vergeelde plant gehad en later toen ik een voedingslijn volgde had ik dat probleem niet meer voor. Ik denk dat als ik geen enzymen zou gebruiken mijn 11L potjes het ook geen maanden zouden trekken. Daar moet zuurstof in en die wortels moeten constant onder invloed van positieve schimmels staan.
Ik weet wel niet of die van Plagron eenzelfde samenstelling heeft als die van Hesi.
Die enzymen moet je wel even de tijd geven om het bodemleven en je wortels terug te activeren he. Het gaat er niet beter op worden, maar na 4 a 7 dagen goed zien of ze nog verder vergeeld.
Oorspronkelijk geplaatst door beowulf
View Post
Ik heb ook een vergeelde plant gehad en later toen ik een voedingslijn volgde had ik dat probleem niet meer voor. Ik denk dat als ik geen enzymen zou gebruiken mijn 11L potjes het ook geen maanden zouden trekken. Daar moet zuurstof in en die wortels moeten constant onder invloed van positieve schimmels staan.
Ik weet wel niet of die van Plagron eenzelfde samenstelling heeft als die van Hesi.

Comment