Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bruce banner #3 anesiaseeds Drip System

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ok vanavond eens gekeken naar mijn voedingsvat. De pH is toch gestegen naar 6.3 en de EC NAAR 1.7. Ik zal dit nog een dagje laten staan. En in de vroege avond bijstellen als dat nodig blijkt voor de pH. Ec zal ik even zijn gang laten gaan, mss spoel ik de oude voeding terug in mijn bak en daarom stijgt die geen idee.

    Morgenvroeg ook nog even de pH checken en die desnoods naar 6.3 terug brengen als die zonder spoeling toch stijgt.

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Door de stijgende pH kunnen de planten ook een breder spectrum aan voeding opnemen. Daarom corrigeer ik de pH pas na twee of drie dagen in het vat. En de stijgende Ec moet je je niet zoveel van aantrekken, dat is bij mij ook zo, dat is enorm biased. Niet gek laten maken want je weet immers wat je in het water hebt gedaan.

    Ph vooral niet te vaak bijstellen. Ik zelf stel hem vaak pas bij als die echt op de grens van die 6,5 komt. Bijvoorbeeld calcium word beter opgenomen bij een hogere ph. Dit houd natuurlijk niet in dat je altijd op 6,4 moet draaien want andere stoffen worden dichter bij 5,5 weer goed opgenomen. Maar wat schommeling is zeker niet erg!

    Comment


      Dit niet negatief opvatten want het is niet negatief bedoeld meer uit intresse. Waarom kiezen mensen voor dit systeem inplaats van bijvoorbeeld een dwc wat naar mijn idee veel simpeler is?

      Comment


      • NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Ik kan hier ook mee gemakkelijk met coco kweken.

        Een stukje bijkopen en ik kan kweken zoals airoponics.

        Ik heb stukjes gekocht om gemakkelijk naar eb en flow van te maken (hogere drain en metalen zeefje en druppelaar afnemen).

        Als het hydro gebeuren niet wordt kan ik gemakkelijk op aarde terug kweken hiermee.

        Ik had gehoord dat dwc luidruchtig was met de luchtpomp, bang voor rootrot als de pomp plots faalt haal ik niet op 1 2 een nieuwe tewijl even handwateren tot ik een nieuwe pomp heb hier ook kan.

        Nuja dwc lijkt me ook wel leuk. Maar ergens heb ik een keuze moeten maken, hiervoor kan je bij vragen over hydro zien in het toppic hulp aanschaf hydrosysteem.

      • NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...dro-ervaringen

        Ik zie wel dat je zelf gereageerd had maar toen heb ik ook mijn inkopen al gedaan.

        Oja nog 1 meer ik wou de mogelijkheid tot scroggen in een dwc betekend dat per bucket een extra pomp.

        RDWC had ik op youtube gehoord dat het echt irritant is om iedere keer die opstelling uit elkaar te halen oo te reinigen en ook wortels die in de leidingen begonnen groeien en dergelijke.

      Okee duidelijk! En wat heeft dit voor voordelen in vergelijking met bijvoorbeeld grond? Of coco?

      Comment


      • NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Geen idee maar het is flexibel.

        Ik vind wel dat op het internet veel meer te lezen is over dwc wat een nadeel blijkt te zijn over andere systemen. Meeste dat ik vind op het internet hoe bouw ik het😔.

      Neem volgend keer gewoon een emmer, kleikorrels onderin en slab steenwol er op, in de bloei 1 keer per dag een plomp water er over heen en klaar.

      In het begin kan je dat behandelen als een pot met grond, niet teveel bewateren bij een klein plantje.

      Easy peasy.

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Liever steenwol onderin en korrels bovenop, want het water zakt naar beneden.

      • NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Dat is toch min of meer wat ik doe? Behalve circulerend en paar keer per dag.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Zo blijft het onderin ook vochtig, bovenkant effe plastic overheen.

      Update van vandaag.
      Mooie wortel groei bij de newborne, ik laat die nog even iets droger trekken dat de worteltje lucht krijgen om opzoek te gaan naar water.

      Verder ik vind dat mijn plantjes mooi groen zijn behalve quasi modo. Ik denk dat die een magnesium te kort heeft als ik zie hoe het geel bij hem is.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.

      Comment



        Update 25/05/2023:

        Eventjes wat expirimenteren met kleuren om gemakkelijker overzicht te houden (Water, wortel, plantjes en algemeen).
        Water heeft Ec 1.7 en Ph6.3 ik heb niets toegevoegd ik wil zien hoeveel dagen ik dit zo kan laten.

        Worteltjes zijn terug een beetje gegroeid dus hier wat voedings water bij.

        Plantjes vraag ik me af of sommige wat gele vlekken beginnen te verkrijgen.
        Ook op de helpdesk hier heeft iemand gezegd dat quasi modo waarschijnlijk de mozaik virus heeft. Ik hoop zo dat dit niet is😱. Anders zullen meerdere planten dit krijgen omdat het voedingswater gedeeld wordt. Kan iemand mij geruststellen of bevestigen? Foto’s van iedere plant en een overzichtje terug.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 10 photos.

        Comment


          25/05/2023:
          Deel 2 van de foto’s.

          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 8 photos.

          Comment


            Sommige zien er niet helemaal oké uit maar vind het niet op het tmv virus lijken maar wat het wel is durf ik niet te zeggen op basis van deze summiere info. Hoeveel watt heb je er op en hoe dicht? Zodra je bijvoorbeeld de lamp laat zakken of het wattage verhoogt hoe reageren ze dan na een paar uur? En hoe vaak water je? Hoe is je klimaat?
            Horks Fototopic 2.0

            Comment


            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Ja dat is wel heel veel van het goeie ik zit nog maar op 215 watt op dezelfde afstand. Maar ja, ze zijn er nu al aan gewend. Nu nog veranderen kan resulteren in strek.

              Nee vind ze er niet dramatisch slecht uitzien.

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Als je nou eens dat water niet opving.

            • NewNoobie
              NewNoobie commented
              Editing a comment
              @Rreppellsteeltjam mja dan kom ik iets duurder uit. Dit kan een oplossing zijn en ik hou het in het achterhoofd maar momenteel wil ik circulerend beginnen.

            Morgen een een foto maken terwijl ik heel even de lamp wat minder watts geef voor de blaadjes beter in beel te brengen.

            Comment


              26/05/2023

              De worteltjes beginnen meer en meer te worden van de newborne. Morgen zal die in de eindpot gaan. Zodat de wortels met gemak naar onder kunnen groeien.

              De plantjes. Deze keer heb ik de lichten wat meer gedimt om foto’s te trekken. Bij ene zie je dat die ook gele vlekken begint te krijgen. (Mozaiek besmetting).

              Bij de ander aan een nieuw blaadje ziet er een beetje geelachtig uit aan de bladuiteinde, of dit is omdat het blad nieuw is of mijn voeding begint te geconcentreerd te worden.

              Mijn planten beginnen mooi zijtakken te creeren
              .

              Ik heb het nog niet opgemeten maar na vandaag zal ik het voedingsvat vervangen.

              Lamp gaat ook een paar cm omhoog.

              En tenslotte nog een overzichtje.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 4 photos.

              Comment


              • NewNoobie
                NewNoobie commented
                Editing a comment
                Straks even onder de blaadjes kijken of het meeldauw is

              • NewNoobie
                NewNoobie commented
                Editing a comment
                Geen pluizen onderaan de bladen dus de meeldauw kan ik uitsluiten. Ik leng mijn voedingswater wel niet meer aan omdat ik dicht bij een verversing zit.

              • NewNoobie
                NewNoobie commented
                Editing a comment
                Die foto van de bladen zou ik zeggen calcium en magnesium te kort. Het zit in de voeding maar ik heb toch een email gestuurd naar plagron of te vragen of in bij hydro A en B Calmag mag gebruiken.

              Lamp op 30cm. Via marshydro dacht ik ergens gelezen voor veg state op 100% op 40cm. We draaien op 75% dus 40/100*75=30cm

              Comment


                water Ec 1.6 a 1.7. Ph 6.5.

                Comment


                  27/05/2023

                  Van de newborn de worteltjes zijn de worteltjes veel meer gegroeid en heb ik die in de eindpot gedaan.

                  Water. Vandaag is heb ik het water ververst. Nuja niet goed naar mijn idee, ik dacht ik begin er vroeg aan zodat het water mooi op temperatuur is voor mijn eerste keer wateren.
                  Om sommige wat groener te maken hebben ze meer N bodig dit krijgen ze in het hele bereik dus de EC wat opgevoerd naar 1.8 wat ik beter niet had gedaan als ik de tent vandaag open deed.
                  Dus er staat al water klaar om te aflengen die nu nog een dag moet ontchloren😖. Ph naar 6.3 omdat ik die morgen toch weer zal bijstellen. Ik zal dan een tweede ketel nemen om wat voedingswater weg te nemen.


                  De plantjes. Zoals aangegeven en waar ik gisteren ook al een beetje twijfelde nutrion burn en dat zal vandaag even slechter worden maar goed morgen lossen we dit op door de Ec stuk lager te nemen ik denk aan een 1.5 (de voeding die ik eruit spoel zullen de Ec toch wat opkrikken). Mja aan de andere kant staan mijn meeste planten iets te licht van kleur. Dus nu voed ik ze om de 2u ipv om de 3u. Dan nog mijn raar bladprobleem, geen idee nu gok ik op ijzer tekort😅

                  Mijn slang van mijn afzuiger is terug ervan gegaan😩
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 7 photos.

                  Comment


                    De wortels uit het startblok zijn mooi wit en de planten ogen ontspannen. Het water laten ontchloren is niet nodig, ik zou nu niet meer teveel veranderen en lekker zo doorgaan.
                    Horks Fototopic 2.0

                    Comment


                    • NewNoobie
                      NewNoobie commented
                      Editing a comment
                      Mja dan zou ik beter nu al even de Ec naar onder halen. Zodat die stond als gisteren?

                    • Hork
                      Hork commented
                      Editing a comment
                      Ik heb geen ervaring met druppelaars maar mij lijkt dat tweaken de hele tijd niet optimaal en wat een gekut ook. In mijn setting water ik om de dag en regel de waarden een hooguit twee keer per week.

                    • NewNoobie
                      NewNoobie commented
                      Editing a comment
                      De theorie is wat dryback hebben, daarom dat er ook 12u niet gevoed wordt (8u donker en 2u op voorhand niet en 2u na dat de lampen uitgaan ook niet). Het voeden is ook maar 5 minuutjes vgl met vloeden iets langer duurt.

                      Ik vermoed met dat de blaadjes rechtop blijven staat dat de plant niet overwaterd wordt. Het is gewoon een kwestie als de voedingsstoffen opgenomen zouden zijn om nieuwe in te pompen.
                  Bezig...
                  X